[QUOTE="ask";30327485]Kiitos asiallisista vastauksista :flower: Kävin kaupassa mutu-tuntumalla sen suurempia miettimättä.. Kyllä toi kumppani tykkää kaikesta mitä teen, vaikka olisikin ihan perinteistä arkiruokaa
Tuli ostettua ~22:lla
* 6l maitoa
* 2 kg perunasipulisekoitusta
* 3 pkt kalapuikkoja
* sienisalaattia
* 2 pss ranskanleipää
* kurkku
* 1,3kg omenoita
* 3 prk ruokakermaa
* 700g juustoa
* lauantaimakkaraa
* suklaalevy (uus merkkituttavuus)
KE: spaghettia ja jauhelihakastiketta (tämän päivän jämät) + porkkanaraaste
TO: valkosipulinen ja juustoisa kinkkukiusaus + omena-porkkanaraaste
PE: ranskalaisia ja kalapuikkoja + uunivihanneksia
Kuopus syö päiväkodissa aamupalan ja lounaan. Esikoinen ei syö aamuisin mitään, kun lähtee kouluun vaikka asiasta on keskusteltu.
Iltapaloiksi (lämpimiä) voileipiä ja teetä, pannaria, puuroa - mitä mieleen tulee
[/QUOTE]
Ei ihme että talous on noin kuralla kun et todellakaan hallitse rahan käyttöä.
Kuka ostaa tähän vuodenaikaan omenoita?
Facebook on täynnä ilmoituksia ANNETAAN OMENOITA tule ja nouki.
Ja ihan turha väittää nyt näin hyvällä omenasadon aikaan ettei teilläpäin ole kenelläkään omenapuita
Perunasipulisekoitusta ostit 2kg ? Miksi et ostanut meilummin perunoita ja suikaloinut itse perunaa ja sipulia, sipulikin on nyt jatkuvasti tarjouksessa joten halvemmalla olisit päässyt näin ja niitä olisi jäänyt muihinkin ruokiin.
Samoin itse voi vallan hyvin tehdä ranskalaisia tai lohkoperunoita jotka on tasan paljon terveellisempiä kuin ne valmiit
Mitä taas leipään tulee niin (huokaus) eikö tuota vaaleaa pullamössä nyt voisi itse leipoa jotta on edes vähän terveellisempää tai osta edes ruisleipää.
Ja sanoinko vielä sienistä tai kalapuikoista... Jatkanko? Tosin eipä se tietty jos sosku rahoittaa elämisen ja kaikki pitää puolivalmiina saada kun ollaan yksinkertaisen uusavuttomia.
EI ihme että maapallo on hukkumassa kaikkeen paskaan kun ihmiset on näin uusavuttomia
Ja juu,
en ole mikään hörhö joka diggaa viimeisen päälle luonnonsuojelusta tms vaan minut on kotona jo aikoinani opetettu ettei ruokaa heitetä roskiin ja
pitää järjellä ajatella miten sen valmistaa (en myöskään ole kokki tms ravitsemusalan ammattilainen)