G: Minkä ikäisen olette siirtäneet "pysyvästi" omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vielä tuore mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vielä tuore mami

Vieras
Entäs omaan huoneeseen?

Mulla jotenkin haikea olo, kun siirsimme pojan pinnasängyn omaan huoneeseensa. Ensimmäiset kaksi kuukautta nukkui kokonaan meidän välissä, sitten pinnasängyssä minun vieressä + aamuyöllä siirsin imetyksen yhteydessä meidän väliin, ja nyt päätimme siis että saa vastedes nukkua koko yön omassa sängyssään ja omassa huoneessaankin (poika nyt 5 kk).

Meillä lapset on rintaruokittuja, joten helppouden vuoksi ovat nukkuneet kainalossa sinne vuoden ikään. Omaan huoneeseen sitten 1-2 vuoden välissä, riippuen tilanteista.

meillä kans 5kk ikäinen, mutta nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessa. vaikka nukkuu koko yön heräämättä. niin tuntuu vielä kovin pieneltä siirtyäkeen omaan huoneeseen.

et kysynyt kyllä tätä, mutta vastasin kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
meillä kans 5kk ikäinen, mutta nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessa. vaikka nukkuu koko yön heräämättä. niin tuntuu vielä kovin pieneltä siirtyäkeen omaan huoneeseen.

et kysynyt kyllä tätä, mutta vastasin kuitenkin.

Meilläkin olisi muuten voinut olla meidän kanssa samassa huoneessa, mutta yritämme nyt vieroittaa tuota poikaa noista yösyötöistäkin, ja koska mieheni kuorsaa välillä aika äänekkäästi (ei häiritse minua koska olen tosi hyväuninen), niin epäilimme että poika herää välillä tissille ihan jo sen metelinkin takia, joten eliminoimme nyt ainakin sen syyn.

Esikoinen siirtyi omaansa 1v2kk ikäisenä, tuli 3v asti melkein joka yö viereen. Sänkykin oli aika pitkään sivuvaununa. Kuopus nukkuu melkein jokaisen yön omassaan, joskus tulee viereen aamuyöllä.

Meillä 7 kk siirtyi omaan huoneeseen. Sitä ennen oltiin "vieroitettu" pitämällä pinnasänky makuuhuoneemme ulkopuolella, käytävällä. Ihan hyvin meni, voi tietty johtua siitä että nyt veljekset nukkuvat samassa huoneessa niin ei ole niin yksinäistä. Ei se kyllä ole yhtään helpottanut öitäni, edelleen herätään monta kertaa, mutta meillä on patja lattialla johon jäädä kun ekan kerran herää. Joten olisko se nyt parempi että se nukkuis mein huoneessa.. ehkä, mutta näin mä nukun alkuyön paremmin kun en jokaiseen tuhinaan herää.

niin siis meillä nukkunut omassa sängyssä alusta asti.

meillä varmaan noita ikiä 4-5kk kun lopetettiin lapsella ne satunnaisetkin vierailut vanhempien sängyssä. Mutta nyt vasta n. Kk nukkunut omassa huoneessa, ja lapsi täyttää 1v tässä kuussa. Mielelläni olisin kyllä pitänyt oman sängyn vielä makuuhuoneessa kanssa mutta omat unensaanti ongelmat ja siitä seuranneet yölliset pyörimiset sängyssä häiritsi lapsen unta niin nyt onkin nukkunut paremmin kun on oma rauha. Mutta jos muksu on kipeänä eikä saa hyvin nukuttua niin silloin otan omaan viereen nukkumaan <3

6-7kk asti nukkui välissä ja sitten päätettiin siirtää omaan sänkyyn. Nyt 8kk ja samassa huoneessa vielä nukkuu, eikä oo mitään kiirettä siirtää sieltä pois. Helpompaa vaan kun kuitenkin tyttö herää yöllä kerran tai kaksi niin ei tarvi itse kahen huoneen välillä rampata.

10 kk iässä siirrettiin pinnasänky meidän sängyn vierestä omaan huoneeseen. Nyt 2,5 v tulee usein aamuyöstä viekkuun, mutta omassa isojen tyttöjen sängyssä ja omassa huoneessa pääsääntöisesti nukkuu.

Meillä tais ekat pari kuukautta olla välissä ja sitten pikkuhiljaa iltaisin nukkumaan omaan sänkyyn, omaan huoneeseen ja yöllä viereen syömään ja loppuyöksi nukkumaan väliin. Ihan vauvan mukaan..joskus onnistui, joskus ei. Nyt 7kk laitetaan omaan sänkyyn, omaan huoneeseen. Nukahtaa sinne itsestään ja nukkuu aamuun asti, joskus aamulla saatan ottaa viereen jos "liian" aikaisin herää. Mutta pääasiallisesti siis nukkuu omassa sängyssä. Eli alettiin harjottelemaan jo ihan pienestä asti...:) (tulihan se vastaus sieltä viimein...) :D

ei nämmä vieläkään... 2v1kk on tytöllä ikää.

Vauvana nukku omassa sängyssä, sitte välillä vieressä. Taas omassa sängyssä ja nyt on alkanu eestaas ramppaaminen kun unitutti jäi pois...

...ei näköjään vielä meilläkään ja ikää on 3, 4 ja 6v :-). Välillä toki oli aika, jolloin nukkuivat omassaan...mut ei sitä tainnu kestää ku puoli vuotta ja palattiin kaikki samaan.

esikoinen oli 4kk ja toinen taisi olla 8kk kun nukkuivat omassa huoneessa.
Isojen sänkyyn esikoinen siirtyi n.1.v 2kk ja kun toinen tuli vuoden ikäiseksi molemmat siirtyivät yhteiseen kerrossänkyyn:)

Yhteistyössä