G: Millä viikoilla jäitte töistä saikulle ja millaisesta työstä ?

Kiinnostais tietää sen vuoksi, että kävin itse puolitoista viikkoa sitten ultrassa ja siellä kätilö sanoi, että on suuri mahdollisuus RU:sta jäädä lomille vajaan viikon kuluttua. Mulla tosi tosi fyysinen työ ja supistelee päivittäin. Mutta viikkoja ei ole kuin 21+4 RU:n aikaan. Muilla kokemuksia ?
 
Mä oon visualistina (ent. somistaja) eli teen 8h fyysistä duunia = seison/kävelen koko päivän, nostelen nukkeja sinne tänne, rakentelen uusia seiniä jne.
Nyt rv 24 ja tänään kontrolliultrassa annettiin jo mahdollisuus saikkuun.
Hieman kuitenkin olen ns. liian tunnollinen työntekijä eli meen nyt ainakin kokeilemaan vielä ensi viikolla työntekoa, jos supistukset pahenee, niin jään heti pois...

Mulla siis muutaman vkon harkkasupistellu, mutta kohdunkaula on pysyny täysin samassa pituudessa koko ajan eli 4,3 cm...Ehkä senkin takia jotenkin en vaan osannu saikkua ottaa..Varsinkin ku lekuri kysy, et haluunko jo saikkuu? Jösses, oisit vaan sanonu et jää tai älä jää :p
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja Bubblis
Vaikeasti kehitysvammaisten parissa työskentelen. Työ ohjaus- ja hoitotyötä, sillä osa asiakkaista on liikkumattomia ja autettavia. Jäin sairaslomalle viikolla 27 matalan verenpaineen ja hemoglobiinin takia. Muutama viikko olisi mennyt töissä ihan ookoo pidempään, mutta sitten olisi maha ja työn raskaus ollut esteenä täysinäiselle jaksamiselle. Olisi tehnyt olla pidempään töissä, kun kerta kuntoa riitti, mutta pyörrytys ja hapensaanti heikensi oloa.
 
Minulla oli nyt jo aika isojen kaksosteni kanssa laskettu aika aikoinaan marraskuun alussa, mutta lähdin lomaputkeen jo kesäkuun lopulla! Minulla oli selkäkipuja ja supistuksia ja lääkärit ymmärtäväisesti kirjoittivat minulle sellaiset paperit ettei tarvinnut kesäloman jälkeen enää töihin palata :) Työhöni kuului sekä toimistotyötä että matkantekoa autolla.

Lomista huolimatta lapset meinasivat syntyä jo elokuussa ja minut tuomittiin vuodelepoon ja olin pariin otteeseen viikon sairaalassa heitä pidättelemässä syksyllä. Syntyivät viikolla 36+0.
 

Yhteistyössä