Yhtäkkiä vaan alkoi "polttavat" supistukset. Ei siis mitään ennusmerkkejä ollut ennen tuota. Lapsi oli maailmassa alle kuudessa tunnissa ekasta supparista.
hieman kipeitä supistuksia harvakseltaan,sitten veristä vuotoa,ja supistukset tihenivät,ja alkoivat olla jo aika kipeitä.siitä sitten sairaalaan.ja mitään ennakoivaa ei ollut.se oli selvä merkki kun yöllä ei koskaan juurikaan supistellut,mutta sinä yönä supisteli,ensin kivttomasti.
Ensimmäinen pientä veristä vuotoa(aamulaa) ja sitten supistukset monen tunnin päästä illalla.
Toinen käynnistys.
Kolmas halvatunmoiset supistukset jne.
Vesien menolla, supistuksia sen jälkeen yli vrk, säännöllisen epäsäännöllisesti kipeitä ja vähemmän kipeitä jotka ei olleet avanneet paikkoja yhtään!! 32h kuluttua annettiin vauhditustippa ja tyttö oli maailmassa 3h kuluttua.
Keskellä yötä meni sänkyyn vedet viikkoa ennen suunniteltua perätilasectiota, leikattiin sitten aamulla. Minkäänsortin supistuksia ei tullut joten rauhassa ooteltiin aamuun ja ysiltä leikattiin.
Pienen pienellä supistuksella. En edes tajunnut sen olevan supistus ennen ku seuraava tuli. Palstailin just sillo Vedet meni sitten vasta 50 minuuttia ennen ku lapsi tuli ulos, olin auki varmaan jo 8-9 senttiä silloin.
1. lapsivesillä yöllä
2. pikkuisen tihkutti vettä ja supistukset alkoivat vasta vuorokausi vesien menosta
3. vedet menivät mutta lapsi syntyi vasta 2 vrk myöhemmin
4. Aamulla herätessä oli kovin voimaton ja väsynyt olo ja vauvakin oli ihmeen hiljainen. Ei mennyt kauaa ku vedet menivät.
Mulla käynnistettiin, mutta lähti siis pikkuhiljaa kovenevilla ja säännöllistyvillä supistuksella jotka lähti tihenemään. Kipeetä teki ja oli huono olo (en kuitenkaan oksentannu) niin siitä tiesin et synnytys on käynnissä.
Mulla meni lapsivedet aamuyöllä sänkyyn rv41+4
Synnärile mentiin heti ja matkalla tuli jo pari kipakkaa supistusta ja sairaalassa alkoikin heti säännölliset supparit