G:minkä ikäisenä ootte olleet yksin päivän kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syntynyt 1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syntynyt 1980

Vieras
Itse olen ainakin 7-vuotiaasta ollut kotona yksin.
osasin tehdä puuroa, makaroonia, munakasta,leipää.
Äiti teki ruuan yleensä valmiiksi ettei ollu kuin lämmittää.
Naapurissa käytiin kyläilemässä 200m päässä ihan itsekseen.
6v kuljin taksilla päiväkerhossa 2 kertaa viikossa ja taksi jätti tien viereen josta menin kävelten kotiin.
ei siis sekoiteta tähän tämän päivän menoa vaan millaista se on ollut teidän lapsuudesta.

ekaluokkalaisena olin koulun jälkeen yksin, tosin mahdollisuus oli myös mennä mummolaankin, mutten mennyt,kavereiden kanssa peuhattiin pihalla, asuin kerrostalo alueella jossa oli paljon eri ikäisiä lapsia... Tämä oli 70-luvulla

Minä tulin ekaluokkalaisena koulusta kotiin ja olin yksin siihen kunnes äiti ja isä tulivat töistä. Mutta en muista olleeni ennenkuin vasta teininä yksin ihan koko päivää ja yötä.

7-vuotiaana (ennen kuin menin ekalle luokalle ) olin kotona yksin n. 7-8 tuntia. Eli isoveljen lähtiessä kouluun siihen asti kun äiti tuli klo 15 jälkeen kotiin tai veli tuli koulusta kotiin. Olipa harvinaisen selkeesti selitetty. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
7-vuotiaana (ennen kuin menin ekalle luokalle ) olin kotona yksin n. 7-8 tuntia. Eli isoveljen lähtiessä kouluun siihen asti kun äiti tuli klo 15 jälkeen kotiin tai veli tuli koulusta kotiin. Olipa harvinaisen selkeesti selitetty. :ashamed:

Tuli muuten mieleen, että äitini ollessa ekaluokalla, hän haki kaksi alle kouluikäistä veljeään tarhasta (kävi joskus kaupassakin ). Oli siis kotona veljien kanssa, kunnes isoäitini tuli illalla töistä kotiin. No, tuo kyllä tapahtui vuonna yks ja kaks. :/

7 v. kun menin ekalle niin kuljin kouluun yksin tai siskon kanssa 3 km (kävellen) ja kotona olin yksin tai siskon kanssa kunnes isä tuli kotiin.
Ja kouluun lähdin kun herätyskello pirahti soimaan takanreunustalla.

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:

:o Hui! Ei kai? :hug:

Joo mä sain tietää tosta joku aika sitten :kieh: Mä luulin et se teki sitä vaan sillon myöhemmin ku itsekin muistan sen lähdöt, mut mutsi lähti huoraa kun faija oli duunissa.

Voi ei! Mä oon sanaton.. :'( :hug:

Joo mä sain tietää tosta joku aika sitten :kieh: Mä luulin et se teki sitä vaan sillon myöhemmin ku itsekin muistan sen lähdöt, mut mutsi lähti huoraa kun faija oli duunissa.

Älä oo :laugh: Horo mikä horo ;)

7 vuotiaan, tulin koulusta kotiin, tein ruokaa itselleni. Lähdin kylänraitille tai kavereille. Aika hurjaa oli meno. Ei rajoja, ei rakkautta. Toivon, että voin olla kotona kun lapsi tulee koulusta. Olen vuorotyöläinen :)

Älä oo :laugh: Horo mikä horo ;)

No, sun puolesta oon tosi pahoillani, mutta.. Hyvä asenne sulla kuitenkin on!! =)

Yhteistyössä