G: Kumpi tärkeämpää, kun lapsenne ovat aikuisia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesälapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesälapsi

Vieras
Kumpi siis on tärkeämpää teille vanhempina, se että lapsenne on onnellinen ja itse tyytyväinen elämäänsä vai se että hän on menestynyt?

Menestykseksi luen korkean koulutuksen ja sen mukaisen työn/aseman ja varmaan rahan tuomat edut. Enkä toisesta vaihtoehdosta tarkoita, että ihan mikä tahansa pöljä ratkaisu olisi hyväksyttävä, vaan että jos lapsi on tehnyt ratkaisun esim. opiskella metallialaa tai ravintola-alaa (eikä halua korkeampaa koulutusta) ja on oikein tyytyväinen esim. sinkkuna vuokra-asunnossa.

No, toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa :).

Toivon, että lapseni voisi tehdä valintansa mahdollisimman perustellusti tuntien eri vaihtoehdot. Harva koulujakäymätön tekee perustellusti vapaan valinnan, ettei halua menestyä ammatillisesti. Toisaalta tuolla eräässä ketjussa postinkantajana työskentelevä maisteri on voinut tehdäkin valintansa siten, että mahdollisuus useampiin vaihtoehtoihin on ollut oikeasti käytettävissä..

Onnellinen, tyytyväinen itseensä..
itse asiassa joskus tuntuu että vaatii rohkeutta olla lähtemättä "menestymään"..
liikaa hermoheikkoja "menestyjiä" ympärillä.. :)

Pääasia että saa tehdä sitä mikä tekee onnelliseksi ja on vastuuntuntoa oli se ammatti mikä tahansa. On tyytyväinen ja sujut itsensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kunhan on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä niin saa olla vaikka roskiskuski mutta tuilla elävää loista en hyväksy vaikka itse olisi "onnellinen".

Itse asiassa jäteautonkuljettajilla ei ole ollenkaan huono palkka ja työ vaatii ammattiosaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kunhan on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä niin saa olla vaikka roskiskuski mutta tuilla elävää loista en hyväksy vaikka itse olisi "onnellinen".

Itse asiassa jäteautonkuljettajilla ei ole ollenkaan huono palkka ja työ vaatii ammattiosaamista.

Tarkoitin lähinnä sitä että ei ole sellainen yleisesti "arvostettu" ammatti.

Minule on tärkeintä niin omassa kuin lastenkin elämässä että ovat onnellisia.
Rahalla ja statuksella ei ole mitään väliä. En silti ole itse kunnnaihimoton tai haluisi lapsistani pummeja. Mutta onnellisuus on se tärkein homma

lapsen onnellisuus ja tyytyväisyys OMIIN ratkaisuihinsa, siinä asiat jotka tällä hetkellä tärkeitä ja pinnalla olevia asioita. lapsi valmistui ammattikoulusta ja pääsi suoraan oman alansa töihin, hyvälle työnantajalle hyvällä palkalla (nuorelle)
voiko omalle lapselleen enempää enää toivoa?! tietysti terveyttä ja muuten turvatun ja mukavan elämän perheen kanssa tai ilman; sekin on taas lapsen oma ratkaisu, siihen ei meillä vanhemmilla voi olla sanan sijaa.

Mä oon kans sitä mieltä että tärkeempää on se että lapsi on onnellinen päätti se mitä sitten halusikaan. Ei menestys tuo onnellisuutta jos on onneton sen takia että joku muu vaatii että sun täytyy opiskella hirveesti menestyäksesi. Ite oon vaan merkonomi ja tällä hetkellä elämä on ihan jees paitsi että sinnitellä tarttee rahan takia. Vanhempi tytär opiskelee myös merkonomiksi ja asuu vuokrayksiössä ja kyllä hänestä paistaa onnellisuus.

Yhteistyössä