G: Millainen on aamusi arkena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7.00 - 8.00 aikaan ylös, pojalle vaihan vaipan ja puen päivävaatteet. Ite tupakille ja siitä kahvinkeittoon ja pojalle aamupalaa. Sitten jos on siivoiltavaa niin siivoan muuten meen pojan kanssa touhuilemaan ja juon kahvit samalla. Ennen päikkäreitä pyrkiny käymään ulkona. Tämmöstä siis joka aamu :whistle:

Herätys klo 5.00, kahvi tippumaan. Röpölle ja wc:n kautta naama ja tukka kuntoon. Kahvin ku oon juonut niin herätän pojan jos ei ole herännyt. Aamupala + vaatteet päälle ja menoksi klo. 6.30 kohti päiväkotia ja mä töihin :)

Riippuu vuorosta. Aamuvuorossa eli menen kahdeksaksi töihin, herään vähän ennen seitsemää,pesulle, meikki, vaatteet niskaan, töihin nappaan jotain mukaan. Herätän lapset, vaatteet heille päälle ja sitten hoitopaikan kautta töihin. Iltavuoroon mennessä klo 11, herätään joskus puoli yhdeksän, pukeudutan ja syödään aamupala värti yli kymmenen lähdetään rattaiden kanssa kohti hoitoa ja työpaikkaa, tuolloin meillä ei ole autokyytiä, koska mies on mennyt jo töihin. Vapaapäivinä lorvaillaan.

Herätään pojan (1v8kk) kanssa lähes joka aamu 8:30. Pestään hampaat, puen pojan ja annan aamupalaa, sen jälkeen poika leikkii ja mä syön ja puen.. Ehdin olla jonkun aikaa koneella, leikkiä pojan kanssa, siivoilla tms ja 9:30 vien pojan hoitoon ja ite meen 10:ksi kouluun..

Minä ja lapset herätään n. klo 7.15. Alas, puuro mikroon, esikoinen menee potalle ja pesee hampaat, mä teen omat pienet aamutoimeni siinä samalla. 1v. tekee mitä tekee, leikkii ja kävelee. Sitten aamupalalle kaikki. Sitten yöpuvut pois ja päivävaatteet päälle ja pikkuhiljaa pihalle tai kerhoon.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Minä ja lapset herätään n. klo 7.15. Alas, puuro mikroon, esikoinen menee potalle ja pesee hampaat, mä teen omat pienet aamutoimeni siinä samalla. 1v. tekee mitä tekee, leikkii ja kävelee. Sitten aamupalalle kaikki. Sitten yöpuvut pois ja päivävaatteet päälle ja pikkuhiljaa pihalle tai kerhoon.

Miksi ihmeessä herätät lapset, kun ei tiedän tarvi mihinkään lähteä?

herään yleensä siihen että nuorin herää, jos herää siinä 07, vien pojan alas isänsä seuraksi (menossa töihin) ja painun itse vielä nukkumaan. mies herättää 08 minut ja jatkan siitä mihin mies on jäänyt eli puen jo syötetylle päivävaatteet ja pistän telkkarin päälle, junioria... syön aamupalan, luen lehden, kahvi on jo miehen keittämänä valmiina.. luen lehteä puolisen tuntia, käyn tupakalla. sit isompi herää, aamupala hälle, nuorempi syö lisää. päivävaatteet itselle ja esikoiselle. sit alan yleensä tekeen lounasta että se olis valmiina kun tullaan mistä tullaankaan.. pihalta, kerhosta tms.. ja siinä 09.30-10.00 pihalle, naapuriin leikkimään jos huono sää tai jos kerhoaamu pitää olla jo 09 kävelemässä kerholle jonne isompi jätetään ja pienen kanssa kotiin ruuan laittoon.

heh.. meillä 4kk poika. herätään 10-11 aikaan. sit on parituntia hereillä siis syömistä ja leikkimistä vaunuilua sitten ottaa tunnin päikkärit, sit herää ihan itse en herätä. syödään ja leikitään parituntia hereillä syömistä päikkärit tunnin verran silloin yleensä kello on 18 sit syödään ja leikitään. ja sit 20 aikoihin yökkärit päälle ja 21 -22 nukahtaa yöunille. nukkuu 7 asti syö ja nukahtaa uudestaan saman tien. Ja en koskaan herätä häntä uniltaan. Ja ei vaan kotona koskaan nuku kuin maksimissaan tunnin päikkärit..

Olen kuullut että toiset kenellä on ton ikäisiä vauvoja niin herättää aamulla... Miksi?

Herään kun herätetään eli n. 7-8.30 välillä 1-v poika herää. Vessaan ja vaipanvaihto ja muut aamutoimet pojalle ja tilanteesta riippuen itsekin saan jotain tehtyä (hiusten kampaus, hampaiden harjaus). Puuron lämmitys (mies keittänyt sen 7 aikaan) ja pojalle korvikkeen teko. Sitten omat aamutoimet tai jos saatu jo tehtyä niin aamupala ja lehden luku. Harrastukset yms. alkaa usein 10:ltä, joten 9:n jälkeen ovesta ulos tai viimeistään 9.45.

Yhteistyössä