G: mitä teillä tapahtuis, jos lapsi...

1,5veen äiti
Ihmettelisin, mistä moista oppinut. Eihän toi ole edes sanakaan?? Vanhemmalta lapselta kysyisin, mitä tarkoittaa, ja antaisin varoituksen, seuraavasta kerrasta chiliä suuhun.
 
Me puhuttais asiasta, että miksi sanoi ja mitä mahtaa sillä tarkoittaa.
Sitten kertoisin että tommosia jos puhutaan niin napsahtaa esim. pelikielto tai muuta mukavaa.. :whistle:
Eli ekasta kerrasta en mitään rangaistusta antais, eihän nuo aina edes tiedä mitä mikäkin tarkottaa, jostain noita kuulevat ja ne sitten jäävät mietityttämään.
 
hmmm
meillä vielä puhumaton tapaus...
mut jos joskus sanois, niin.......
ottaisin puhutteluun. kertoisin että toisia ei nimitellä, millään tapaa, ettei äitikään sano hälle noin..
 
Ensin kysyisin, että mitä sanoi. Eli kuulinko oikein, kun ei omiin korviin aina ole luottamista. Sitten kertoisin lapselle, että sanoi rumasti, eikä tuollaista sanaa saa käyttää.

Sitten alkaisin ihmettelemään, mistä kummasta on voinut tuollaisen oppia. :eek:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
... sanois sinua vittupääksi?

Rangaistus?

Miten reagoisit?
Miten reagoisin: En sanoisi mitään, näyttäisin vai HYVIN pettyneeltä.

Rangaistus: Arestiin huoneeseensa, anteeksipyyntö kun on valmis ja sitten keskusteltaisiin asiasta ja sovittaisiin. Tekisin HYVIN selväksi, että tuollaisia ei puhuta.
 
Meillä käytäis keskustelu siitä miksi niin sanoo, ja siitäm tietääkö mitä vittupää tarkoittaa. Sen jälkeen kysyisin että näkeekö hän minulla vittua päässä ja haluaako että kaikki muutkin ajattelevat hänen olevan vittupään lapsi...aika tehokasta nimittäin jo sanan idiootti kohdalla siinä vaiheessa kun kysytään että "oletko sinä idiootin lapsi ja samalla saanut niitä idioottigeenejä itsellesikin" ;)
 
:snotty: Se, mistä mein 6.5v tuon sanan tiesi, ei ole aavistustakaan. Kiroilla meillä ei saa (iskä saa joskus ), ja tietää, että vittu on kiellettyjen sanojen listalla.
Puhuttelu siitä seurasi, sekä huomiselle pyöräilykielto, ja kaverikielto
 
v
Karjaiseisin todella kovalla äänellä: "SIIS ETTÄ MITÄ? NYT POIKA SIIVOA SUUSI, HÄPEÄ, MENE MAKKARIIN!!!"

Jonkun ajan päästä menisin perässä keskustelemaan kielenkäytöstä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:snotty: Se, mistä mein 6.5v tuon sanan tiesi, ei ole aavistustakaan. Kiroilla meillä ei saa (iskä saa joskus ), ja tietää, että vittu on kiellettyjen sanojen listalla.
Puhuttelu siitä seurasi, sekä huomiselle pyöräilykielto, ja kaverikielto
mä en antais rangaistusta ekan kerran. anteeksipyyntö ja puhuttelu riittäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Karjaiseisin todella kovalla äänellä: "SIIS ETTÄ MITÄ? NYT POIKA SIIVOA SUUSI, HÄPEÄ, MENE MAKKARIIN!!!"

Jonkun ajan päästä menisin perässä keskustelemaan kielenkäytöstä.
Kuulostipas tutulta :D , tässä minun tod. näk. pieni sievä repliikkini ko. lausahduksen jälkeen: "ANTEEKSI MITÄ??? NOIN ET PUHU!!! ALA MENNÄ OMAAN HUONEESEESI!!!" Ja kotvasen kuluttua itse perässä kysymään mitä asialla tarkoitti ja anteeksi pyynnöt sekä lupaus olla puhumatta kiellettyjä ja sellaisia joista ei tiedä mitä tarkoittaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Ihmettelisin, mistä moista oppinut. Eihän toi ole edes sanakaan?? Vanhemmalta lapselta kysyisin, mitä tarkoittaa, ja antaisin varoituksen, seuraavasta kerrasta chiliä suuhun.
tuo chili suuhun on lapsen pahoinpitelyä. toivottavasti joku laittaa sulle jotain P..skaa suuhun jos sanot väärän sanan.
 
