G:minkä ikäisenä vaihdoitte lapsukaisen pois pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
----
Meillä molemmat kaksi lasta vaihtoivat aika tarkalleen 2vuotiaina isoon sänkyyn. Poikamme ovat sen verran vilkkaita, etten aikaisemmin halunnut/jaksanut alkaa iltojen sängystä pois juoksurumbaa heidän kanssaa Tuossa iässä ymmärsivät hyvin jo pysyä sängyissään ilman juoksenteluja.

vv
2- vuotiaana. Alkoi tulla sellainen olo, että olisi mukava jos lapsi kömpisi itse aamulla huoneestaan, eikä tarvisi varsinkaan viikonloppuisin kömpiä ensimmäiseksi häntä nostamaan, kun kuitenkin tulee hetkeksi kainaloon pyörimään.

hei
Hei, pinnasänky tuo turvaa lapselle ja se kannattaa säilyttää niin kauan kun lapsi mahtuu siihen!!! Paras olisi jos se olisi uhmaiän loppuun asti eli n. 3-4-vuotiaaksi asti käytössä. Voihan siitä ottaa sen yhden sivun pois.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Hei, pinnasänky tuo turvaa lapselle ja se kannattaa säilyttää niin kauan kun lapsi mahtuu siihen!!! Paras olisi jos se olisi uhmaiän loppuun asti eli n. 3-4-vuotiaaksi asti käytössä. Voihan siitä ottaa sen yhden sivun pois.
No ei kyllä pysty kaikissa pinnasängyissä ottamaan laitaa irti, mutta muuten kyllä olen ihan samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja MiiskuMuikkunen:
10kk:n ikäisenä, heti kun osasi itse tulla turvallisesti alas sängystä ja kiivetä sänkyyn. Mä en oikeen hiffaa ideaa että lasta pidetään pinnasängyssä, pitempään, kun turvallisuuden kannalta paras.
osas se meilläkin sillon 10kk kiivetä+laskeutua sopivalta sängyltä.Mut unimeno oli niin holtitonta että turvallisinta oli pitää vielä laitojen takana. Nytkin se saattaa yrittää liikkeelle unissaan vaikka on nukkunu vuoden jatkettavassa.

Esikoinen 1v3kk, mummolassa oli jatkettava sänky odottamassa ja appiukko tuli pikavisiitille n. 300 km päästä, jolloin ei ollut takakontti täynnä tavaraa, joten sänky tuli kätsysti mukana juuri tuolloin.
Nyt kuopus 1v ja pari vko päälle on alkanut kiivetä ja tulla alas siskonsa sängystä, niin oon alkanu miettiä, että jokos hänetkin pitäis isojen sänkyyn siirtää...

Yhteistyössä