G: Mitä jälkiruokaa teillä on huomenna? Entä lauantaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vohveleita, hilloa ja kermaa ja lauantaina samaa, jos ei olla kyllästytty. Tämä siis haaveena vielä, lähikaupassa ei ollut vohvelirautaa ja entinen on rikki. Kovasti meitin, kehtaisinko kysyä ex:ltä vohvelirautaa lainaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ei varmaan mitään :o tai mökille jos mennään niin oikein hyvä vaihtoehto on muurinpohjaletut vaniljajääteön ja mansikoiden kanssa :p

sama täälä :p pitääkin tehdä lettutaikina kotona ja ottaa mukaan,ei tartte huomenna vääntää taikinaa vaan paistaa :p

TÄTÄ :p :p
771.jpg

Mä en osaa tehdä 2-3 hengen täytekakkua. Tai siis ei ole sopivankokoista vuokaa. Paitsi jos paistais levyinä ja leikkaisi siitä sopivat palat..hmm. ViuhVauh: onks sulla ohjetta tohon? Marenkiako tuo on?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en osaa tehdä 2-3 hengen täytekakkua. Tai siis ei ole sopivankokoista vuokaa. Paitsi jos paistais levyinä ja leikkaisi siitä sopivat palat..hmm. ViuhVauh: onks sulla ohjetta tohon? Marenkiako tuo on?

Juu! Marenkia :p Mä oon todellinen jauhopeukalo, mutta huonolla tavalla :D
Eli marenkia, kerma-rahkaa ja mansikoita :p

Mä tein just sellasta kakkua että :p

HAlkaistun kakkupohjan väliin laitetaan seuraavaa:

kolme vaahdotettua keltuaista
kolme vaahdotettua valkuaista
4-5dl kermaa vaahdotettuna
minttusuklaalevy sulatettuna
sokeria maun mukaan
pakastevadelmia
ja seitsemän liivatelehteä kokoamaan aineet

väh 12h jääkaapissa

kuorrutus millä tykää,

Oiskohan ihan pöllö idea... mulla olisi yksi noin 12 cm halkaisijaltaan oleva muovikulho, jossa suht terävät reunat. Sillä voisi leikata kääretorttupohjasta palat täytekakkuun. Siitä pohjasta jäävistä ylimääräisistä paloista tekisi pappilan hätävaran. Eli toisena päivänä pieni täytekakku ja toisena pappilan hätävara?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Oiskohan ihan pöllö idea... mulla olisi yksi noin 12 cm halkaisijaltaan oleva muovikulho, jossa suht terävät reunat. Sillä voisi leikata kääretorttupohjasta palat täytekakkuun. Siitä pohjasta jäävistä ylimääräisistä paloista tekisi pappilan hätävaran. Eli toisena päivänä pieni täytekakku ja toisena pappilan hätävara?

Hyvin onnistuu. lautastakin olen käyttänyt ympyrän mallina kun olen täytekakkua koonnut.

Yhteistyössä