G: Miten reagoit, jos joululahjapaketista löytyy selvästi kirpputorilta hankittu lahja?

  • Viestiketjun aloittaja ohittaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ajatushan on kaiketi tärkein. Ei sen tarvii olla uudenkiiltävää tuhanteen muoviin pakattua paniikissa ostettua kauppakrääsää. Ajatuksella valittu lahja on todella lahja. Musta esim. käytetyt vaatteet ei käy joululahjasta. Niitä voi lahjoittaa joku toinen kerta. Mutta vaikka joku keräilyesine tms. Tai sitten junarata, joka uutena on tosi kallis, olisi ihan hyvä lahja.
 
Äh
En kai kuinkaan, hieman anopin ensimmäisiä kirpparilahjoja ihmettelin, mutta siihen on alkanut turtua. Ideahan on tärkein! Mut jokin mainosreppu, joka alkujaan on ilmaiseksi saatu, nyttemmin kirpparilta löydetty ja maksettu, niin äh..No käyttöön tuli, mikäs siinä. Noita reppuja on ainaski 10 kpl meillä kerho/hoitorepuiksi, mut ajatus, pitää ajatella, että ajatus on kaikkein tärkein. Hassua kuinka se ajatus on muille erilainen ;), uutta ja kallista kaikki :D
 
Äh
[QUOTE="vieras";22600234]Mun anoppi antoi kerran avatun Oil of Olay voiteen. Siis siitä puuttui pari senttiä voidetta, ja oli teipattu kiinni. Ihunaa, olin liikuttunut...[/QUOTE]

Just tätä tarkoitinkin, että ajatus pitäis olla kaunis lahjan antajalla, oliko tuossa mainitsemassasi tapauksessa? Avaamaton olisi eri asia minusta.
 
Osa ihmisistä on sitä mieltä että mikä tahansa lahja on otettava sillä ajatuksella että SINUA on ajateltu. Se ihminen joka lykkää mun kouraan kynttiläpaketin, oli kaupasta tai kirppikseltä ei ole oikeasti ajatellut minua. Toisaalta yksi parhaimmista häälahjoista mitä saimme oli Kilta-sarjan paistivati. Juuri sitä mitä toivoimme ja siinä oli jotain erityistä - mallia ei ole saanut vuosiin enää kaupanhyllyltä. Upea lahja. Eli tuotteen on oltava jotain millä on arvoa saajalle. Mulle kelpaa löydöt kirpparilta oikein hyvin. Olemme sopineet mm muksun lahjusten osalta tiettyjen kavereiden kanssa, että kirppikseltä voi ihan hyvin tuoda tavaraa tahi tyhjentää omia varastoja. Ja ihan omaan joululahjatoivelistaani (lähisukulaiset) pistin muutaman käytetyn tuotteen, mistä tiedän omistajan haluavan eroon... Meillä siis kerätään kaikilta toivelistat, sillä muuten hyvien lahjojen ostaminen on välillä toooosi vaikeaa.
 
"poikia3"
Osa ihmisistä on sitä mieltä että mikä tahansa lahja on otettava sillä ajatuksella että SINUA on ajateltu. Se ihminen joka lykkää mun kouraan kynttiläpaketin, oli kaupasta tai kirppikseltä ei ole oikeasti ajatellut minua. Toisaalta yksi parhaimmista häälahjoista mitä saimme oli Kilta-sarjan paistivati. Juuri sitä mitä toivoimme ja siinä oli jotain erityistä - mallia ei ole saanut vuosiin enää kaupanhyllyltä. Upea lahja. Eli tuotteen on oltava jotain millä on arvoa saajalle. Mulle kelpaa löydöt kirpparilta oikein hyvin. Olemme sopineet mm muksun lahjusten osalta tiettyjen kavereiden kanssa, että kirppikseltä voi ihan hyvin tuoda tavaraa tahi tyhjentää omia varastoja. Ja ihan omaan joululahjatoivelistaani (lähisukulaiset) pistin muutaman käytetyn tuotteen, mistä tiedän omistajan haluavan eroon... Meillä siis kerätään kaikilta toivelistat, sillä muuten hyvien lahjojen ostaminen on välillä toooosi vaikeaa.
Joku toinen, kuten minä voisin ilahtua kovin niistä kynttilöistä, silloin olisi ajateltu juuri minua. Minä poltan paljon kynttilöitä ja hyvälaatuiset kynttilät ovat kalliita.
 
"poikia3"
Mulle kelpaa mainiosti vanhat arabian astiat kirppikseltä, ihan samoin kuin kirjatkin, kunhan ovat siistissä kunnossa. Lapsille vaatteetkin sieltä kelpaavat, itselleni on tosi vaikea löytää mitään kirppikseltä, johtuu lähinnä siitä, että olen väriltäni tosi vaalea ja tiedän tarkalleen itseäni pukevat värit. Hyväkuntoiset lelut kirppikseltä kelpaavat myös. Ja kierrätyslahjatkin ovat tervetulleita.
 
no mitäs, ilahtuisin niinkuin muistakin lahjoista...ja todennäköisesti kirpparilta mulle ostaisi lahjan vain sellainen henkilö jotka tietää mun keräilyharrastuksesta , kerään esim vanhoja kahvipurkkeja ja emali -astioita, joita löytää ainoastaan kirpparilta.
Ja lapset ovat kyllä joskus saaneet lahjoja jotka ovat kirpparilta eikä se ole heitä haitannut
 
"vieras"
Jos saan astioita, joita olen ennestään kerännyt, niin olisin ihan tyytyväinen, koska noiden astioiden valmistus on lopetettu vuosia sitten, ei niitä löydy kuin käytettyinä lisää.

Samaten kirjat, joita ei mistään saa, kelpaavat. Olen itsekin ostanut käytettynä joululahjaksi lapselle pari suosikkikirjaansa, joita on lainattu kirjastosta monen monta kertaa uusintoineen.
 
"vieras"
Ostan itse kirppikseltä leluja ja vaatteita sekä itselleni että lapsille. En kuitenkaan tykkäisi hyvää jos saisimme joululahjaksi käytettyä tavaraa. En koskaan ostaisi itse lahjaksi kirppiskamaa, mielestäni ei ole jotenkin korrektia, koska tiedän etteivät kaikki halua kotiinsa vieraiden ihmisten käyttämiä esineitä ja vaatteita. Mielestäni lahjan tulee olla uusi tai itsetehty.
 

Yhteistyössä