Tämä aihe tuli mieleeni kun meidän poika putosi eilen sohvalta (kirjoitin tämän stoorin jo kertaalleen Heinäkuisten ketjuun, mutta tässä se vielä uudemman kerran):
Meidän poika putosi eilen tosi vauhdikkaasti sohvalta.
Keikkui ensin siinä seisaallaan normaaliin tapaansa legot käsissään ja nojasi selkänojaan. Sitten se päätti tapansa mukaan nojata käsinojaan ja pudottaa legot käsistään lattialle ja katsella samalla niiden putoamista. Kävi vain niin, että poitsun siirtymävauhti oli vain aivan liian kova ja painopiste liian edessä... Niinpä poika sukelsi pää edellä käsinojalta alas ja heitti tyylipuhtaan 270 asteen voltin selälleen kovalle laminaattilattialle.
Jestas, että pelästyimme kaikki! Onneksi poika parahti saman tien itkemään eli edes keuhkot eivät ilmeisesti tyhjentyneet siinä tömähdyksessä eikä päähänkään sattunut "normaalikaatumista" enempää. Onni onnettomuudessa eli onneksi poika ei pudonnut niskalleen. Silloin olisi voinut käydä pahemmin.
Taitaa olla pojassa voimistelija-ainesta siis?
Siispä: miten te muut äidit rajoitatte taaperoittenne sohvalla tai sängyssä olemista? Saako sinne itse kiivetä? Saako siellä seisoa/hyppiä jne. Eli mikä on teillä sallittua ja mikä ei? Meillä on ollut sääntönä, että molempiin saa itse kiivetä, mutta kummassakaan ei saa seisoa ilman että pitää kiinni - eikä kummassakaan saa missään tapauksessa hyppiä. Täytyisköhän jotenkin tiukentaa sääntöjä...?
Meidän poika putosi eilen tosi vauhdikkaasti sohvalta.
Siispä: miten te muut äidit rajoitatte taaperoittenne sohvalla tai sängyssä olemista? Saako sinne itse kiivetä? Saako siellä seisoa/hyppiä jne. Eli mikä on teillä sallittua ja mikä ei? Meillä on ollut sääntönä, että molempiin saa itse kiivetä, mutta kummassakaan ei saa seisoa ilman että pitää kiinni - eikä kummassakaan saa missään tapauksessa hyppiä. Täytyisköhän jotenkin tiukentaa sääntöjä...?