G: Miksi ette käy lastenne kanssa uimahalleissa/kylpylöissä/rannalla tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen törmännyt lähipäivinä useisiin perheisiin jossa kouluikäiset lapset eivät ole IKINÄ käyneet uimahallissa, rannalla tms?? miksi ihmeessä te jotkut ette käy uimassa? ettekö pidä uimataitoa tärkeänä?

Riittääkö vastaukseksi sairaalloinen ylipaino, josta syystä tulee aika kärkkäitä kommentteja ja naurua enkä jaksa tätä kuunnella ja lapsesta tuskin on kiva kuulla kun äitiä haukutaan rannalla.

Mun iho sietää huonosti uimahallien vettä (tai kylpylöitä tms.).
Sen lisäksi, ettei täällä ole uimahallia missään ihan nurkalla, ja on aikamoinen projekti järjestää uimahallireissua.

Rannalla käydään kyllä, ja lapset pääsee kesäuimakouluun tohon lähirannalle jokainen vuorollaan kun ikä riittää. Mutta se rantakausi on Suomessa aika lyhyt, ja sen ulkopuolella ei kyllä juurikaan käydä uimassa.

[QUOTE="vieras";23245061]Riittääkö vastaukseksi sairaalloinen ylipaino, josta syystä tulee aika kärkkäitä kommentteja ja naurua enkä jaksa tätä kuunnella ja lapsesta tuskin on kiva kuulla kun äitiä haukutaan rannalla.[/QUOTE]

Ihan oikeastiko sinua haukutaan siellä päin naamaa? Vai ehkä vain kuvittelet sen?

En ennen käynyt uimassa, ennen lapsia siis. En välittänyt tuohusta yhtään, mutta nyt kun lapset nauttivat vedessä olosta, olen minäkin löytänyt uudestaan sen lapsuuden riemun. Ja uinti on hyvää liikuntaa.

Kesällä tässä on lähellä uimapaikka,mutta uimahallia omasta kunnasta ei löydy,tiedän että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja vaan lähteä naapurikaupunkiin tasaisin väliajoin polskimaan.Ja koska isännän iho ei siedä uimahallin vettä niin se olen sitten minä joka lähtee lasten kanssa,olisi niin kiva mennä yhdessä koko poppoo.: /

Oma kuntoilu kärsii, jos ottaa kersan mukaan. Haluaisin uimahallissa harvoin käydessäni oikeasti kuntoilla - normaali setti on tunti salilla+tunti uimassa/vesijuoksemassa. Lapsen kanssa pääsee lilluttamaan varpaitaan lastenaltaassa.

(totta puhuen kyllä siis käyn muksun kanssa uimahallissa, mot)

Rannalla 'käyminen' tuntuu omituiselta ajatukselta. Olen pienen ikäni asunut veden äärellä, joten ranta on oleellinen osa pihapiiriä.

[QUOTE="vieras";23245061]Riittääkö vastaukseksi sairaalloinen ylipaino, josta syystä tulee aika kärkkäitä kommentteja ja naurua enkä jaksa tätä kuunnella ja lapsesta tuskin on kiva kuulla kun äitiä haukutaan rannalla.[/QUOTE]

ei riitä. lapsen tarttee päästä

Meillä käydään rannalla kesäisin ja silloinkin mennään tuonne tilan järveen. Harvoin ollaan kaupungin merivesissä kun rannat ovat hyvin epäsiistejä. Nyt ei olla kyllä käyty kylpylässä tai uimahallissa kun tuolla pienimmällä on liian arka iho ja ei kestä uimahallin vettä.

Siitä yksinkertaisesta syystä että täällä nuo itänaapurit terrorisoivat ihan joka paikkaa. Kesällä uimapaikkoja ja kylmemmällä kelillä on Serena sun muut täyteen tuupattu venäläisiä. Siinä on rauha ja veden laatu mennyttä kun niitä pölähtää paikalle. On meinaan pikkusen eri käsitykset hygieniasta.

Siksi.

[QUOTE="Helekutti";23245887]Siitä yksinkertaisesta syystä että täällä nuo itänaapurit terrorisoivat ihan joka paikkaa. Kesällä uimapaikkoja ja kylmemmällä kelillä on Serena sun muut täyteen tuupattu venäläisiä. Siinä on rauha ja veden laatu mennyttä kun niitä pölähtää paikalle. On meinaan pikkusen eri käsitykset hygieniasta.

Siksi.[/QUOTE]

Missä sinä oikein asut, jos noin hirveästi on riesaa itänaapureista. Itse käyn uimassa Mäkelänrinteessä ja Leppävaarassa ja välillä Flamingossa. Venäläissaldo aika pieni.
Ja rannoilla kesäisin jopa ihan nolla. :)

Käyn lasten kanssa kesällä rannalla ihan päivittäin jos sää sallii. Uimahalliin tai kylpylään en halua koska minulla on ylipainoa 12 kg, vatsa roikkuu lasten jäljiltä ja mulla on selluliittiä. Häpeän itseäni ja ajattelen että kaikki katsovat kun olen suihkussa tai saunassa. Pelkään tuollaisessa paikassa törmääväni esin. työkavereihin. Naapurikaupungin hallissa käyn joskus lasten kanssa kun siellä ei törmää tuttuihin. Rannalla ollessani pukeudun koko uikkariin tai lyhyenmalliseen hellemekkoon. Häpeän vatsaani :(

Meillä on usealla lapsella ja minulla paha klooriallergia. Pyörtyisimme ja oksentaisimme uimahalleissa. Täällä päin ei ole otsonihalleja ihan vieressä.

Käymme kyllä kesällä ahkerasti rannoilla.

en käy koska en osaa ite uida ja en pidä vedestä.kesäisin tosin käymme rannalla ja pojat leikkii siin rannassa tosin kaiken maailman uima liivit niskassaan..

Toi on just se yleinen virhe!
Vaikka et itse osaa uida niin anna lastesi osata!
Miten selität opettajalle joka vie lapsiasi uimaan muitten oppilaitten kanssa ettei meidän lapset osaa uida?
Ei siellä ole opettajalla aikaa opettaa 20 oppilaan kanssa yhtä tai montaa uimataidotonta lasta!

Nyt onneksi voidaan käydä, mutta aiemmin ihoni ei kestänyt oikeastaan yhtään uimahallien vettä. Ei siis ollut mitään asiaa sinne, nytkään ei voida kovin usein käydä. Toivottavasti lapsen ihosta ei tule samanlainen.

Samaisesta syystä en ole koskaan oppinut uimaan hyvin, mutta toivon kyllä, että oma lapseni saisi paremman uimataidon kuin itse sain.

Saan järjettömän ihottuman uimahallien ja kylpylöitten vesistä :(. Mutta, tyttären kanssa ainakin kesällä suunnataan rannalle, sen takia on myöskin pakko ostaa hälle imapuku, kellukkeet ja uimarengas. Ite tykkään kovasti uida, mutta joutuu aina odottaa kesää :/.

Uusimmat

Yhteistyössä