G: mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Jos teillä olisi tuore seurustelusuhde (alle puoli vuotta) ja kumppani pitäisi jatkuvasti yhteyttä eksäänsä (erosta alle vuosi) ja hermostuisi eksän alettua seurustelemaan uudestaan, olisitteko mustasukkainen? Onko siinä tilanteessa mustasukkaisuus oikeutettua?

En siis itse ole tilanteessa, mutta kaveri on. Kumppani väittää olevansa vain kaveri eksänsä kanssa ja täysin yli hänestä, mutta silti hermostui kun kuuli eksänsä seurustelevan ja sanoi ettei halua olla missään tekemisissä eksänsä uuden puolison kanssa. Kuitenkin normaalisti pitää lähes päivittäin yhteyttä eksäänsä.

Jaa.. Vaikea mennä sanomaan yhtään mitään ton perusteella. Mä pidän edelleen yhteyttä eksään ja ollaan hyviä ystäviä. Me ollaan niinku sisko ja veli. Eli mitään kuvitelmia mihinkään suuntaan ei tosiaan ole. Mut varmaan ulkopuolinen vois ajatella vaikka mitä. Mut kumpikin tietää, että se kipinä puuttuu.

Se miks hermostua eksän uudesta.. No onko kysytty mikä siinä uudessa miehessä on vikana? Eli onko siinä uudessa oikeasti jotain, miks olla seurustelua vastaan? Vai onko vaan niin, että mies on mustis?

Mut siihen mustasukkaisuuteen. No joko on tai ei.. Sitä ei järjellä ratkaista..

Ei ole tavannut edes sitä uutta miestä! Kuuli vaan että seurustelee ja hermostui siitä.

Me itse mietittiin juuri sitä, että voiko olla oikeasti yli toisesta? Ajattelin kysellä muiden mielipidettä, kun saatetaan katsoa asiaa vähän liian läheltä... Kaveri ei vaan halua joutua keskelle jotain keskeneräistä...

Mulla on kauhea ongelma, johon toivon saavani ehkä apua täältä. Poikaystäväni seurusteli ensirakkautensa kanssa n. 1,5 vuotta sitten, mutta nykyään hän vihaa exäänsä. Mä taas kuvittelen heitä harrastamassa seksiä, poikaystävääni lausumassa rakkaudentunnustuksia tytölle, katselen heidän vanhoja kuviaan ja aina kun on mahdollisuus, pengon poikaystäväni laatikoita siinä toivossa, että löytäisin jotain hänen exäänsä liittyvää. Tuntuu , että alitajuisesti yritän saada itseni ahdistumaan enemmän ja enemmän, ja se on vaikuttanut suhteeseemme hyvin paljon. Itken nykyään lähes päivittäin, enkä anna poikaystäväni koskea, koska samalla näen hänet koskemassa exäänsä.

Onko muilla ollut mitään läheskään samankaltaista?

Alkuperäinen kirjoittaja mielenvikainen:
Mulla on kauhea ongelma, johon toivon saavani ehkä apua täältä. Poikaystäväni seurusteli ensirakkautensa kanssa n. 1,5 vuotta sitten, mutta nykyään hän vihaa exäänsä. Mä taas kuvittelen heitä harrastamassa seksiä, poikaystävääni lausumassa rakkaudentunnustuksia tytölle, katselen heidän vanhoja kuviaan ja aina kun on mahdollisuus, pengon poikaystäväni laatikoita siinä toivossa, että löytäisin jotain hänen exäänsä liittyvää. Tuntuu , että alitajuisesti yritän saada itseni ahdistumaan enemmän ja enemmän, ja se on vaikuttanut suhteeseemme hyvin paljon. Itken nykyään lähes päivittäin, enkä anna poikaystäväni koskea, koska samalla näen hänet koskemassa exäänsä.

Onko muilla ollut mitään läheskään samankaltaista?

En usko, pitäiskö sun jutella ammatti ihmiselle? Tuo kuullostaa jo ihan neuroottiselta ja vainoharhaiselta. Siis et selvästikkään ole henkisesti
ihan tasapainossa.Tee nyt asialle jotain, ennen kuin ihan oikeasti rikot ihmissuhteesi.

ja sen vielä sanon, että oon aiemmin terapeutilla käynyt -eri syystä tosin - ja en pystynyt hänelle puhumaan todenmukaisesti, eikä siitä ollut itselleni mitään apua

Alkuperäinen kirjoittaja mielenvikainen:
ja sen vielä sanon, että oon aiemmin terapeutilla käynyt -eri syystä tosin - ja en pystynyt hänelle puhumaan todenmukaisesti, eikä siitä ollut itselleni mitään apua

Ei siitä terapeutista ole älyttömästi hyötyä jos hänelle ei kerro asioita totuudenmukaisesti.

Yhteistyössä