G: Missä ajassa kihloihin/naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Memelisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Memelisa

Jäsen
02.08.2009
490
0
16
Kertokaapas mulle onnettomalle et monta vuotta kerkesitte seurustella ennenku menitte kihloihin ja naimisiin?

Täällä ollaan ootettu jo 6,5vuotta eikä ensimmäistäkään elettä ole tapahtunut. Tahtookohan tuo mies oikeesti ees mua. Yhteinen asunto kyllä on ostettu ja autoki yhessä hankittu. Naimisiin menosta on kyllä puhuttu, mut mitää ei kuitenkaa varmaksi oo sovittu... Oon tästä asiasta koittanu jutella, ja joskus asiasta ihan itkeny ku muut on kertonu et ovat menossa naimisiin... Kai mä oon sit ikuisesti naimaton :/

Lapsein isän kanssa menin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen. Nykysen kanssa olen ollut vuoden ja hän sanoi, että ainakin 2 vuotta pitää olla yhdessä, ennenkuin ostaa kihlat. Saas sit nähä mitä tässä tapahtuu..

Meillä tulee 3 vuotta täyteen, kihloissa ei olla eikä mitään muutakaan konkreettista tehty. Asunnon ostoa ollaan mietitty, mutta sekin liene viivästyy. Mielestäni kihloihin ja naimisiin ei ole mikään älytön hoppu. Itse sanoisin, että hiljaa hyvää tulee. En lähde solmimaan avioliittoa sillä mentaliteetilla, että jos ei toimi niin erotaan. Sen takia otan mieluiten ensin aikaa suhteellemme. Nykyään avioliittoon rynnätään aivan liian aikaisin, mutta kaipa sen nuo avioerotilastot kertovat.

Ehkä otat asian puheeksi miehen kanssa? Meillä ainakin yritetään ihan avoimesti puhua tulevaisuudesta, vaikka mitään päätöksiä ei olla tehty.

Me seurusteltiin 2v ennen kihloja, joista vuosi asuttiin yhdessä. 3v yhdessäolon jälkeen häät:) Nyt reilut 5v yhdessä, toka hääpäivä ensi viikolla ja vauvan yritys alkaa syksyllä :)

onhan kämppä ja auto papereillakin puoliksi sinun,? muuten naimisiin meno on vaan symboli. toki se on toisille tärkeä, mutta ei sillä käytännön merkitystä ole.

pojan isän kanssa oltiin vuos yhessä ennen kihloihin menoa, kaks vuotta kihloissa kun naimisiin... nyksän kanssa oltiin oltu puolvuotta yhessä kun mentiin kihloihin ja viel ei ole hääpäivää päätetty, mut eiköhän täs vuoden kahden sisällä

me ollaan seurusteltu 5vuotta,ei olla kihloissa.Olen puolitosissani kyselly asiasta mut mies vaan hokee et "ethän sä tahdo naimisiin" musta vaan tuntuu et se käyttää tota tekosyynä koska se on jo kerran ollu kihloissa ja sit mä aina kuvittelen et ei se mun kanssa halua mennä kun se ois tahtonu sen exän kaa naimisiin ja siks ei kosi mua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä otat asian puheeksi miehen kanssa? Meillä ainakin yritetään ihan avoimesti puhua tulevaisuudesta:
Joo siis asiasta ollaan puhuttu et millaset pidettäs, missä jne. Kyllä tää mies tietää et tahtosin naimisiin, oon se sille aika suoraan sanonukki. Mut oon saanu selitykseksi sen et se tahtoo et se "aika" on vaan mulle ettei kukaan muu tuttu mene naimisiin/kihloihin jne samoihin aikoihin... Eli saan varmasti oottaa ja kauan! Ja painostaa en taho, haluan et se tapahtuu miehen puolelta ihan omasta tahdosta.

löysin mieheni netistä, ensin vain sähköposteiltiin. Ekoista treffeistä meni pari kk kun muutin hänen luokseen. Siitä vuoden päästä ostimme talon. Siitä meni vuosi, niin mentiin pariksi kuukaudeksi salakihloihin ja sitten salaa maistraaatissa naimisiin.

Eli vastaus on 2v3kk kun mentiin kihloihin ja siitä 2kk päästä naimisiin. Naimisissa ollaan oltu nyt 7 vuotta, kaksi lasta. (esikoienn syntyi klassisesti 9kk häiden jälkeen. Mä olin kyl vihittäessä jo 30-vuotias, et sekin selittää tätä kiivasta tahtia...)

Alkuperäinen kirjoittaja kämppä:
onhan kämppä ja auto papereillakin puoliksi sinun,? muuten naimisiin meno on vaan symboli. toki se on toisille tärkeä, mutta ei sillä käytännön merkitystä ole.

Itse asiassa auto taitaa olla vaan miehen nimissä ku siihen ei kahta omistajaa taida saada. Mut toisena haltijana olen minä ja asunto on puoleksi papereissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Memelisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä otat asian puheeksi miehen kanssa? Meillä ainakin yritetään ihan avoimesti puhua tulevaisuudesta:
Joo siis asiasta ollaan puhuttu et millaset pidettäs, missä jne. Kyllä tää mies tietää et tahtosin naimisiin, oon se sille aika suoraan sanonukki. Mut oon saanu selitykseksi sen et se tahtoo et se "aika" on vaan mulle ettei kukaan muu tuttu mene naimisiin/kihloihin jne samoihin aikoihin... Eli saan varmasti oottaa ja kauan! Ja painostaa en taho, haluan et se tapahtuu miehen puolelta ihan omasta tahdosta.

miks toi on tärkeetä?

1.5v oltiin yhdessä ja mentiin kihloihin ja siitä puolenvuoden päästä naimisiin. Miehelle oli tärkeää että oltiin naimisissa kun alettiin perheenlisäytä suunnittelemaan. Plussa saatiin yllätyksenä testiin 2 viikkoa häiden jälkeen kun oltiin varmoja että siihen menee ainakin vuosi..

Nyt ollankin oltu sitten 5 vuotta jo kaiken kaikkiaan yhdessä ja toinen lapsi tulossa :heart:

Ehkä hän yllättää sinut vielä joku päivä :) Älä turhaan ressaa, itse olen saanut pääni ihan hajalle tällä tulevaisuuden asunnon etsinnällä. En usko että minunkaan sormeeni sormusta vähän aikaa tulee, mutta sitten kun tulee, niin se on odottamatonta! Vanhan maailman tyyliin. Nykyään epäromanttisesti sovitaan vaan kihlautumisesta muutaman kk seurustelun jälkeen, mitä en itse haluaisi, enkä oikein pidä arvossaan...

Eikö kihlautuminen nopeasti ole tulella leikkimistä? Tosiasia on, että parin ensimmäisen vuoden jälkeen kipinä alkaa sammumaan, jos rakkaus silti jatkuu, niin rationaalisia päätöksiä pystyy kenties tekemään. Olenko ainoa, jonka mielestä näitä elämän pituisia päätöksiä tehdään liian hätäisesti?

Me olemme asuneet yhdessä nyt reilu 1,5 vuotta (30m2 yksiössä!!) ja vieläkin tulee asioita esiin kumppanissa, joista ei tiennyt. Hyviä ja huonoja. Alkuhuumassa olisi ollut helppo mennä kihloihin, mutta onneksi ei edes harkittu. Nyt kun intohimo alkaa laskeutumaan, voidaan alkaa järkipohjalla ja vakaalla rakkaudella puhua tulevaisuudesta ;)

tavattii 12/00, kihloihin 06/01, eli puol vuotta :)
naimisiin mentiin 04/03 et noin 2v, vähä yli tapaamisesta :heart:
neljä lasta on siunaantunut täs vuosien aikana :D

asuin oikeestaan eka tapaamisesta sit miehen luona

Yhteistyössä