G: Minkä ikäisenä sait korvakorut?

• Viestiketjun aloittaja "Kysely"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
joskus ala-asteikäisenä kun ne lopulta halusin, äitee oli tainnut itseasiassa ehdotella jo aikaisemmin muttei oikein kiinnostanut. oma muksu saa kyllä heti kun haluaa, osaa olla niitä räpeltämättä ja ymmärtää että tilanteessa lävistetään lihaa eli saattaa pikkuisen sattua.

"juup"
8-vuotiaana sain korvakorut, yhtä aikaa kun 13-vuotiaalle isosiskollekin laitettiin korvareiät, ja itse halusin. Oma poika on vielä pieni vauva, asia ei ole ajankohtainen vielä aikoihin, mutta jos joskus korviksen haluaa, niin vasta vaikka sitten kun on koulussa.

Mä laitoin reiät korviin muistaakseni 15-vuotiaana, tosin 14-vuotiaana otin rustolävistyksen.
Tyttäreni on kohta 3-vuotias ja kovasti kinuaa korviksia. On pitänyt nyt sitten sellaisia klipsukoruja korvalehdissä, mutta eiköhän me pian käydä laitattaan reiät, kun niitä niin kovasti haluaa ja asiasta päivittäin puhuu.

En ole itse hänelle asiasta koskaan puhunut, enkä odottanut näin nuorena ainakaan kiinnostuksen heräävän, mutta näköjään aika nuoretkin voi niitä haluta.

En tiedä minkä ikäisenä olisin saanut ne jos oisin pyytänyt. Ekan reijän korvaan otin 14 vuotiaana kun olin ekan keran Ruisrockissa. Sen jälkeen otin joka vuosi yhden lisää. Avoimia reikiä korvissa on enää neljä. Rustoissa olleet ovat jo eikaa sitten pienentyneet niin pieniksi etten saa korvista niihin.

Minullakaan ei ole vieläkään, enkä haluakaan. (Yhdelläkään lapsistani ei ole.)

Kunnioitan tätä omaa kehoani niin paljon, etten halua siihen alkaa tarpeettomia reikiä laitella. Keksin kyllä paikkoja, joihin ripustaa koruja.
Ja joku toinen kunnioittaa kehoansa myös niin paljon, että haluaa tehdä siitä omasta mielestään mahdollisimman kauniin koristelemalla sitä lävistyksin.

Mulla ei ole muita lävistyksiä kuin korvissa, mutta en pidä muista koruista kuin korvakoruista ja sormuksista.
Esimerkiksi kaulakorut ovat mielestäni lähes järjestäen rumia (paitsi jos on kamalan lyhyt ja paksu kaula, eivätkä solisluut näy selkeästi, voi kaulakoru tehdä tuosta alueesta edes vähän kauniimman).
Makuasioita siis, jokainen kunnioittaa tavallansa.

Eep
Mulle laitettiin 2 veenä. Halusin, kun 9v serkkukin sai. Huusinkin sitten ekan reiän laiton jälkeen kuin mikä, mutta laitettiin se toinenkin sitten, ihan oikein mulle... =) Toiset reiät laitettiin kun olin jotain 11-12v.

040608
Sain 8v ekat korvikset. Oma tytär on kohta 6v eikä ole vielä korviksia, ei niitä kyllä ole halunnutkaan. Joskus on kysynyt koska saa korvikset ja olen sanonut että sitten kun on koulussa.

"xxx"
Mä laitoin reiät korviin muistaakseni 15-vuotiaana, tosin 14-vuotiaana otin rustolävistyksen.
Tyttäreni on kohta 3-vuotias ja kovasti kinuaa korviksia. On pitänyt nyt sitten sellaisia klipsukoruja korvalehdissä, mutta eiköhän me pian käydä laitattaan reiät, kun niitä niin kovasti haluaa ja asiasta päivittäin puhuu.

En ole itse hänelle asiasta koskaan puhunut, enkä odottanut näin nuorena ainakaan kiinnostuksen heräävän, mutta näköjään aika nuoretkin voi niitä haluta.
Eikun laitattamaan vaan korvikset, meidän tytär ei ollut juuri moksiskaan kun korvikset käytiin laitattamassa n. kuukausi sitten. :)

-75
6vanhana sain ja samanikäinen oli tyttärenikin :) itse en nitä juuri hinkunut mutta äiti päätti, minulla lapsi taas vinkui niitä jo hyvinkin pienestä pitäen ja lopulta hellyin, harmi vaan kunmonessa paikassa nillä joku ihme 7v ikäraja keille laittavat mutta onneksi löysin paikan jossa likka sai tahtonsa läpi.

"Maisa"
21v olin, mulla oli kyllä tuohon mennessä ollu läväreitä, mutta korvikset oli musta mummomaiset ja tylsät, niin ei ollu mitään suurta hinkua niihin.. Lapseni saa reiät sitten, ku on siinä iässä että ne saa huoltajan suostumuksella asianmukaisesti alan ammattilaisella ottaa, enkä nyt tarkoita lävistysammattilaisella kultakaupan tai sokoksen emotionin myyjää!! Millään puoskaripyssyllä ei todellakaan lävistyksiä tehdä.

Miuski harmailee
Itse sain reiät korvii sateisena marraskuun iltspäivänä ekaluokkalaisena. Muistan tuon päivän siis melko hyvin :D En voinut uskoa onneani, kun äiti oli yleensä työviikon jälkeen väsynyt ja kärtty ja pe vielä siivouspäivä. En ollut ennen korviksia kysynyt ja heti suostuttiin. Räntäsateessa pyörällä kaupunkiin :D

Omat lapset saavat korvikset 10v täytettyään. Esikoinen (nyt 13v) ne otti, keskisisko (11v) on taas sanonut, ettei halua ottaa ikinä. 7v pojan kanssa ei ookaan vielä ajankohtainen asia.

Yhteistyössä