Ottaisin lapsen syliin ja sanoisin tälle, että huomaan että olet nyt todella vihainen minulle jostain. Katsoisin mitä laspi siihen sanoo, ja lähtisin purkamaan tämän pahaa oloa. Kertoisin että ymmärrän että hän on vihainen ja saa ollakin, mutta minusta tuntuu todella pahalta kun hän sanoo minulle noin, kertoisin että rakastan häntä ja olen tässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:snotty: Se, mistä mein 6.5v tuon sanan tiesi, ei ole aavistustakaan. Kiroilla meillä ei saa (iskä saa joskus ), ja tietää, että vittu on kiellettyjen sanojen listalla.
Puhuttelu siitä seurasi, sekä huomiselle pyöräilykielto, ja kaverikielto
Just just.. :(
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Me puhuttais asiasta, että miksi sanoi ja mitä mahtaa sillä tarkoittaa.
Sitten kertoisin että tommosia jos puhutaan niin napsahtaa esim. pelikielto tai muuta mukavaa.. :whistle:
Eli ekasta kerrasta en mitään rangaistusta antais, eihän nuo aina edes tiedä mitä mikäkin tarkottaa, jostain noita kuulevat ja ne sitten jäävät mietityttämään.
Näin meilläkin olisi ko tilanteessa toimittu.

 
omg
Alkuperäinen kirjoittaja guess:
Ottaisin lapsen syliin ja sanoisin tälle, että huomaan että olet nyt todella vihainen minulle jostain. Katsoisin mitä laspi siihen sanoo, ja lähtisin purkamaan tämän pahaa oloa. Kertoisin että ymmärrän että hän on vihainen ja saa ollakin, mutta minusta tuntuu todella pahalta kun hän sanoo minulle noin, kertoisin että rakastan häntä ja olen tässä.
just, sulla siellä tuleva mummojenpotkija tulossa!! tommosella lässykasvatuksella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja guess:
Ottaisin lapsen syliin ja sanoisin tälle, että huomaan että olet nyt todella vihainen minulle jostain. Katsoisin mitä laspi siihen sanoo, ja lähtisin purkamaan tämän pahaa oloa. Kertoisin että ymmärrän että hän on vihainen ja saa ollakin, mutta minusta tuntuu todella pahalta kun hän sanoo minulle noin, kertoisin että rakastan häntä ja olen tässä.
:) ou mai gaad
 
Alkuperäinen kirjoittaja omg:
Alkuperäinen kirjoittaja guess:
Ottaisin lapsen syliin ja sanoisin tälle, että huomaan että olet nyt todella vihainen minulle jostain. Katsoisin mitä laspi siihen sanoo, ja lähtisin purkamaan tämän pahaa oloa. Kertoisin että ymmärrän että hän on vihainen ja saa ollakin, mutta minusta tuntuu todella pahalta kun hän sanoo minulle noin, kertoisin että rakastan häntä ja olen tässä.
just, sulla siellä tuleva mummojenpotkija tulossa!! tommosella lässykasvatuksella.
Jaa, ja minkäköhän takia? Jos lapsen omat tunteet otetaan huomioon ja niille annetaan vapaus, osaa lapsi arvostaa ja ymmärtää toistenkin tunteita, eikä aiheuttaa muille mielipahaa. Tottakai selventäisin lapselle, että tilanteessa, jossa tuntee pettymystä tai vihaa, voi polkea vaikka jalkaa maahan ja sanoa ääneen, että olen nyt todella vihainen koska.. Ja näin meillä toimii kaikki perheessä. Samalla kaavalla minut ja veljeni on kasvatettu, ilman rangaistuksia, joten teen muille niin kuin haluaisin itsellenikin tehtävän.
 

Yhteistyössä