G: Kuinka usein siivoatte viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VittumaisenVeikee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VittumaisenVeikee

Vieras
En tarkoita nyt sellaista pientä siivousta kuten vaikka että laittaa astiat koneeseen, pesee ne ja tyhjentää koneen ja samalla putsaa tiskipöydän vaan ihan kunnon siivousta?

Itse teen sen "isomman" siivouksen 2 kertaa viikossa, toisella kerralla pyyhin pölytkin hyllyistä ja toisella kerralla vaan tavarat paikoilleen ja imurointi ja luuttuaminen. Sitten tietty päivittäin tulee pestyä pyykkiä ja muuta pientä hommaa.

Ja osallistuuko puoliso ja lapset siivoamiseen?

Meillä mies osallistuu niinä viikkoina kun on enemmän kotona. Mutta jos on viikko jolloin lähtee aamusta ja tulee illasta niin en edes odota osallistuvan. Mutta auton putsaus sisältä ja ulkoa on miehen homma. Lapset auttaa vaihtelevasti. Ovat alta kouluiän ja joskus pyydän niitä apuun mutta joskus laitan ne sohvalle katsomaan jotain dvd-elokuvaa että ovat vaan pois alta.

Saunan ja pesuhuoneen pesen vain kerran kuussa, sitä en jaksa viikottain tehdä.

En tarkoita nyt sellaista pientä siivousta kuten vaikka että laittaa astiat koneeseen, pesee ne ja tyhjentää koneen ja samalla putsaa tiskipöydän vaan ihan kunnon siivousta?

Itse teen sen "isomman" siivouksen 2 kertaa viikossa, toisella kerralla pyyhin pölytkin hyllyistä ja toisella kerralla vaan tavarat paikoilleen ja imurointi ja luuttuaminen. Sitten tietty päivittäin tulee pestyä pyykkiä ja muuta pientä hommaa.

Ja osallistuuko puoliso ja lapset siivoamiseen?

Meillä mies osallistuu niinä viikkoina kun on enemmän kotona. Mutta jos on viikko jolloin lähtee aamusta ja tulee illasta niin en edes odota osallistuvan. Mutta auton putsaus sisältä ja ulkoa on miehen homma. Lapset auttaa vaihtelevasti. Ovat alta kouluiän ja joskus pyydän niitä apuun mutta joskus laitan ne sohvalle katsomaan jotain dvd-elokuvaa että ovat vaan pois alta.

Saunan ja pesuhuoneen pesen vain kerran kuussa, sitä en jaksa viikottain tehdä.

Siis minkä kokoista taloa sinä siivoat 2xviikossa? En mä ainakaan jaksaisi (vaikka pitäisi!!) siivota tätä huushollia 2 x viikossa kunnolla. Reilut 180 m2 joten ei onnistu.

Pyyhkäisen lattiat päivittäin. Vessan päivittäin. Pesen pyykkiä ja astioita päivittäin konella. Laitan tavaroita paikoilleen päivittäin. Pyyhin keittiön tasoja ja pöytiä päivittäin. Meillä imuroidaan kerran viikossa ja pyyhitään pölyt kerran viikossa.

240 neliötä on. Ei siihen minusta nyt niin kauan mene. Ja enemmän mua ärsyttää asua sotkussa kuin se että siivoan kahdesti viikossa. On tietysti viikkoja jolloin ei kerkeä tai jaksa kuin kerran mutta pääsääntöisesti yritän potkia itseni siivoamaan kahdesti.

Kerta viikkoon viikkosiivous..imurointi, lattianpesu, pölyjen pyyhintä, pintojen pyyhintä. Mutta jos on parempaa tekemistä niin maailma ei romahda vaan ens viikollakin ehtii. :) Pesuhuoneen seinäkaakelit ja sauna pestään jouluksi ja joskus myös jussiksi jos sattuu vihtimään ja ehtimään. Muuten sit imuria, pyykkiä ym tarpeen mukaan pitkin viikkoa. Ja ikkunat pestään 2 x vuoteen teoriassa. Käytännössä vain keväällä. ;)

En siivoa ikinä isommin. Joka päivä jonkun jutun. Ti pyykkipäivä, ke imurointipäivä, to vessanpesupäivä, pe kylppärinpesupäivä, viikonloppuna ei erityisiä, ma kauppapäivä. Sitten kevyellä (semmoinen laturissa oleva) imurilla imuroin aina kun on likaista ja järjestelen tavaroita ja tiskailen päivän mittaan. Ei käy rasitteeks tää siivoominen ja koko ajan on siistiä :) Näin menee vain max 10min/vrk viikkosiivousjuttuihin kun kerralla meni varmaan 2h.

Ennen oli aina viikkosiivous ja se oli perseestä. Tämä toimii hyvin!

Miks siivoat 2 kertaa viikkoon? Mistä sitä siivottavaa, aikaa ja intoa piisaa?

Koska en halua elää sotkussa! :D Ehkä mulle on joku neuroosi kehittymässä. Mutta lapsia on useita ja ulkoillaan paljon, samoin meillä on koiria ja kissoja niin hiekkaa ja mutaa tulee sisälle väkisin. (onneksi kissat sisäkissoja sentään mutta karvaa niistäkin lähtee.) Lapset sotkee, mies sotkee, eläimet sotkee ja minä sotken. Aikaa ei mene kuin pari tuntia, intoa ei ole lainkaan.

