G: Nukutko koskaan lasten ollessa hereillä, ilman, että kukaan vahtii heitä?

  • Viestiketjun aloittaja :o
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
Ja aika monta kertaa sattuu ettei noin tapahdukaan, mietippä sitä :whistle:
niin.. mutta.. miksi ei voisi herätä yhtaikaa lasten kanssa ja mennä ajoissa nukkumaan niin pärjää ilman päikkäreitä niin että lapset jää yksi? ihan oikeasti kerro minulle miksi?
Entäs jos herää samaan aikaan lasten kanssa ja menee ajoissa nukkumaan, mutta silti nukahtaa päivällä?
 
Aika usein saatan vähän lepuuttaa silmiäni lauantaiaamuisin, kun lapset katsovat lastenohjelmia.
Yhtälailla saatan kaapittaa vaatteita yläkerrassa,kun lapset leikkivät keskenään alakerrassa, tai olla alakerrassa, kun lapset leikkivät yläkerrassa. Ja ainoastaan riittävän kova huuto tai liian pitkä hiljaisuus saa minut menemään katsomaan, mitä tapahtuukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
tämä on kyllä totta ja itseäkin hieman kauhistuttaa miten jotkut voivat nukkua kun lapset ovat vielä siinä iässä etteivät ymmärrä mitä tekevät.
itse olen jo uskaltanut nukkua aamuisin ja päikkäreitäkin koska pojat ovat jo isoja, syksyllä eskarilaisia. jos toinen tekee kiellettyä, toinen tulee kyllä vasikoimaan =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
niin.. mutta.. miksi ei voisi herätä yhtaikaa lasten kanssa ja mennä ajoissa nukkumaan niin pärjää ilman päikkäreitä niin että lapset jää yksi? ihan oikeasti kerro minulle miksi?
koska joillakin lapsilla on lääkitys joka pitää antaa myös iltaisin/öisin sen lisäksi että se annetaan päivisinkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
Ja aika monta kertaa sattuu ettei noin tapahdukaan, mietippä sitä :whistle:
niin.. mutta.. miksi ei voisi herätä yhtaikaa lasten kanssa ja mennä ajoissa nukkumaan niin pärjää ilman päikkäreitä niin että lapset jää yksi? ihan oikeasti kerro minulle miksi?
Mulla alkaa miehen kanssa se kahdenkeskinen aika klo 21 kun lapset laittaa nukkumaan ja voit ehkä miettiä mitä kaikkea siitä seuraa jos vanhemmilla ei ikinä ole aikaa toisilleen.
Ei niillä lapsilla kiinnosta yhtään minun nukkumiset ja jos lapsille sattuu jotain niin yhtä pahalta se tuntuu, sattui se sitten minun ollessa nukkumassa, suihkussa, puhelimessa tai lapsen vieressä.
Eikä ne päikkärit kovin usein mahdollisia ole, ehkä kymmenen kertaa vuodessa tulee nukuttua päivisin. Tänään oli sellainen päivä kun herättiin aamulla niin aikaisin ja lähdettiin koko perhe katsomaan lasten hiihtokilpailuja :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Olen järkyttynyt! Tuossa yhdessä ketjussa 2 äitiä kertoivat, että nukkuvat joskus kun lapset ovat hereillä, jolloin kukaan ei vahdi lapsia :eek: Siis vastuutonta! Eikös tuo ole heitteillejättö? Mitä vain voi tapahtua sillä aikaa, kun äiti nukkuu..sen ymmärrän, että vanhempi nukkuu lapsen ollessa päiväunilla. Yöllä/päikkäreiden aikana voi aikuinenkin nukkua, mutta jos lapset on hereillä ja vanhempi on niin väsynyt, ettei pysy hereillä, täytyy pyytää/palkata lastenhoitoapua!!
jep.. meidän 14v on sitte pahasti heitteille jätetty... en meinaan nytkään tiedä mitä kavereittensa kanssa tuolla kylällä tekee.
 
