G: kun molemmat vanhemmat töissä ja lapset sairaana, kumpi jää kotiin?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tälläistä vain mietin, kun taas töissä olin ja lapset kotona sairastaa.. Aikamoista kummaksuntaa herätän siellä, kun kerron että mies hoitaa sairaita lapsia.. miten muilla? kumpi jää kotiin?

vieras
Meillä mies menee sen verran myöhemmin, että jos lapsi on sairaana, teen hiukan lyhyemmän päivän ja tulen kotiin ennen kuin mies lähtee.
Tarvittaessa hän menee ehkä hiukan myöhemmin tai itse hoidan joitakin työasioita vielä kotoa. Että periaatteessa kai äiti jää, mutta joustavasti toimii meillä tämä systeemi.

mina
Mies yleensä. Hän ei tarvitse lapsesta sairaslomatodistusta toisin kun minä. Jos ollaan jouduttu lääkäriin menemään ja hän on mulle kirjoittanut sairaslomaa niin silloin minä.

Miuski harmailee
Meillä miehen työt menee niin, että maanantaisin ja tiistaisin ei voi olla pois. Joten jos lapset sairastuu ma tai ti, olen minä pois töistä. Loppuviikosta sitten mies, asiasta voidaan kyllä keskustella..

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Minä,jos olisin töissä valtion leivistä ei saa kuulemma jäädä,jos ei ole kumpikin kipeenä siis äiti ja lapsi...
Kyllä saa jäädä, se on eri asia pitääkö olla heti ekasta päivästä lääkärintodistus.

Meillä jäi se, jonka töistä poisolosta oli vuorolistalle vähemmän haittaa.

Meillä jää useammin mies, ihan jo sen takia, että hän tekee muutekin osaksi kotoa käsin töitä, ja pystyy näin ollen lapsen sairaspäivänkin tekemään kiireellisimmät työasiat päikkäriaikaan. Mutta jos tulee paljon sairaspäiviä, silloin jään myös minä ja välillä muutenkin, jos miehellä esim. tärkeä palaveri. Pystytään myös aika paljon sumplimaan ihan minun vuoronvaihdoillani jne.

Minä. Mun on helpompi jäädä kotiin ja ihan mieluusti jäänkin :D
Miehen kotiin jääminen menee niin hankalaksi. Pitää hommata lääkärintodistus.
Meillä kun taas saa omalla ilmoituksella olla 3 päivää kotona hoitamassa alle 10 vuotiasta lasta.
Pomolla itsellään pieniä lapsia et hyvin ymmärtää jos lapsi sairastaa.

Lisään vielä että miehellä sairaspäivät palkattomia. Meillä taas sairasajalta saa paljan ja vielä jotain lisääkin. Yhden kokonaisen päivän oon ollu kotona sairaan lapsen kanssa ja kerran lähdin kesken päivän kun päiväkodista soitettiin.

yleensä se oli kyllä mll:n hoitajatäti, jos vaan onnistuttiin saamaan. Muussa tapauksessa se kenen päiväohjelmaan se kotiinjääminen paremmin sopi ja vanhimman lapsen lukioaikaan se kyllä saattoi olla hänkin joka osan päivää uhrasi pienemmän sisaruksen hoitamiseen.

Yhteistyössä