G: Oliko ensimmäinen synnytys kamalin?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kolmas oli pahin :/ Päätyi hätäsektioon, kun ei mahtunut tulemaan. Toinen oli kaikkein helpoin, siinä voisin sanoa et ei tarttenut ku kerran pierasta. Nyt odotan neljättä ja pelkopolilla olen joutunut käymään edellisen synnytyksen takia :(
 
yksi lapsi
mulla on vaan yksi lapsi, ja synnytys oli niiiin helppo ja aika kivutonkin ilman puudutuksia mentiin siis.. kauhulla odotan seuraavaa, koska ei voi olla kahta niin helppoa..
 
ei ollut,toka oli pahempi koska se meni ilman kivunlievitystä.ekasta sain epiduraalin.mutta ne supistukset ei kummassakaan niin kamalia ollut kun olin kuvitellu,ponnistusvaihe oli kaikista kivuliain mut onneksi myös lyhyin vaihe.ponnistus vaiheessa käytin molemmissa ilokaasua pelkästään ku ekassa epiduraalin vaikutus lakkas just vähän ennen :/
 
vakkari
eka oli pisin,kivuliain ja eppari repes..istuin renkaan päällä ekat 2kk;tta!

Toka helppo,nopea ja huomattavasti kivuttomampi

Kolmas lyhyin,kivuttomin mutta ponnistusvaihe kaikkein pahin
 
Eka synnytys kesti kymmenen kertaa pitempään, kuin toinen, mutta juuri siksi se toinen oli kyllä kamalampi. (syntyi ambulanssiin) :x Kolmas oli tosi helppo, vain kymmenen supistusta koko synnytyksen aikana. Neljäs taas vähän lempeämpi, kun kesti kuitenkin 3h, eikä tullu niin vauhdilla. Neljäskin siis helppo. Nyt ootan viidettä ja synnytys eessä muutaman viikon päästä. Saapa nähä, mitä tuleman pitää.. (pelottaa, et syntyykö kotiin :x )
 
Pommpul
Ensimmäinen oli traumaattinen. Hirvittävät supistuskivut ja synnytys oli tosi raju, repesin pahasti. Toinenkin eteni rajusti ja supistukset oli korkeasta kipukynnyksestä huolimatta kestämisen äärirajoilla, mutta sillä kertaa ei tullut fyysisiä vaurioita eikä henkisiä traumoja, joten tuntui varsinkin jälkeenpäin paljon helpommalta.
 

Yhteistyössä