G:mitä nykyajan tuotteita pidät turhana ja tarpeettomana??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
g
- Oletteko nähneet niitä kaupoissa valmiina leikattuja salaatinlehtiä?? Kuka ei osaa leikata salaatinlehteä salaattiin??
- Ovulaatiotestit!! ... on täällä ennenvanhaankin lisäännytty ilman testejä
- Korvakuume mittarit - meillä ei sellaista ole eikä tule sen jälkeen kun kerran oltiin yökylässä ja täysin terveellä lapsella kuumetta muka 39!
 
cynthia
KÄSIDESIT!

meillä ei niitä käytetä. Ei töissä eikä kotona. Ei lapsella eikä aikuisella. 7v lapsella ei vielä tähän päivään mennessä ole ollut antibioottikuuria ja itse + mies olemme olleet kipeänä yli 5v sitten. Hyvä ruokavalio ja riittävä uni ja liikunta pitää kyllä terveenä ilman desinfiointeja!
 
"Blue cat"
tietokonekännykät vai mitä ne nyt on. Liian iso kännykäksi ja liian pieni tietokoneeksi, ei mahdu taskuun ja näppäimet ja näyttökin on liian pienet. Ei kyllä taatusti voi olla parempi kuin tietokone ja kännykkä on erikseen.
 
"unnajunna"
joku tuossa mainitsikin - OVULAATIOTESTIT!!! Meillä 3 lasta eikä mitään testejä olla tarvittu. En ymmärrä miksi joku niitä käyttää.. luulis et menee seksiin maku - ja kuten "G" mainitsi - On niitä lapsia ennenvanhaankin tehty ilman testejä!
 
- Oletteko nähneet niitä kaupoissa valmiina leikattuja salaatinlehtiä?? Kuka ei osaa leikata salaatinlehteä salaattiin??
- Ovulaatiotestit!! ... on täällä ennenvanhaankin lisäännytty ilman testejä
- Korvakuume mittarit - meillä ei sellaista ole eikä tule sen jälkeen kun kerran oltiin yökylässä ja täysin terveellä lapsella kuumetta muka 39!
Näistä oikeastaan vain valmiina leikattuja salaatinlehtiä pidän turhana.
:)
 
- Korvakuume mittarit - meillä ei sellaista ole eikä tule sen jälkeen kun kerran oltiin yökylässä ja täysin terveellä lapsella kuumetta muka 39!
Voi lapsella olla lämpö koholla ihan vaikka riehumisesta :) Ja missä tahansa mittarissa ei kannata tuijottaa absoluuttista arvoa vaan verrata siihen mikä on arvo lapsen ollessa levossa ja terve.

Korvakuumemittari kyllä näyttää kuumeen. Asteikko ei ole sama kuin muissa mittareissa täysin.

Minusta turhia ovat laihdutuspirtelöt, patukat ja vastaavat.
 
KÄSIDESIT!

meillä ei niitä käytetä. Ei töissä eikä kotona. Ei lapsella eikä aikuisella. 7v lapsella ei vielä tähän päivään mennessä ole ollut antibioottikuuria ja itse + mies olemme olleet kipeänä yli 5v sitten. Hyvä ruokavalio ja riittävä uni ja liikunta pitää kyllä terveenä ilman desinfiointeja!
Meillä käytetään käsidesiä silloin, kun perheessä kiertää vatsatauti.
Sen jälkeen kun tuo tapa omaksuttiin on sairastamisaika lyhentynyt merkittävästi ja välillä sattuu sitäkin ettei edes tartu kaikkiin perheenjäseniin - jotain mitä ennen pidin liki mahdottomuutena.
 
