G: Mitä teet työksesi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uraa etsivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Opetan äikkää. Parasta on itse opettaminen: nuorten kans on hauskaa ja siinä tuntee tekevänsä työtä, jolla on tarkoitus. Pahinta on jatkuvat aine- ja koepinot... tai eihän niissäkään mitään, jos tekstit olisivat hyviä, mutta... joo.

Siltikään en vaihtaisi ammattiani mihinkään :).

*muoks*

Kyllä pahinta työssäni on sittenkin ne idiootit, jotka vetävät mun ammatin esiin tilanteissa, joihin se ei liity mitenkään |O.

olen kotisairaanhoitaja. Hyvää on et saa auttaa muita, tehdä työtä käsillään, näkee työnsä "tuloksen". Huonoa: vastuu ja kiire on aika kovaa, ja tietty se palkkakin sais olla suurempi.

Oon puhtauspalvelualalla pomo.

Niin, parasta on...mielenkiintoinen ja kehittyvä ala, joidenkin siivoojien aito motivaatio työhön, kun saa asiat rullaamaan ja alaiset tyytyväisiksi.

Huonointa: alan huono maine, hyvien työntekijöiden vaikea löytyminen ja se, että monet ihmiset eivät tiedä oikeasti täst alasta mitään, mutta käyttäytyvät kuten tietäisivät kaiken (aina on varaa valittaa ja vaatia, vaikka moniin asioihin vaikuttaa monet muut asiat).

Vastaanottovirkailija /tarjoilija
parasta ja pahinta: ihmiset :) siis kaikkia känniääliöitä ei aina vaan jaksa.. sit taas toisaalta asiakaspalvelu on kivaa
:)
työajatkin on vähä sekä että .. vuorotyö.. no okei mä rakastan nukkua aamulla pitkään joten silleen ilta/yövuorot on mulle omiaan :whistle:

Elintarvikealalla. Parasta kun aamuvuorossa pääsee aikaisin kotiin, ei tarvitse ajatella töitä kotona, mukavat työkaverit, hyvä palkka, muutenkin kivaa hommaa. Huonointa kun on töissä viileetä...

Markkinointityötä isossa konsernissa.
Hyvää on itsenäinen työ ja osittain vuosien varrella tutuksi tulleet asiakkaat sekä kivat työkaverit.
Negatiivistä jatkuvasti kasvavat myyntitavoitteet, toisinaan tiukat aikataulut ja hankalat asiakkaat.

Tällä hetkellä mä en tee muita kun viikonloppu sijaisuuksia...Mutta ammatiltani olen mielenterveystyöhön suuntautunut sairaanhoitaja (amk). Psykiatrisilla osastoilla olen työskennellyt ja toivottavasti sielä töitä riittää jatkossakin. Vuorotyötä, jossa etuna on lisät palkassa. Haitat varmaan jokainen arvaa pienen (kesällä kahden) lapsen kanssa. Haasteellista ja hyvin sosiaalista hommaa. Rankkaakin pidemmän päälle henkisesti, vähempi fyysisesti. Sekin tosin riippuu ihan osastosta.

Lastentarhanopettaja

Parasta: Osa työajasta on kotona tehtävää suunnitteluaikaa. Töissä siis vain 7h/pvä. Joskus voin päästä kotiin jo klo 12, jos otan ylityötunteja. Eskariopen työ on haasteellista ja melko kiireistä varsinkin kevätpuolella, kun on kaiken maailman arvioinnit ja koulukypsyysjutut. Pidän siitä, että töissä on puuhaa koko ajan.

Huonoa: Paljon naisia samassa työpaikassa. Joskus joidenkin välillä tulee erimielisyyksiä, mutta itse yritän pysytellä niistä kaukana.

JM-assari/FLS. Tykkään kyllä työstäni, mutta ei tämä loppuelämän duuni kyllä ole. Mahdollisuudet edetä on hyvät...eli sitä odotellessa. Kivoja työkavereita ja rento ilmapiiri, hyvät työajat ja hyvä palkkakehitys on parhaat puolet. Huonona puolena vois mainita, että välillä on kauhea kiire ja välillä liikaakin luppoaikaa, eli hommat vois jakaantua tasaisemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Lastentarhanopettaja

Parasta: Osa työajasta on kotona tehtävää suunnitteluaikaa. Töissä siis vain 7h/pvä. Joskus voin päästä kotiin jo klo 12, jos otan ylityötunteja. Eskariopen työ on haasteellista ja melko kiireistä varsinkin kevätpuolella, kun on kaiken maailman arvioinnit ja koulukypsyysjutut. Pidän siitä, että töissä on puuhaa koko ajan.

Huonoa: Paljon naisia samassa työpaikassa. Joskus joidenkin välillä tulee erimielisyyksiä, mutta itse yritän pysytellä niistä kaukana.

Voisin peesata tata. Paitsi huonointa mun mielesta on ne kaikki turhat lipukkeet ja lomakkeet joita pitaa taytella ja turhat palaverit!!

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Lastentarhanopettaja

Voisin peesata tata. Paitsi huonointa mun mielesta on ne kaikki turhat lipukkeet ja lomakkeet joita pitaa taytella ja turhat palaverit!!

Ja kaikista huonoin puoli on tietysti PALKKA!

Oloneuvoksena vaikutan vielä hetken aikaa... Hyvät puolet on joustavat ja oman mielen mukaiset työajat, niin oikeestaan kaikesta voi päättää itse. Huonoja puolia myös on, laiskistuminen, katatonisoituminen... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ipe:
hammaslääkärillä hammashoitajana, työn ohessa opiskelen sh:ksi

Mäkin opiskelen sh:ksi... no jos rehhellisiä ollaan, niin työn ohella (aluksi se oli "töitä koulun ohella", mutta jo pari vuotta työ ollu tärkeempi)

Puhelinmyyjä. Parasta: siisti sisätyö, hyvä tuntipalkka
Huonointa: fiilisduuni. Jos oot väsyny, ei tuu hyvin kauppoja