G:Onko 9v liitto pitkä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
5n äiti
Mielestäni lyhyt. Mutta riippunee ihmisen ajatusmaailmasta. Itselle avioliitto tarkoittaa loppuelämää ja yhteistä vanhuutta, jota ennen on kasvatettu lapset maailmalle.

natusan
Kyllä se tän päivän tyylin mukaan on jo pitkä liitto, uskoisin. Itsekin olin aikoinaan sitä mieltä, että 10-vuotishääpäivänä voisi pitää vihkivalan vahvistuksen, mutta jäi sitten tekemättä.. Nyt oomme olleet aviossa 26 vuotta, ja tuntuu tosi lyhyeltä ajalta. Ehkäpä ajan saatossa ja itse vanhetessaan ajan kulku jotenkin vain nopeutuu.

5+2+lemmikit
Ei mustakaan, mutta sillon kun olin 29 ja liitto oli kestänyt 9v niin olihan se jo kolmasosa mun elämästä ja melkein koko aikuisikä. Nyt tostakin on jo 10 vuotta =) mutta toivon kyllä että saadaan yhtä pitkä liitto kun työpaikan asiakkailla, joillain 70v se on jo jotain =)

ghyt
Ei ole pitkä. Jos lapsia on ja ero tulee, niin lapset aloittelevat tuossa vaiheessa vasta koulua. Sitten on pitkä liitto, kun lapset on saatu aikuisiksi.
Tää on kyllä aika hyvä, mun vanhemmat eros kun olin jo omillani ja koen että heillä oli pitkä liitto. Eikä ero kyllä enää tollon haitannutkaan, varsinkaan kun tapahtui ihan sopuisasta eikä kummallakaan ole mitään uusia (no isäkin on jo 75 ja äitikin 65)

Vierass
[QUOTE="...";30818035]Vittu että on taas tätä mammalogiikkaa...
Mitä jos pariskunnalla ei ole lapsia?[/QUOTE]
Mammalogiikan mukaan silloin voi erota milloin vain.

Lasten eri ikävaiheissa parisuhteessa on on omat juttunsa. Juuri tuo lasten koulun aloitusikä on yksi murrosvaiheista. Jos silloin eroaa, niin yksi parisuhteen kriisivaiheista jää ratkaisematta ja ei pääse nauttimaan yhdessä sitä seuraavasta helpommasta vaiheesta, jolloin olisi enempi aikaa toisellekin.

Yhteistyössä