G: Mitä lapsenne lainaavat kirjastosta?

Pomppiva Pallokala

Aktiivinen jäsen
21.02.2009
1 190
2
36
Minkälaisia kirjoja lapsenne tykkäävät lainata kirjastosta? Ja minkä ikänen lapsi? Tyttö vai poika?

Tuli vain mieleen, kun juuri käytiin kirjastossa ja poika 5v. haali mukaansa vinon pinon lasten tietokirjoja mm. myrskyistä, trombeista ja dinosauruksista. Niin ja niitä "Opi englantia/ruotsia Akun ja Mikin kanssa".

Me ei käydä kirjastossa. Mä kerran vähän pyyhkäsin nenäliinalla kirjaa ja liina oli ihan musta...

Me olemme kirjakaupan suurkuluttajia. Tatu&Patu, Veera, Viiru&Peson, Kunnas, Muumit ja Scurryt nyt ainakin on suosikkeja 3.5veelle pojalle

Tyttö 8v kaikkea eläintietokirjoja, kivikirjoja, kalakirjoja, lintukirjoja jne jne tietoa siis :D

Tuleva biologi.

Sitte poika 5v lainaa jotain mitä sattuu löytyy, nallekirjoi ja ennen oli koneet pop, nyt ei kiinnosta. Pitäis olla rakennuskirjoja, siis miten rakennetaan kuminauhapyssy ja karkkikone :xmas: :xmas: :xmas:

9vee Merja Jalon heppakirjoja,ja muita heppakirjoja.Joskus myös tietokirjoja.
2vee ei lainaa vähään aikaan yhtään mitään.Ollaan maksettu molemmat lainatut kirjat kirjastoon :snotty:

16v tyttö lukee mm Hirvisaaren kirjoja ja vastaavaa.
12v poika lainaa aina autoihin, mopoihin ja traktoreihin liittyviä kirjoja.
8v poika lainaa Aku Ankka -kirjoja, ennätyskirjoja ja pienempien koulaisten kirjoja esim Ellat ja Ristot.
6v poika haluaa eläinkirjoja, semmosia missä kerrotaan hoidosta ja on kuvia niistä ja
3v tyttö nyt lainais vaikka kaikki kirjat jos vaan sais.
15v tyttö ja 18v poika ei juurikaan harrasta lukemista.

Ne lukevat jo aika monipuolisesti.
17-vuotias kaipasi tänään Donna Tarttin kirjaa Jumalat juhlivat öisin.
15-vuotiaalla on kestolainassa joku opas, joka kertoo miten tullaan maailman parhaaksi perkussionistiksi, ja scifiä monella kielellä lojuu olohuoneessa hänen jäljiltään.
13-vuotias lukee sarjakuvia, sarjakuvanpiirtämisoppaita ja juuri nyt taitaa olla myös Terry Pratchettiä työn alla.
2-vuotias lukee Tomppaa, muumeja, Koiramäkikirjoja, Janssonin kuvakirjoja, Tatua ja Patua
ja Jere Jarruvaunua (Tammen kultaisia kirjoja, se Jere Jarruvaunu).

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Me ei käydä kirjastossa. Mä kerran vähän pyyhkäsin nenäliinalla kirjaa ja liina oli ihan musta...

Onhan ne likasia, mutta ei sentäs yhtä likasia ku esim. raha.

Mutta en minä pankkikorttia illat pitkät sivele :) Kirjoja meillä luetaan paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mutta en minä pankkikorttia illat pitkät sivele :) Kirjoja meillä luetaan paljon.

Ymmärrän kyllä =) Meillä vaan tuo talous vaatii enemmän kirjaston käyttämisen kuin kirjojen ostamisen.

:) Ymmärrän. Olen ollut kirjaston suurkuluttaja lapsuudessa ja nuoruudessani. Niin taisi mieskin olla. Kuvittelin siirtäväni tämän tavan lapseeni, mutta en kyllä pysty. Onneksi meillä on vain yksi mukula :)

:) Ymmärrän. Olen ollut kirjaston suurkuluttaja lapsuudessa ja nuoruudessani. Niin taisi mieskin olla. Kuvittelin siirtäväni tämän tavan lapseeni, mutta en kyllä pysty. Onneksi meillä on vain yksi mukula :)

Toisaalta on hyvä, että meitä erilaisia kuluttajia ja käyttäjiä on paljon niin riittää kaikille se oma juttunsa. Just miehelle totesin, että miksi ei voi olla sellaista pikkulego- tai palapelilainaamoa joka taas kiinnostaisi mua, kun muuta perhettä kiinnostaa nuo kirjat :D

Yhteistyössä