G: Miten reagoit, jos joululahjapaketista löytyy selvästi kirpputorilta hankittu lahja?

  • Viestiketjun aloittaja ohittaja
  • Ensimmäinen viesti
hmm...
Olisin ihan hirmu iloinen, jos kyseessä olisi tavara mitä itsekin olen etsinyt, kuten joku retrokangas (kuten syntymävuoteni kalenteripyyhe) tai sitten joku tietty lelu lapselle.
Pitäisi kyllä aika hyvin ihminen ja hänen mieltymyksensä tuntea, että uskaltaisin ostaa kirpparilta jotain tai ylipäätänsä mitään käytettyä.
 
en antaisi ikinä anteeksi
Alkaisin itkemään ja raivoaisin sille kuka on sen ostanut, syyllistäin loppuelämän sitä ja muistuttaisin miten on ollut ajattelematon minua kohtaan.
 
"harmaa"
No mä en ihan ksäitä et onko niissä hintalappu (tutun kirpparin? ) vai mistä sen erottaa et tuote on kirpparilta eikä vaan käytetty...

Joistain ilahtuisin,joistain en.
Kulahtaneet käytetyt housut,ei kiitos.
Toimivia ja siistejä vempeleitä/vaatteita,kelpaa.
 
"Rea"
Jee jee, ilahtuisin. Ostan niin paljon kuin mahdollista itsekin kirppareilta. On NIIN eri juttu ostaa ja löytää jotain käytettyä mut vielä hyvää kamaa, tai keräilyjuttuja tai muuta. Rahaa mulla kyllä on ostaa kaupoista ja sieltä hankin sen, mitä kirpparilta en saa/löydä.
 
Valurautapannusta olisin todella iloinen. Pehmoeläimestä tms. vähemmän iloinen.
Tiivistettynä että kaikki minkä pystyy puhdistamaan tehokkaasti esim. juuri nuo puiset lelut olisivat hyviä ja vaatteet nyt pestään muutenkin.
 
tiimarinvihko harmaana
Mun isänpuolen sukulaiset ostelee paljonkin lahjoja kirppiksiltä. Välillä on jtn tarpeetonta, mutta ajatus on tärkein. Sitten on superhyviäkin juttuja, niinkun viime jouluna oli philipsin kuumemittarisetti, jossa oli tuttikuumemittarikin (jonkun mielestä varmaan aivan järkyttävä ajatus käyttää käytettyjä kuumemittareita).

Mä olen ylipäätänsä onnellinen kun meitä muistetaan, se ei ole mikään itsestäänselvyys meidän suvussa, jossa kukaan ei ole syntynyt kultalusikka takapuolessa.

Muutenkin ekologisuus kunniaan ja jos joku löytää jtn kivaa kierrätettyä kirppikseltä meille lahjaksi niin kiva!
 
Itse kerään tuota Arabian pikkuruusua ja olisin onnellinen jos joku ostaisi sitä lisää kun itse en ole aikoihin saanut aikaiseksi.....nuo mitä mulla on vitriinissä on perintöä mutta siitä puuttuu vielä syvät lautaset ja kaffekupit....ne kiitos :)
Myös muut harvinaiset Arbian astiat sopis meille kaikkein parhaiten..
Mut en loukkaantuis mitenkään jos joku hankkisi käytettyjä asioita meille.
 
Leukistinen aksolotli
Riippuu ihan oikeesti siitä tavarasta. Mitään kauheen turhaa krääsää en toivois saavani, koska en sit vaan niitä käytä. Mut esim kätetty kirja ei ole ollenkaan huono idea.
 
mlps
Ok, jos lahja on sellainen mikä on mieleinen. Eli esim. lähes antiikkiset esineet tai vaikka nippu 70-luvun alun lehtiä. TAi mun syntymä vuoden mitä-missä-milloin. Leluista kelpais siistikuntoiset ja helposti puhdistettavat. kirjat ois parasta.
 
ohittaja
[QUOTE="mä";22600103]Mulle tulee tästä sellanen olo, että toinen lykkää tarpeettomaksi jääneet tavarat (ja romut) mulle verhottuina lahjoiksi. Eli en tykkäisi.[/QUOTE]

onko merkkituotteetkin romua? jos esim. brion junaradasta saisi 20-30e kirpputorilla (uutena se maksaisi paljon enemmän), niin sä mieluummin otat sen pienen osan uutena kaupasta hankittuna, kuin isomman läjän käytettynä?
 
hkj
Jatkokysymys: entä jos lahja on selvästi käytetty, mutta on esim. lahjanantajan lapsien käytössä ollut. esim. Brion junarata. Ei siis ole kirpparilta.
Juurikin vaikka brion junarata olisi mahtava lahja käytettynäkin. Muutenkin jos tavara on ehjää, puhdasta ja tarpeellista/mukavaa on ihan sama onko se uutta vai käytettyä (tai käytetty kyllä viel paljon järkevämpääkin kuin uusi).
 

Yhteistyössä