G: Mitä mieltä olet siitä, että vanhemmat antavat lapsensa valvoa myöhään, että saisivat nukkua pidempään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oletko itse joskus "sortunut" tähän? Hyväksytkö sen, että vanhemmat antavat alle kouluikäisen lapsen valvoa yhteentoista tai kahteentoista asti, jotta lapsi ei heräisi aikaisin ja vanhemmatkin saisivat nukkua pitkään?

ihan pienillä (poika 2v4kk) ei ainakaa toimi, jos esikoinen valvoo 21-22 saakka sen normaalin 20 sijaan voi aamulla olla herätys jopa 07 sen normaalin 08:n sijaan ja nukkuu muutenki levottomasti ja itkeskelee jos ei mene ajoissa maate.

Itse nautin, että lapset menevät nukkumaan aikaisin ja heräävät siinä klo 7-8 välillä, jolloin jää päivälle aikaa käydä puistossa, kaupassa ja touhumiseen.
Ja jos itse haluan nukkua enemmän menen nukkumaan aikaisemmin tai olen nukahtanutkin lasten kanssa saman aikaan;-)
Kauhistuttaa kun pienet kukkuvat vielä kymmen maissa, mutta jokainen tavallaan.

En oikeastaan mitään mieltä.
Kyllä meilläkin on joskus illat venähtäneet kymmeneen asti, mutta poika herää silti viim. 8.30.
Eikä siis jaksaisi edes valvoa tuon pitempään.

Siinähän on huonojakin puolia: lapsi voi herätä jokatapauksessa aikaisin, unirytmi häiriintyy ja lapsi voi olla seuraavana päivänä kiukkuinen ja väsynyt (unen laatu ei ole niin hyvä, jos menee myöhään nukkumaan.) yms.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
no itse mielummin otan omaa aikaa illasta kun aamusta.

Juu vähän sama, koska meillä ne aamulla herättyään kumminkin itse avaavat telkkarin ja katsovat lastenohjelmia ja laittavat ystävällisesti vielä mun oven kiinni että saan nukkua.

Mutta jos joku muu haluaa antaa valvoa pidempään, niin mulle se on ok.

Höh, mitä se kellekkään muulle kuuluu?
Meillä tehhään monesti näin, enkä ois kyllä uskonu että sekin jotakin voi haitata=)
Ja ihan tuo pieninki, päälle vuoden ikäinen saa valvoo...ja vastaavasti nukkuu pidempään.
Näillä ainakin kääntyy rytmi sitten tosi helposti, kun ei monta iltaa peräkkäin valvo =)

Yhteistyössä