G: Noudatetaanko teillä lautasmallia?

Tai onko teillä aina tarjolla jonkinsorttista salaattia ruuan kera?

Mä oon lapsena tottunut ettei salaattia ollut, joten meinaa välillä itseltäkin unohtua pilkkoa tomaattia ja kurkkua tytön lautaselle. Töissä en koskaan syö salaattia, kun ostan vaan jonkin valmiin mikroruuan. :ashamed:

vieras
Joo. Lapsi vaan on lopettanut niiden salaattien ja lämpimien kasvisten syömisen. Vaikka koko ikänsä on niitä eteensä saanut ja molemmat vanhemmatkin niitä mukisematta syö. Laitan silti lautasella aina niitä, ehkä muksu joskus taas alkaa syödä porkkaanaakin?

Kyllä, meillä on päivittäin erilaisia salaatteja, vihanneksia on joka ruualla ja jälkkäriksi esim. omenaa tai vesimelonia.
Harvoin tehdään esim. perunaa tai pastaa, salaatti riittää lihan kanssa oikein hyvin.

Tyttö vetäis kurkkua ja tomaattia niin paljon kuin sille antaisi. =)

vieras
Annan yleensä porkkanat tai omenat lapsille käteen siinä ruokaa laittaessani kun ne tulee jo nälkäisenä keittiöön. Vähempi sit lautasella, joskus teen salaattia. Marjoja aamulla ja illalla puuron päälle, ja välipalalla usein hed.salaattia tai marjarahkaa. Yritän kyllä muistaa sen 6 kourallista kasviksia päivässä.

Keittiönoita
Mitä muuten tarkalleen ottaen on salaatti? Tai mitä sillä tarkoitetaan esim tässä ketjussa (salaatti kasviksena on tietty ihan selvä juttu ) ? Mulle salaatti on seos erilaisista kasvisperäisistä raaka-aineista, jotka jossain kulhossa sekoitetaan keskenään. Seassa voi olla muutakin kuin tuoreita kasviksia.

Mä aika harvoin viitsin meille kahdelle tehdä edellä mainitun kaltaisen salaatin. Laiskuuttani vaan paloittelen tuoreita kasviksia lautaselle. Joskus lorautan päälle vähän salaatinkastiketta, useimmiten en.

Riina
Meillä on salaattia aina. Sitten on lisäksi ehkä muita kasviksia ja kalaa, kanaa tai muuta lihaa. Ei noudateta lautasmallia, kun peruna, pasta, riisi -osasto usein puuttuu kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitä muuten tarkalleen ottaen on salaatti? Tai mitä sillä tarkoitetaan esim tässä ketjussa (salaatti kasviksena on tietty ihan selvä juttu ) ? Mulle salaatti on seos erilaisista kasvisperäisistä raaka-aineista, jotka jossain kulhossa sekoitetaan keskenään. Seassa voi olla muutakin kuin tuoreita kasviksia.

Mä aika harvoin viitsin meille kahdelle tehdä edellä mainitun kaltaisen salaatin. Laiskuuttani vaan paloittelen tuoreita kasviksia lautaselle. Joskus lorautan päälle vähän salaatinkastiketta, useimmiten en.
No mä lähinnä tarkotin just tuoreita kasviksia.

Yhteistyössä