tyttöjen äiti
Tää on ihan naurettavaa taas. Kyllä ihan neuvolassa minua on kehotettu ottamaan päiväunet, jos väsyttää. Jos jonkun lapsi on sitten niin mahdoton, että hänen äitinsä ei uskalla nukkua, niin pitääkö kaikkien toimia samlla tavalla. Kyllä jokainen äiti itse tietää rajansa.
 
ap
Te, jotka uskallatte nukkua lasten ollessa hereillä: minkä ikäisiä lapsenne ovat? Ja voihan sitä lepäillä vaikka sohvalla, kun lapset katsovat piirrettyjä niin, ettei ainakaan tarkoituksella yritä nukahtaa.
 
et voi tietää toisten tilanteita.
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
niin.. mutta.. miksi ei voisi herätä yhtaikaa lasten kanssa ja mennä ajoissa nukkumaan niin pärjää ilman päikkäreitä niin että lapset jää yksi? ihan oikeasti kerro minulle miksi?
No entäpä jos on useampi lapsi. Meillä vauva nukahtaa useimmiten vasta klo 12 aikoihin ja herää yöllä 3-4 kertaa syömään. Keskimmäinen herää viimeistään kuudelta. Riittäisikö sinulle joka yö vain 6 tuntia unia ja sekin pätkissä kun vauva syö ja toisetkin välillä heräilevät? Päiväunia nukkuu keskimmäinen vielä, esikko ei. Mutta harvemmin tuo vauvakaan nukkuu samaan aikaan kuin keskimmäinen. Eli jos vauva nukkuu, mutta keskimmäinen on hereillä en saisi sitten nukkua hetkeä?
 
v
Mä saatan torkkua sohvalla 2v:n ollessa päiväunilla. 3,5v, 5v ja 7v ovat hereillä, osaavat kyllä tulla sanomaan, jos on asiaa. 2v:n hereilläoloaikana en kyllä uskalla nukkua.
 
Vahingossa olen torkahtanut. Ja kolme vee ei enää aamulla herätä mua, herään jossain vaiheessa kun se rapistelee leipäpussia tms. Mutta en päivällä uskaltais alkaa nukkumaan tahallani. Suihkussaki käyn niin et ovi on auki :D (vaikka ei sekää ole kovin fiksua ku sit on kolme märkää joista kahdella vaatteet...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Meillä oli kaksi vuotta sitten sellainen tilanne ( kesti kaikenkaikkiaan 1½ vuotta ) että kuopuksella oli paha korvakierre, jonka takia mä sain nukkua öisin max 4 tuntia.. suunnilleen 10 minuutin pätkissä.. tasan kaksi vuotta sitten kun sitä oli jatkunut kesästä asti, mä torkahtelin jo koulussakin kesken tunnin.. voit olla ap varma, että olen kyllä torkahdellut/nukkunut kotonakin päivällä.. jotkut asiat muuttuu joo, mutta kaikkeen ei silti itse pysty vaikuttamaan..
 
ap
Myönnän, että taisin hiukan ylireagoida. En silti hyväksy, että alle 4-vuotiaat lapset leikkivät yksin äidin nukkuessa. Ehkä n. 4-6v rauhallinen lapsi voi jo pärjätä sillä aikaa, kun äiti ottaa sohvalla pienet torkut.
 
En tieten tahtoen kun on sen verran vilkas lapsi mutta parina aamuna kun yöllä hakenut viereen niin on aamulla herättyään lähtenyt lätkimään vierestä mun tietämättä :D Ei niillä kerroilla onneks isompaa saanut aikaseksi,mitä nyt nenäliinapaketin tyhjentänyt lattialle ja sämpylöitä murustellut ympäri keittiötä :whistle:
 
Oon muutamana aamuna laittanu tytön lattialle, kattonu, et ovi on kiinni ja jatkanu unia vielä hetken. Tässä hulabaloossa tarttee välillä lisäunta.

En oikein tiedä mitä tuolle vois tapahtua: Meidän makkari on lapsivarmistettu ja pois ei pääse.
 

Yhteistyössä