G: Mitä töihin evääksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Dina

Aktiivinen jäsen
24.10.2009
6 249
0
36
Eli mitäs yleensä syötte töissä ruokatunnilla? Mulle on tästä nyt kehkeytynyt asia jota pitää pähkäillä. Useimmiten otan edellisen päivän ruokaa mukaan, mutta mulla tökkii syödä 2 päivää samaa ruokaa, ei millään meinaa mennä alas. Leipää en kans saata syödä montaa kertaa päivässä, eikä se nälkää pidäkään. Eikä millään meinaa keksiä mitäs sitä milloinkin ottas mukaan. Valmisruokia inhoan. Sain tästäkin tehtyä ongelman :D

Mulla ei ole mitään ongelmaa syödä samaa ruokaa jopa kolme kertaa peräkkäin. En ole koskaan ymmärtänyt miten sellainen voi tökkiä jos tekee hyvää ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Mulla ei ole mitään ongelmaa syödä samaa ruokaa jopa kolme kertaa peräkkäin. En ole koskaan ymmärtänyt miten sellainen voi tökkiä jos tekee hyvää ruokaa.

en mäkään ymmärrä ja kovasti koitan päästä eroon moisesta ongelmasta.

Nyt tein makaroonisalaattia yöksi, ei varmaankaan tule kaikkia syötyä. Mutta pakko olla jotain kunnon ruokaa jos päivä tai ilta, että edellisen päivän tai sit sut ruokaisa salaatti+leipää.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

en mäkään ymmärrä ja kovasti koitan päästä eroon moisesta ongelmasta.

Testaile sitkeästi jos vaikka onnistuisi. Mun mielestä helpottaa elämää huomattavasti.
Tai toinen vaihtoehto on että pakastat aina jämät niin saat taukoa samasta ruuasta ja otat jämiä pakastimesta fiiliksen mukaan.

Ja siis mulla on se että en pärjää millään ns. retkieväillä vaan tarvitsen lounaaksi ns. kunnon ruuan ja teen kuten yllä mainitsin, joko samaa ruokaa monta kertaa tai pakastimesta jämäannoksia.

Mä voin vaan ottaa mukaan ruokaa jonka voi syödä kylmän. Mulla on siis mukana eri sortin salaatteja, useimmiten pastaa ja linssejä/papuja sekä vihanneksia, joskus muutakin lihaa/ jonkin sortin juustoa.

Kylmäsavulohta, ranskankermaa ja piparjuusta. :p Siinä mun tän hetkinen suosikki "kastike" pastan kanssa.

Tai sitten tuhdimpia voileipiä ja/tai piimää ja mysliä.

Pakasta kotitekoisesta ruuasta aina osa kerta-annoksiksi, ja nappaa vain eväät pakastimesta. Ei tartte aamulla eväitten kanssa räplätä. Halpaakin on, kun voit tehdä kerralla enemmän samaa sapuskaa eikä jää tähteitä. Pakastettu ruoka pysyy kylmänä ja pilaantumatta vähän pidemmänkin työmatkan (kesälläkin). Töissä tarttee tosin olla käytössä mikro.