G: lasten synttärikutsut...

Ryysyrannan rinsessa

Aktiivinen jäsen
17.07.2009
3 884
0
36
Jätättekö vastaamatta raakasti kutsuun jos ette pääse paikalle?
tytölläni oli tänään syntsyt, ja kutsui koko luokan tytöt paikalle, ettei kukaan tunne itseään ulkopuoliseksi. laitettiin kutsut johon kirjoitettiin hyvin selvästi; ilmoitathan jos et pääse paikalle.

No, kutsutuista luokkakavereista tuli paikalle YKSI. Luojan kiitos muitakin kavereita kutsuttiin ettei ihan höpinäksi mennyt.

Mutta että laittaa vähän vituttamaan kun hankit hirveen määrän herkkuja jne samapa se viel niille, mut kun ohjelmaks otettiin teepaitojen koristeleminen jne itse, ja tottakai mun piti tää ilo sit maksaa, ja nythän mulla on sitten vino pino valkosia teepaitoja, jotka ei muuten ihan ilmasia oo....:O

Niin no se kysymys siis....:D

Eli vastaatteko kutsuun jos lapsesi ei pääse paikalle?

No todellakin vastaan! Se on niin syvältä jättää vastaamatta, kun lapsi oottelee innoissaan kamujaan, ja sitten kello menee vain etiäpäin, eikä odotettuja vieraita näykkään! Tokihan joskus voi käydä niinkin, että lapsi ei ole muistanut kotona edes näyttää kutsua, ja silloin on tietysti inhimillinen erhe käynyt, mutta tuskin nyt jokaiselle olisi niinkään päässyt käymään. Huonotapaisia vanhempia, hyh!

Vastaan. Ja toivoisin muidenkin vastaavan ja ajoissa.

Tyttöni yksille synttäreille ei saapunut ketään. Yksi ilmoitti synttäripäivän aamuna lähtevänsä reissuun. Muut ei ilmoittaneet.

Törkeää ja kurjaa. Kai kaikki sitten kuvittelevat, että muut kutsutut ovat menossa juhliin ja ei haittaa, jos MINÄ en ilmoita poisjäämisestä, yksi lapsi sinne tai tänne.

Tietty tulee mieleen, että minkä ikäiset lapset ovat kyseessä? Jos kutsut on annettu koulussa, eivät ne ehkä ole koskaan menneet vanhempien näkysälle ja lapset taas saattavat sitten jättää ilmoittamatta ihan ajattelemattomuuttaan

kyllä mekin ollaan aina ilmoitettu jos ei pääse. Kauhuissani olin ku synttäreiden alkuun tuli vaan yks tyttö, vaikka liki 20 kutsuttua. Noh, onneks tosiaan muutamia kutsuttuja kuitenkin sit tuli paikalle, muttei yhtään tosta luokasta, vaikka koulussa ovatkin todella tiivis ja onnellinen tyttöporukka.

Tuo on jsut paha ongelma, lapsi laittaa kutsun kaikille luokkalaiselleen vaikka eivät leikkisi mitään keskenään, itselle tulee mieleen että tarkoituksena on vain saada plajon porukkaa synttäreille ja plajon lahjoja, kyllä ne oikeat kunnon kaverit tulee kutsuille mutta läjhes ventovieraat ei, minun tytöllekin tuli kutsu luokka kaveriltaan vaikka hädintuskin tuntevat toisiaan, ei vastannut mitään kun eivät ole mitään erikoisia kavereita keskenään, vanhempien pitäisi vähän miettiä ketä kutsuu synttäreilleen eikä jaella kaikille niitä kutsuja.

Vastaan AINA. Yleensä kutsussa kehoitetaan ilmoittamaan jos ei pääse paikalle, mutta mä ilmoitan vaikka päästäiskin koska mun mielestä se nyt vaan on mukavampaa kun perhe tietää että VARMASTI on joku tulossa.

Tuon takia ei olla vuosiin pidetty juhlia kun koskaan ei tiennyt tuleeko ketään ja jos tulee riittääkö tarjoilut...ja sitten se lapsen mielipaha kaiken kukkuraksi:(

ja jos on ruoka-aine allergioita...eihän sitä voi olettaa että ihmiset pääsevät aina synttäreille... Olisihan se kohteliasta ilmottaa ettei tule mutta kohteliaampaa olis pistää viestii et ilmottakaa jos olette tulossa...

Vastaan aina kutsuun, jos siinä on vastauspyyntö (ts. jos pyydetään ilmoittamaan ellei pääse tulemaan) ja puhelinnumero. Vastaan itse asiassa silloinkin, jos lapsi pääsee synttäreille: kiitän kutsusta, kysyn lahjatoivetta, ja kerron ruokavaliorajoituksesta.

