G:millon teillä on kuulunut sikiön sydän äänet?

  • Viestiketjun aloittaja eka kertalainen
  • Ensimmäinen viesti
eka kertalainen
Mulla oli eilen neuvola ja sydänääniä ei kuulunut viikot oli 9+0, neuvolan täti sanoi että toi yheksän on raja että kuuluu, mutta eipä kuulunut :(
Olen todella hoikka et senkin puoleen ois pitänyt kuulua ja viikot on oikein kunkävin viikko aikasemmin varhaisultrassa ja siellä sydän pompotti, nyt tuli mieleen onko jotain vialla? :(

Eli millon teillä on kuulunut ja onko kaikki ollut hyvin jos ei ole kuulunut?
 
Ultralla läyty syke jo rv 6, mutta en tiedä, että oliko sillä vaikutusta, etä alkio oli kiinni munajohtimessa. Tästä raskaudesta ultralla syke löytyi rv 8, ja samalla sit terkka kokeili doppleria, ja kuulu myös sillä.
 
Mulla kokeiltiin viikolla 10, ja kovasti varoitteli ettei kuulu ehkä vielä, eikä kuulunutkaan. Mulla ei koskaan ole kuulunut ekalla neuvolakäynnillä joka on ollut viikolla 8-11, vaan aina ekan kerran sykkeen olen NÄHNYT niskaturvotusultrassa noin vkolla 12. Siis kolmessa raskaudessani.
 
ap
mullakin siis näkyi jakuului syke 7+6 mutta nyt ei neuvolassa kuulunut 9+0, voiko jokin siis olla nyt huonosti :( Alkaa pelottaa ja eka lääkäri on vasta kahen viikon päästä, voi itku...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mullakin siis näkyi jakuului syke 7+6 mutta nyt ei neuvolassa kuulunut 9+0, voiko jokin siis olla nyt huonosti :( Alkaa pelottaa ja eka lääkäri on vasta kahen viikon päästä, voi itku...
onhan se keskenmenoriski suurimmillaan tuohon 12. viikkoon asti, mutta se, että ne äänet ei kuulu neuvolan dopplerilla ei todellakaan tarkoita että jokin olisi pielessä.... rauhassa vaan oottelet :)
 
ap
Eli viikolla 9+0 ei välttis kuuluu äänet vaikka oiskin hoikka, niinkö?
Ja kiitos hirveästi kaikille!
Ekaa kertaa näitä koen niin en tiedä oikein miten pitäs kuulua jne.
 
Ekasta en muista, toisesta 9+5, tästä kolmannesta kuunneltiin tasan 8 viikolla eikä kuulunut (ja sitä tässä nyt on mietitty että onko siellä edes mitään vaikka järki sanoo että noilla viikoilla ei vielä välttämättä kuulu :( )
 
Taidanpa saada ennätykset tässä pinossa eli minulla ei sikiön sydänäänet kuulunut edes rv 18 neuvolassa!!! :D Hieman on ylimääräistä mahamakkaraa edessä ja kohtu taaksepäin kallistunut. Ultralla ne oli näkynyt/kuulunut ekan kerran jo viikolla 8+0.
 
Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mullakin siis näkyi jakuului syke 7+6 mutta nyt ei neuvolassa kuulunut 9+0, voiko jokin siis olla nyt huonosti :( Alkaa pelottaa ja eka lääkäri on vasta kahen viikon päästä, voi itku...
Älä huoli turhaan. Mulla molemmista raskauksista näkyi vasta siinä ekassa ultrassa, että lapsi on elossa. Neuvolassa vasta kuului 13 viikon jälkeen. Onnea vaan odotukseen. Meillä alkaa taas yritys, kunhan nää menkat loppuu. :)
 
Meidän neuvolassa kuunnellaan dopplerilla vasta ekassa lääkärineuvolassa rv.14 pintaan. Kuulemma aiheuttaa turhaa huolta kuulumattomuus ennen sitä. Ja suurin osahan vauvan hengissäolon on siihen mennessä jo varmistanutkin np-ultrassa.
 

Yhteistyössä