G: oma tulkinta raamatusta yms. isosta kirjasta ja iltarukouksesi.

  • Viestiketjun aloittaja susse
  • Ensimmäinen viesti
susse
Mulla on hyllyssä raamattu mutta opit on jääneet etäisiksi.

Läheisin, mieleen tuleva oppi jota yritän parhaani mukaan noudattaa on se että rakasta läheistäsi kuten itseäsi.
Sitten muistan sen tarinan pyhäkouluajoilta (25 vuotta sitten) jossa pienen pojan eväät riitti kansakunnalle.

En ole kiihkouskovainen, enkä mitenkään riivattu tai painostettu. Koen kai olevani hiljainen sivustakatsoja, joka uskoo Taivaan Isään.

Mun iltarukous;
Rakas Isä, tänään sotkin,
turhaan roskapussia potkin. :)
Kiitos Isä lasten haleista,
komeista purokanaaleista.
Kaarnavene näytti sen,
hauraskin on vahva, ihmeellinen.
Saisinpa hetkeksi tuon lapsen katseen, kun hän laski vesille uuden kaarna-aluksen, Isä tiedän että kelpaan sinulle näin, siunaathan kuitenkin uneen perheeni ja ystäväin,

Aamen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja susse:
Mulla on hyllyssä raamattu mutta opit on jääneet etäisiksi.

Läheisin, mieleen tuleva oppi jota yritän parhaani mukaan noudattaa on se että rakasta läheistäsi kuten itseäsi.
Sitten muistan sen tarinan pyhäkouluajoilta (25 vuotta sitten) jossa pienen pojan eväät riitti kansakunnalle.

En ole kiihkouskovainen, enkä mitenkään riivattu tai painostettu. Koen kai olevani hiljainen sivustakatsoja, joka uskoo Taivaan Isään.

Mun iltarukous;
Rakas Isä, tänään sotkin,
turhaan roskapussia potkin. :)
Kiitos Isä lasten haleista,
komeista purokanaaleista.
Kaarnavene näytti sen,
hauraskin on vahva, ihmeellinen.
Saisinpa hetkeksi tuon lapsen katseen, kun hän laski vesille uuden kaarna-aluksen, Isä tiedän että kelpaan sinulle näin, siunaathan kuitenkin uneen perheeni ja ystäväin,

Aamen.
Onpa suloinen rukous :).
 
Siis oliko tää joku gallup? No, mä taas uskon Raamattuun, uskon Jeesukseen. Mulla ei varmaan sellaista just ikiomaa tulkintaa siitä ole, vaan se mun tulkinta noudattelee kristittyjen yleisiä linjoja ;). Tietty jostain yksityiskohdista saatetaan olla eri mieltä. Toi lähimmäisen rakastaminen on tärkeetä. Sen lisäksi Raamattu sanoo, että rakasta myös vihamiestäsi.

Siunaa Jeesus, että oppisimme tuntemaan sut ja sun hyvä tahtosi meidän jokaisen kohdalla. Siunaa meitä kaikkia, älä anna kenenkään joutua hukkaan :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja rallen:
Mitä jos vaan oppisitte tällä kiihkoäitien palstalla suvaitsevaisuutta. Sitä se jeesuskin itse asiassa jaksoi paasata.
Mitä tarkoitat? Jeesus ei kyllä mielestäni käytä missään kohtaan sanaa suvaita...Tai suvaitsevuus. Hän sanoi, että menkää sinne ja sinne ja saarnatkaa ja jos teitä ei oteta vastaan, pyyhikää sen paikan pölytkin jaloistanne ja jatkakaa matkaa. Rakastamisesta Jeesus kyllä puhui. Ja mun mielestäni rakkautta on myös se, jos varoitetaan ihmisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar:
Alkuperäinen kirjoittaja rallen:
Mitä jos vaan oppisitte tällä kiihkoäitien palstalla suvaitsevaisuutta. Sitä se jeesuskin itse asiassa jaksoi paasata.
Mitä tarkoitat? Jeesus ei kyllä mielestäni käytä missään kohtaan sanaa suvaita...Tai suvaitsevuus. Hän sanoi, että menkää sinne ja sinne ja saarnatkaa ja jos teitä ei oteta vastaan, pyyhikää sen paikan pölytkin jaloistanne ja jatkakaa matkaa. Rakastamisesta Jeesus kyllä puhui. Ja mun mielestäni rakkautta on myös se, jos varoitetaan ihmisiä.
Jos Jeesuksen elämää katsoo niin kyllä hän oli varsin suvaitsevainen. Nimenomaan siinä, että hän hyväksyi ne, jotka yhteiskunta oli hyljännyt. Hän seurusteli avoimesti mm. fariseusten ja prostituoitujen kanssa. Sen sijaan hän ei hyväksynyt uskontojen ulkokultaisuutta (vrt. nykyajan ev. lut).
 
Uskon, miten sitä enempää osaisi kuvailla, omaa tulkintaa ei ole,

Iltarukous on aina vähän erilainen joka ilta, ja jonka osoitan Jeesukselle, mutta on suurinpirtein näin:

Minä täällä taas, taivaallisen Isäsi mieliharmi.

Liian usein pyydän, liian harvoin kiitän,
vielä harvemmin kädet yhteen liitän.

Vakaat päätökset tulla äitinä paremmaksi
päivän kaaokseen hukkuivat.
Tänäänkään en ehtinyt kuiskata "rakastan teitä"
ennenkuin lapset nukkuivat.

Mutta ihan totta
mä yritin kuitenkin.
Jospa voisit sanoa hyvän sanasen
Isällesi puolestain.

Enkeleitä toivon lapsilleni,
yön ja päivän turvaksi.

Kiitos kun kuuntelet,
kiitos kun olet.
Aamen

tää nyt oli yksi versio, mitään oikeaa rukousta en osaa




 

Yhteistyössä