G: Minkä ikäinen alasti rannalla?

  • Viestiketjun aloittaja Neil
  • Ensimmäinen viesti
Neil
Minkä ikäisen on mielestäsi ok olla alasti julkisella uimarannalla? Jos nyt poissuljetaan aurinko-hyttys-hiekkaa-pyllyvaossa syyt, niin minkä ikäinen lapsi voi mielestäsi olla alasti ja missä iässä on häveliäisyyssyistä puettava uimapuku? Ja siinä vaiheessa kun tytöllä tulee raja vastaan niin pitääkö olla kokouikkari vai riittääkö alaosa alkuun?

Mulla ei ole mitään tarvetta pitää lasta alasti julkisella rannalla, yleensä ihan auringon takia on vaatetta päällä. Mutta törmäsin tänään erään kaupungin säännöissä ikärajaan, ja ihan uteliaisuuttani ajattelin kysyä "yleisön mielipidettä" asiaan.
 
Mun mielestä kaikilla sais olla uikkarit, tytöillä myös yläosat, mutta sanotaan nyt vaikka alle vuoden ikäiset vauvat, ne vois ehkä kölliä ilkosillaan siinä varjossa.

Ja siis ei sen takia, että mua häiritsis tai kiinnostais, mutta kun on niitä ihmisiä, joita kiinnostaa vähän liikaakin. Ja rannalla pystyy ottamaan ihan kenestä vaan kuvia kohteen huomaamatta.
 
"Lissu"
No mä kyllä yleisellä rannalla pukisin uikkarit kaiken ikäisille, mutta sanotaan että 2-3 v voisin ajatella että on ihan ok, jos jostain syystä pitäisi nakusiltaan mennä.

Jos joku yleinen ikäraja pitäisi asettaa niin sanoisin, että kyllä kouluikäisten viimeistään tulisi jo pukea uikkarit.
 
vierass
Auringonkin vuoksi syyta olla lahkeellista ja hihallista vaatetta. Jos hetken ajan kaydaan tassuttelemassa vedessa, niin kay ihan tavalliset alkkarit tai ilmankin, niin tytoilla kuin pojillakin. Tyttovauvoille ei tarvita ylaosaa :D. Menkaa vaikka sivummalle, jos pedofiileja pelkaatte. Uikkarit ostetaan sitten kun tarvitaan eli ollaan vedessa enemman.
 
Sit ku lapset ite haluu. Meil täs kuus 7v täyttävä halus tänä kesänä ekat uikkarit. Ei tosin oo läheskään joka uinti kerta käytös, mut uskon niitten tulevan ens kesän aikaan säännölliseen käyttöön. Pienempi poju 2v nakuilee varmaan viel pitkään.
 
Blue
Kaikenikäisillä pitää olla vaatteet päällä julkisilla paikoilla. Vanhempien velvollisuus on suojata lapsen yksityisyys niin pitkään kunnes lapsi itse tulee siitä tietoiseksi ja alkaa siitä itse huolehtia.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;30086695:
Sit ku lapset ite haluu. Meil täs kuus 7v täyttävä halus tänä kesänä ekat uikkarit. Ei tosin oo läheskään joka uinti kerta käytös, mut uskon niitten tulevan ens kesän aikaan säännölliseen käyttöön. Pienempi poju 2v nakuilee varmaan viel pitkään.
Vau. Olen sanaton.

Tänään viimeks katoin leikkipuistossa, kun about 3-vuotias poika meni ympäriinsä pippeli vilkkuen, ja mietin että kaikenlaisia vanhempia sitä maailmassa onkin... 30 astetta lämmintä, aurinko porottaa, ja tietty ihan hygieniajutut liukumäissä jne.