"vieras"
[QUOTE="unnajunna";23046552]joku tuossa mainitsikin - OVULAATIOTESTIT!!! Meillä 3 lasta eikä mitään testejä olla tarvittu. En ymmärrä miksi joku niitä käyttää.. luulis et menee seksiin maku - ja kuten "G" mainitsi - On niitä lapsia ennenvanhaankin tehty ilman testejä![/QUOTE]

Meillä on kaksi aikuista lasta (22 ja 19 v). Heitä tehdessä ei vielä ovulaatiotestejä ollut. Tutkimuksissa olimme ja clomeja ja jotain muutakin lääkettä söin. Silloin mittailtiin lämpötiloja joka aamu, että selvisi ovulaation ajankohta. Ihan yhtälailla siinä meni maku seksiin. Nelisen vuotta odoteltiin tuota esikoista. Onneksi kolmas lapsi sitten tuli ilman lääkityksiä. Kuvittelen, että ovulaatiotestistä olisi ollut iso apu.
 
Mä ostan useinkin niitä valmiiksi leikattuja salaatteja, viipaloituja juustoja ja viipaloituja leipiä, ovat äärettömän käteviä =)

Meille turha on ollut esimerkiksi hoitopöytä (vaipanvaihdot onnistuneet muualla helpommin), toki ymmärrän että mm. selkäongelmaisille sekin on tarpeellinen.
Munankeittimiä ja riisinkeittimiä en oikein ymmärrä... Minä ainakin mieluummin keitän ihan vaan kattilassa kaikki kuin ottaisin kaappeihin tilaa viemään kaikenmoisia turhia vempeleitä.
Sohvapöytää meillä ei yleensä ole ja jos onkin niin ihan vaan ulkonäön eikä tarpeellisuuden vuoksi. Niin ja verhot on mun mielestä kanssa ihan yliarvostettuja.
 
Viimeksi muokattu:
"jojo"
Mietin, että esim. valmiiksi kuutioitu makkara tai sipuli keittoa tms. varten olisi turhaa, mutta ei se taida ollakaan, ainakaan sen liikuntarajoitteisen mielestä, joka tahtoo tulla omillaan toimeen. Suon hänelle kyllä tällaiset helpotukset arkeen.

Mutta sanotaan nyt sitten vaikka limsakone, popcornikone, voileipägrilli, "syö kolme kertaa enemmän kuin ennen ja laihdut silti" -pilleri, sähköinen kulmakarvatrimmeri jne.
 
Mä ostan useinkin niitä valmiiksi leikattuja salaatteja, viipaloituja juustoja ja viipaloituja leipiä, ovat äärettömän käteviä =)

Meille turha on ollut esimerkiksi hoitopöytä (vaipanvaihdot onnistuneet muualla helpommin), toki ymmärrän että mm. selkäongelmaisille sekin on tarpeellinen.
Munankeittimiä ja riisinkeittimiä en oikein ymmärrä... Minä ainakin mieluummin keitän ihan vaan kattilassa kaikki kuin ottaisin kaappeihin tilaa viemään kaikenmoisia turhia vempeleitä.
Sohvapöytää meillä ei yleensä ole ja jos onkin niin ihan vaan ulkonäön eikä tarpeellisuuden vuoksi. Niin ja verhot on mun mielestä kanssa ihan yliarvostettuja.
Tuossa listassa tuli minullekin turhia eli noille ei ole käyttöä meillä ollut koskaan:
- munankeitin.
- riisinkeitin.

Ja itse voisin lisätä häkkisängyn.
:)
 
-Noi kaikki jo yllämainitut valmiiksi silputut/viipaloidut tuotteet
-Navigaattori (toisaalta mulla on tosi hyvä suuntavaisto,mun ois pitänyt alkaa suunnistajaks.Oisin varmasti Minna Kauppiakin parempi:p)
-Tosi monet vauvojen jutut
 
"vieras"
KÄSIDESIT!

meillä ei niitä käytetä. Ei töissä eikä kotona. Ei lapsella eikä aikuisella. 7v lapsella ei vielä tähän päivään mennessä ole ollut antibioottikuuria ja itse + mies olemme olleet kipeänä yli 5v sitten. Hyvä ruokavalio ja riittävä uni ja liikunta pitää kyllä terveenä ilman desinfiointeja!
Kuvittele hoitotyö sairaalassa ilman käsidesiä. luojan kiitos käsidesin olemassaolosta. lotraan sitä oikein huolella töissä. plus tietenkin pesen sillä perussaippuallakin työpäivän aikana.
 
