G:Minkä ikäisenä oppi kävelemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen otti ekat askeleet 10kk ikäisenä. Kuopus reilut 7kk nyt eikä ryömi/konttaa/nouse pystyyn vielä. Esikolta luonnistui nämä kaikki tässä vaiheessa. Mutta ei mitään kiirettä..... Parempi että pysyy vielä paikallaan ;) Olis kyllä ihanaa jos alkais jo istua omin avuin!!

Ensimmäinen lähti kävelemään vuoden ikäisenä mutta toisella tytöllä olikin kiirusempi vauhti ja lähti kävlemään 10 kk iässä. Myös hänen tyttärensä lähti kävelemään tosi aikaisin, oli 9.5 kk.

Sitten tää kolmas tyttö oli reilun vuoden ja myös porukan nuorin, poika lähti kävelemään yli vuoden ikäisenä. Poika kyllä sanoi selviä sanoja jo 9 kk iässä ja ennen kun täytti kuusi vuotta oppi lukemaan ja laskemaankin siinä sivussa.

Tytöstä en nyt muista sanoiko sanoja mutta kun koulu ikään tuli diagnoosiksi tuli dysfasia.

Ei kävele vieläkään, ikää kohta 13 kk :-) Tukea vasten on kävellyt 7kk ikäisestä. Sormesta taluttaen kävelee, on kävellyt 10kk iästä niin.
Sori etten ihan vastannut kysymykseen mutta teki mieli vaan kommentoida että näitä matti/maijamyöhäsiäkin on :-))))

En minäkään nyt oman lapseni osalta pysty vielä vastausta antamaan, mutta minä ja mieheni olemme molemmat aikanaan olleet 16kk kun kävelemään lähdimme. Hyvin on ehditty askeleita ottaa siitä huolimatta! Poikamme on nyt 9kk. Istuu, mutta ei osaa itse nousta istumaan. Seisoo tukea vasten kun nostaa, mutta ei osaa itse nousta. Ryömimään lähti 7kk ikäisenä.

Yhteistyössä