Koska en halua elää sotkussa! :D Ehkä mulle on joku neuroosi kehittymässä. Mutta lapsia on useita ja ulkoillaan paljon, samoin meillä on koiria ja kissoja niin hiekkaa ja mutaa tulee sisälle väkisin. (onneksi kissat sisäkissoja sentään mutta karvaa niistäkin lähtee.) Lapset sotkee, mies sotkee, eläimet sotkee ja minä sotken. Aikaa ei mene kuin pari tuntia, intoa ei ole lainkaan.

Mitä se ulkoilu siihen siivoamiseen liittyy? Ei meillä ainakaan juosta kuravaatteet sisällä sohvalle pomppimaan tai muutenkaan ulkovaatteet päällä pitkin poikin sisällä. Olisko miettimisen paikka??

Ok. Ymmärrän elläinten kans asuneena. Ikikuunapäivänä en asu yhenkään elukan kans ennää! Inhoan hiekkaa, karvaa, sotkua ja siivoamista. Näin pääsee paljon helpommalla. :) Tsemppiä sulle VV

Kerran viikossa. Silloin siis imuroin, pyyhin pölyt, pesen vessan.. Joka toinen viikko sitten käytän matot ulkona, luutuan imuroinnin, pölyjen pyyhinnän ja vessan pesun lisäksi, vaihdan petivaatteet. Rikkaimurilla pyyhkäisen keittiöstä murusia, kun ilmestyy. Mies auttelee jonkin verran :) Ja 3-vuotiaskin pyyhkii pölyjä :D

[QUOTE="vieras";27170633]Mitä se ulkoilu siihen siivoamiseen liittyy? Ei meillä ainakaan juosta kuravaatteet sisällä sohvalle pomppimaan tai muutenkaan ulkovaatteet päällä pitkin poikin sisällä. Olisko miettimisen paikka??[/QUOTE]

Meillä lapset tulee sisälle yleensä isommat ensin ja minä hitaimman kanssa perässä. Sillävälin ne vaatteet on pitkin poikin eteistä ja olohuonetta. Olen huomauttanut siitä lapsille usein mutta tulosta ei ole syntynyt. Ja kun ne hiekkaset vaatteet ottaa tuohon eteiseekin niin niistä tullut hiekka kyllä leviää koirien mukana muihinkin huoneisiin. Ihan kun tekisin jotain väärin että siivoan? :D

[QUOTE="vieras";27170647]Kerran viikossa. Silloin siis imuroin, pyyhin pölyt, pesen vessan.. Joka toinen viikko sitten käytän matot ulkona, luutuan imuroinnin, pölyjen pyyhinnän ja vessan pesun lisäksi, vaihdan petivaatteet. Rikkaimurilla pyyhkäisen keittiöstä murusia, kun ilmestyy. Mies auttelee jonkin verran :) Ja 3-vuotiaskin pyyhkii pölyjä :D[/QUOTE]

Ikkunat pesen kerran-kaksi vuodessa.. kerran kaikki ruudut väleineen ja toisen kerran sisältä ja ulkoa pelkästään.. Sauna pestään kerran-kaksi vuodessa. Öö mitähän vielä :D Koira löytyy, mutta sellainen joka ei pudota karvoja.

Imuroidaan kerran viikossa (ei ole lemmikkejä), lattiat luututaan joskus. Ei edes joka kuukausi. Pölyjä pyyhin ehkä kerran viikossa. Tavaroita yritän järjestellä päivittäin.

Mä imuroin vähintään joka toinen päivä, luuttuan lattiat kerran viikossa, pyyhin pölyt kerran viikossa, vessat ja kylppäri keskimäärin kerran viikossa. Kolme alle kouluikäistä lasta, kaksi aikuista ja kaksi kissaa, eteinen pöljästi ns. keskellä kämppää, josta törky leviää tehokkaasti.

Ok. Ymmärrän elläinten kans asuneena. Ikikuunapäivänä en asu yhenkään elukan kans ennää! Inhoan hiekkaa, karvaa, sotkua ja siivoamista. Näin pääsee paljon helpommalla. :) Tsemppiä sulle VV

Mäkin päätin et kunhan tuosta aviomiehestä eroon pääseen niin uutta elukkaa en ota!
En mäkään tykkää noista koirien ja kissojen karvoista. Ja sen takia siivoankin kun lasten velourvaatteet on muuta täpötäynnä karvaa ja mies kulkee melkein aina mustissa. Haaveissa olisi Sfinkskisu seuraavaksi kissaksi jos noista tämän hetkisistä paholaisista joskus aika jättää.

Kerran viikossa siivoan isommin (lattioidenpesu, vessat, pölyt jne.). Imuroin tarpeen mukaan.

Mies auttaa jos siivotaan viikonloppuna mutta yleensä siivoan silloin kun oon yksin kotona (esim. tänään mies koulussa, lapsi hoidossa).

N. kerran viikossa yleensä. Nyt äitiyslomalla olen imuroinut lähes joka päivä, ja siivonnut muutenkin päivittäin kaikenlaista muutakin. Aikaa kun on, ja kissojakin kaksin kappalein, joten siivottavaa kyllä löytyy joka päivälle jos vaan jaksaa.

Ai niin, ja mies autta kyllä aina pyydettäessä, usein kyllä siivoan mieluiten yksin. Nyt imuroi mm. sänkyjen alta kun en pääse sinne kunnolla itse tämän vatsani kanssa imuroimaan. Yksin imuroidessani ähkin kyllä sieltäkin jotenkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä