G: missä te poltatte kynttilöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mietin, kun meillä monella on kuitenkin tosi pieniäkin lapsia, ett miten ootte järjestäneet kynttilät niin että lapset ei niihin pääse, siis jos kynttilöitä tykkäätte polttaa ylipäätään?

Mulla on sisällä lyhdyt käytössä, siis roikkuvat katosta ja ovat korkealla ett lapset ei niihin pääse kajoamaan. Ja suunnittelen yhtä irtohyllyä seinälle ihan vaan kynttilänpolttotarkoitusta varten (kesäksi, kun kynttilöitä ei tule käytettyä, sille löytyy varmasti muuta käyttöä sitten siksi aikaa ). Mä en uskalla pitää kynttilöitä pöydillä enkä tasoilla vielä yhtään, kun jätkä on niin pieni.

Meidän 1v11kk antaa palaa missä vain tuikkujen. Yhden kerran näytin hälle laittamalla tytön käden sinne tuikun ylös et tunsi et se on poppaa. Ei polttanut vaan tunsi et se on kuumaa ja lämmintä niin nyt aina puistelee päätä kun sytytän tuikut ettei saa koskee kun on poppaa :heart:

w_venetsia_tuikku_0804_d79.jpg

Tämäntapaisissa lyhdyissä, jotka on kiinnitetty ketjulla verhotankoon. Tosi nättejä mielestäni.
Ja parvekkeella meillä on muutamia ulkolyhtyjä.

Meiltä löytyy kynttilöitä
- liesituulettimen päältä
- keittiön ikkunan edessä roikkuu 2 tuikkulyhtyä katosta
-puuhellan päällä on vati missä 3 isoa kynttilää
-takan päällä on 3 lasikuppia tuikuille
-leivinuunin edustalla yksi kynttilä lasi purkissa
-olohuoneessa roikkuu 2 ulkolyhtyä katosta missä myös kynttilät.
-ja eilen ostin ison lasimaljakon, sinne laitoin koristekiviä ja ison kynttilän. se vielä hakee vähän paikkaansa. Eilen oli ruokapöydässä kun oli vieraita.
ja meillä on 6 lasta. Aino mitä pelkään on että joku heittää jollakin lelulla tms kynttilään. Mutta siis aina kuitenkin tarkemmin katon perään kun kynttilöissä tulet.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä poltan kynttilää yleensä vasta illalla kun poika on nukkumassa.

Meill toi neiti on jo sitt taas sen verran iso ett se monesti haluaa että poltettaisiin kynttilöitä illalla.. Eilenkin se totes, että "tosi mukavaa, kun ollaan koko perhe kotona ja meillä on kynttilöitäkin ja kaikkea. " Eli sitt toisaalta mä haluan että sekin pääsee nauttimaan niistä kynttilöistä, vaikka onkin pienempi sisar.. Joten siksi pitää keksiä kaikki mahdolliset jätkävapaat paikat. :D

olkkarin pöydillä, eteisen senkin päällä, keittiön pöydällä (ikkunalaudalla mulla on led tuikut),
takan luukun päällä, takkahuoneen pöydällä, + missä milloinkin ja ihan tollasia kivi / aalto tuikkukuppeja mulla on

Meillä ikkunalaudalla ja iltaisin vedetään (persikan väriset)verhot eteen. Arvatkaa mikä loisto kun ulkoa katselee. Naapurit/ohikulkijatkin pysähtyvät katselemaan ja (kateudesta?)osoitteleemaan.

Kuumimmat

Yhteistyössä