nellien
Joo no siinä ei oo mitään hienoo jos täytyy aina vaan suorittaa ja suoritta. ps.todennäköisesti oikea syy teidän hoitoon laittoon ja töihin menoon ol ise että töissä äitinne pääsi helpommalla!Työäiti. Yksinhuoltaja. Vauva-ajan jälkeen olen viettänyt työpäivät hoidossa. Äiti opetti omalla toiminnallaan, että töitä pitää tehdä ja työnteko on arvostettavaa. Minustakin tuli kova tekemään töitä, ja uskon taas omalla esimerkilläni kannustavani myös omia lapsiani ahkeriksi ja työmotivoituneiksi. Kun esikoiseni oli vauva, äitini sanoi kutakuinkin näin:
"Kun te olitte pieniä, olisin voinut jäädä lapsilisillä ja kotihoidontuella kotiin moneksi vuodeksi, koska synnyitte niin peräjälkeen, mutta pelkäsin, että se vääristää käsityksen elämästä." Tällä hän tarkoitti sitä, että olisimme sisäistäneet asian väärin. Sisäistäneet sen niin, että kotona olemallakin pärjää elämässä.
Tällä hetkellä minä ja kaksi veljeäni olemme kaikki töissä, vakituisessa työsuhteessa. Opiskelun jälkeen lähdimme rakentamaan työuraa välittömästi. Äitini esimerkki oli korvaamattoman tärkeä.
monet tuttuni pisti lapsen aikasin hoitoon kun ei jaksanut olla kotona ja kuunnella marinaa.ei ne 0-3vuotiaat osaa vielä ajatella mitään äidin kotona olosta, tai rahasta tms. koulikäiset saattavat jo osata ajatellakkin asiaa. mutta eihän he ees tiedä että äiti on päivisin töissä,jos ei sitä erikseen korosteta lapsille.
Että mettään menee valitettavasti. Oon minäkin koulutautunut vaikka äitini ei ole... samaten sisaruksista suurinosa on kouluttautunut... juurikin siksi että saa paremman elintason, ei me haluttu alkaa laskee pennei... tai siis nykyään centtejä, että mitä kaupasta sa aja mitä ei. Mutta ei meillä kyllä toisaalta ollut välttämättömistä asioista puutetta, mutta ite halusin että rahaa on niin paljon ettei sitä tartte kaupassa miettii mitä voi ostaa ja mitä ei. Mutta olen mä silti omat lapseni hoitanut kotona 3v ikään asti. kun se raha ei oo kuitenkaan kaikkein tärkeintä elämässä.