Best Regards
[QUOTE="tuulevi";23046598]Sähköhammasharja ja vedenkeitin ovat turhakkeita minulle.[/QUOTE]

Vedenkeitin on kätevä siellä, missä ei ole hellaa, mutta tarvitaan kuumaa vettä. Kuten toimistossa.
 
"Kaiku"
Viipaloitu juusto on minusta jotenkin ihana juttu, en tiedä mikä siinä höyläämisessä muka on niin vaikeaa, mutta tulee ostettua niitä valmiita paksuja viipaleita aika usein. Lisähuomautuksena vielä, että pyrin ostamaan juuston ilman lisä/säilöntä/väriaineita ja yksi halpis-juustoviipalepakkaus täyttää nämä kriteerit. *yrittää perustella itselleen*
 
"jojo"
Lapsille turhana pidän kaikkia soivia muovihärpäkkeitä, joita kytketään esim. sitteriin. En tunne yhtään lasta, joka jaksaisi kiinnostua vilkkuvaloista ja sähköisesti pyörivistä osasista yli kaksikymmentä sekuntia. Mutta annapa omaan käteen pehmeä, värikäs pikkulelu, niin johan kelpaa.
 
Huhhuh niitähän on monet verkkokaupat pullollaan! Kaikennäkösiä vimpakkeita ja vehkeitä joilla ei oo mitään virkaa tässä maailmassa! Ja monet lelut olen huomannut täysin epäonnistuneiksi tekeleiksi jo syntyessään. Esim tytär sai joululahjaksi jonkin koruntekostudion jossa itse muoteilla tehdään "helmet" jne: kamala muovihärpäke, ja hirveän näkösiä koruja koska niistä vain ei hyviä ja hienoja saanut :/ Roskiin sekin kohta minun toimesta lentänee, valitettavasti. Ja maailma kiittää...
 
[QUOTE="Kaiku";23046665]Viipaloitu juusto on minusta jotenkin ihana juttu, en tiedä mikä siinä höyläämisessä muka on niin vaikeaa, mutta tulee ostettua niitä valmiita paksuja viipaleita aika usein. Lisähuomautuksena vielä, että pyrin ostamaan juuston ilman lisä/säilöntä/väriaineita ja yksi halpis-juustoviipalepakkaus täyttää nämä kriteerit. *yrittää perustella itselleen*[/QUOTE]

Mua ainakin ällöttää juuston höyläämisessä se että aina irtoaa sellaista juustomurua, lopuksi jää pala jota ei pysty höyläämään ja se itse höyläkin on aika ärsyttävä. Huomattavasti helpommalla ja siistimmällä pääsee kun ostaa valmiit viipaleet =)
 
"vieras"
Netti ja kännykkä. Kirjeellä ja lankapuhelimella selvittiin ennenkin.

Netti eniten persestä: http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Arkisto/2009/06/04/35-vuotta-toiminut-autokauppias-Koko-netti-pitaisi-rajayttaa
 
cacsac
[QUOTE="unnajunna";23046552]joku tuossa mainitsikin - OVULAATIOTESTIT!!! Meillä 3 lasta eikä mitään testejä olla tarvittu. En ymmärrä miksi joku niitä käyttää.. luulis et menee seksiin maku - ja kuten "G" mainitsi - On niitä lapsia ennenvanhaankin tehty ilman testejä![/QUOTE]

Sehän onkin äärettömän helppoa tietää milloin inseminaatio pitää tehdä, jos ovulaatiotestiä ei ole käytössä :D
Monessa tapauksessa ovulaatiotesti auttaa "oikeaa ajoitusta", kaikki kun ei lisäänny ihan tosta vaan panemalla.
 

Yhteistyössä