Oli vanhemmat sitten tuttuja tai ei.

Tuo on jsut paha ongelma, lapsi laittaa kutsun kaikille luokkalaiselleen vaikka eivät leikkisi mitään keskenään, itselle tulee mieleen että tarkoituksena on vain saada plajon porukkaa synttäreille ja plajon lahjoja, kyllä ne oikeat kunnon kaverit tulee kutsuille mutta läjhes ventovieraat ei, minun tytöllekin tuli kutsu luokka kaveriltaan vaikka hädintuskin tuntevat toisiaan, ei vastannut mitään kun eivät ole mitään erikoisia kavereita keskenään, vanhempien pitäisi vähän miettiä ketä kutsuu synttäreilleen eikä jaella kaikille niitä kutsuja.

Ja jos ei kutsu koko luokkaa/kaikkia luokan tyttöjä, niin syytetään syrjinnästä.

Niin tai näin, aina väärinpäin...

minun tytöllekin tuli kutsu luokka kaveriltaan vaikka hädintuskin tuntevat toisiaan, ei vastannut mitään kun eivät ole mitään erikoisia kavereita keskenään

Ei kai sen vastauksen antaminen nyt niin työlästä voi olla, oli sitten läheinen kaveri tai vain luokalta tuttu kyseeessä? Minusta tuo on nimenomaan huonoa käytöstä ja tapa välttää tulemastakaan sen paremmiksi kavereiksi, että ignooraa koko kutsun eikä viitsi sanoa edes kolmea sanaa : en pääse tulemaan

Omat lapset nyt ei ole vielä koulussa, mutten siis ymmärrä mikä tuossa on paha ongelma. Jos haluaa pitää isot kutsut ja kaikki luokkakaverit mukaan niin mikäs siinä? Ainakaan ei kenelläkään pitäisi nyt olla valittamista siinä miksi Maija oli kutsuttu mutta Liisaa ei. Mitä lahjoihin tulee niin tuskin niistä kaverilahjoista voi laskea sen varaan että olisivat kovin arvokkaita ja kyllähän se ison porukan kestitseminenkin maksaa jo mukavasti. helpommalla pääsisi jos pitäisi vain pienet juhlat ja käyttäisi loppurahat johonkin lahjaan mikä varmasti on lapselle mieluinen.

Jos kuitenkin vastustaa noita isoja kutsuja niin ei kai se oikeasti ole niin iso homma ilmoittaa ettei pääse tulemaan (ja jos omaa jonkinlaisia käytöstapoja muistaa tietty samalla kiittää kauniisti kutsusta)?

meillä on 5 vuotiaat kaksoset, ja vain toinen oli kutsuttu tarhakaverin syndeille.En ilmoittanut mitään tulemattomuudesta. Oli meinaan pikkisen paha mieli toisella...

[QUOTE="minä";22298874]meillä on 5 vuotiaat kaksoset, ja vain toinen oli kutsuttu tarhakaverin syndeille.En ilmoittanut mitään tulemattomuudesta. Oli meinaan pikkisen paha mieli toisella...[/QUOTE]

No just. Siamilaisetko ne kaksoset on?

Tottakai toiselle voi tulla paha mieli, mutta äiti ja isä puhuu sen pahan mielen paremmaksi :)

[QUOTE="minä";22298874]meillä on 5 vuotiaat kaksoset, ja vain toinen oli kutsuttu tarhakaverin syndeille.En ilmoittanut mitään tulemattomuudesta. Oli meinaan pikkisen paha mieli toisella...[/QUOTE]

Öh, olisikohan päivänsankarillekin tullut tuosta paha mieli?

Meillä on lapset 1v ikäerolla ja välillä on tullut kutsuja jotka on osoitettu vain toiselle heistä, ei se minusta ole mikään ongelma. Samoin myös ihan kotioloissa toinen voi päästä vaikka isin kanssa uimaan tai kaupungille toisen jäädessä kotiin jne. Likö sitten kaksosten kohdalla tilanne kovinkin erilainen, meillä ollaan nimenomaan pyritty tuon lyhyen ikäeron (ja sen että monet tutut haluavat mieltää lapset "kaksosiksi") takia antamaan molemmille lapsille sitä omaa eritysita aikaa ja mahdollisuuksia tehdä jotain kivaa ilman sisarusta.

Viimeksi muokattu:

Ihan ihme asenne sulla

Yhteistyössä