G: Missä ajassa kihloihin/naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Memelisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Exän kanssa kihloihin mentiin vuoden surustelun jälkeen, naimisiin kun oltiin oltu 4v yhdessä ja 5v kohdalla laitettiin erohakemus vetämään.
Nykyisen avokin kanssa ollaan oltu 1,5v yhdessä, eikä mitään kiirettä mihinkään, ei sormukset tai viralliset sopimukset mitään muuta, suuntaan tai toiseen.
Kihloihin menemme vasta sitten hamassa tulevaisuudessa, kun (jos) mies on kosinut ja hääpäivän ajankohta suurinpiirtein sovittu noin vuoden sisään kihlauksesta.
Mies on jo osoittanut haluavansa minut, elämällä tätä tavallista arkea yhdessä kanssani. :)

Miks tää kihlautumisen merkitys on niin kadotettu? Ei ne ole kihlat ellei mennä naimisiin... Kihlaus on sopimus avioliitosta, ja kun kihlaudutaan, kuuluisi myös päättää minkä ajan sisään mennään naimisiin.

Kyllä meilläkin on ollut puhetta ja yhteisesti siitä sovittu et kun mennään kihloihin ni hääpäivä sovitaan sillon ja häät pidetään n. vuoden sisällä. Toivottavasti tuo mun mies sais joskus ees aikaseksi, ei tahtos koko elämääsä oottaa. Vai oisko mun parempi lopettaa oottaminen? Miten mä siinä onnistusin? Ku tulee aina mieleen ku joku muu ilmottaa et on menny/menossa naimisiin tai ovat kihlat vaihtaneet. Miten saisin "unohdettua" oman suurimman odottelun?

Yhteistyössä