Meidän perheessä on kaikilla ihmisillä aina vaatteet päällä julkisilla paikoilla, paikasta riippuu minkälaiset. Eli rannalla uikkarit, ravintolassa vähän fiksummat jne.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Normi-isä;30086787:
Miksi juuri tytöillä pitää olla yläosakin, bikineissä? Miksi tissejä joita ei ole, pitää peittää?
Mun tyttö on 5, ja 1-osaisessa uikkarissa, siis uimapuvussa, on aina uinut. Biksut sitten, kun on jotain mitä sinne laittaa. Muutenkin noin pienille sen parempi, mitä peittävämpi asu on (siis ihan auringon & hiekan takia).
 
[QUOTE="Jenis";30086790]Vau. Olen sanaton.

Tänään viimeks katoin leikkipuistossa, kun about 3-vuotias poika meni ympäriinsä pippeli vilkkuen, ja mietin että kaikenlaisia vanhempia sitä maailmassa onkin... 30 astetta lämmintä, aurinko porottaa, ja tietty ihan hygieniajutut liukumäissä jne.

Meidän perheessä on kaikilla ihmisillä aina vaatteet päällä julkisilla paikoilla, paikasta riippuu minkälaiset. Eli rannalla uikkarit, ravintolassa vähän fiksummat jne.[/QUOTE]

Jokainen tavallaan.
 
maisa..
Ei minkään ikäinen! Vaikka se oma lapsi on omasta mielestään kuinka suloinen, ihana ja pieni niin kaikki ei tässä maailmassa ajattele niin, en ikinä laittais lasta alastomana, ties mitä pedofiilejä rannalla voi olla.. ja joo, nyt joku sitten kommentoi, että pedofiilit voi katella myös uima asuissa olevia, no niin voi, mutta jos rannalla on 20 lasta uimapuvussa ja 1 alasti niin kyllä luulen, että sen pedfiilin katse kiinnittyy tuohon alastomaan lapseen joka erottuu joukosta...
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;30086817:
Jokainen tavallaan.
Toki. Mutta miksi about kouluikäisen lapsen pitäisi vetää vielä nakuna paikoissa, joissa lähes 100% muista ihmisistä on vaatetettuna? En vaan tajua. Lisäksi tietty aurinkoon, hiekkaan ja yleiseen hygieniaan liittyvät jutut...
 
[QUOTE="Jenis";30086848]Toki. Mutta miksi about kouluikäisen lapsen pitäisi vetää vielä nakuna paikoissa, joissa lähes 100% muista ihmisistä on vaatetettuna? En vaan tajua. Lisäksi tietty aurinkoon, hiekkaan ja yleiseen hygieniaan liittyvät jutut...[/QUOTE]

Ainakin niil uintipaikoil mis me käydään, on monet lapset nakuina. Kukaan ei tajuu kaikkee. Meil käydään joka päivä suihkus tai saunas, joten hygienian kans ei oo ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Blue
Somessa käsketään vanhempia suojaamaan lapsen yksityisyyttä, eli kielletään vanhempia julkaisemasta mm. lasten alastonkuvia koska se rikkoo lapsen oikeuksia. Aika käsittämätöntä että ihan vielä irl:kin on vanhempia jotka eivät välitä siitä...
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;30086865:
Ainakin niil uintipaikoil mis me käydään, on monet lapset nakuina. Kukaan ei tajuu kaikkee.
No minusta on suoraan sanottuna uskomatonta että joku ei tajua tätä :D Miksi et itse ole nakuna siellä rannalla (oletan että et ole) ja miksi se on silti ok että "iso" lapsi on?
 
Blue
[QUOTE="Jenis";30086897]No minusta on suoraan sanottuna uskomatonta että joku ei tajua tätä :D Miksi et itse ole nakuna siellä rannalla (oletan että et ole) ja miksi se on silti ok että "iso" lapsi on?[/QUOTE]

Tulekohan vastaukseksi että koska lapsille ei ole samanlaista oikeutta yksityisyyteen kuten aikuisilla niin sen takia heitä voi huoletta pitää alastomana.
 

Yhteistyössä