G: Kuinka useasti lapsenne pääsee ulos?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
1-2krt/viikossa
2 ja 5vuotiaat
1-2krt viikossa??????

mitä vit+?
Meillä myös. Eikö ole hirveää????
Suomessa tämä ulkoilukulttuuri on hysteeristä...
Joo, on se IHAN KUMMA ellei kahdesti päivässä s...tana ahtauduta lössin kanssa tunnin pukemis-session jälkeen hytisemään! Siis ihan hirirveetä! Ei kaikkea ole pakko tehdä just niinku hiekkalaatikonreunan pätevät besserwisserit tekevät. En kans ymmärrä tätä suomea, ei muualla sentään ole ihan tällaista....
Minkälainen turjake saa tuhrattua tunnin ulkovaatteiden pukemiseen??
 
Ei ulkoilla joka päivä. Hoitopäivän ulkoiluja jos ei lasketa niin ehkä 5 krt/vko ulkoilua, nukkuu kuitenkin päikkärit ulkona. Kunnon sade- ja pakkaskelit skippaan ihan suosiolla reilu 2-vuotiaan kanssa. Tosin jos pitkään jatkuu esim. sadepäiviä niin ei silloin jaksa sisällä nököttää. 8-vuotias ulkoilee päivittäin, melkeinpä poikkeuksetta.
 
Meillä vois kysyä, kuinka usein teidän lapset saa tulla sisälle? Etenkin kesällä, syötän ne ulkona ja nostan illalla suoraan suihkun kautta sänkyyn. Nyt pakkasilla hiukan eri meininki, mutta useamman tunnin kerkisivät tänäänkin ulkoilemaan kelistä huolimatta.

Toki meilläkin on nk. rokulipäiviä, mutta eniten mua säälittää ne lapset, joiden ulkoilut on kirjoitettu kalenteriin tyyliin "koska olemme hyviä ihmisiä, lapsemme ulkoilevat joka päivä kello 9.30-11.15 sekä 14.30- 16.45."
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
1-2krt/viikossa
2 ja 5vuotiaat
1-2krt viikossa??????

mitä vit+?
Meillä myös. Eikö ole hirveää????
Suomessa tämä ulkoilukulttuuri on hysteeristä...
Mitä ihmettä? Luulisi, että tulee nuutunut olo vaan sisällä kökkiessä :eek: Pakkohan se on vähintään kerran päivässä päästä tuulettumaan.
 
meillä kun hoitopäivä niin silloin ulkoilee 2xpvä jos ei hoitopäivää niin silloin myös ulkoilee ainakin kerran,viikonloppuisin aamuin illoin.
käydään kyllä ulkona säällä ku säällä,sehän on vaan pukeutumis kysymys.

tyttö 2v3kk
 
MÄ VAAN
1v5kk alle 15 asteen pakkasessa kaks kertaa päivässä. Aamupäivällä koirien lenkityksen verran eli noin puolisen tuntia, päikkäreiden jälkeen mielialasta riippuen 1-3h.
Kesällä melkein asuttiin ulkona.

Täälläkin mennään pitkin seiniä nyt kun pakkaset ovat olleet senverran kovia etten ole vienyt poikaa paleltumaan. Vaatteet kun ovat senverran paksut että ton ikäinen ei kykene liikkumaan niin paljon että pysyisi lämpimänä.
 
kaharen äitee
Mä tulisin hulluksi jos en pääsisi ulos lasten kanssa. Me ulkoillaan 4v:n ja 1,5v:n kanssa yleensä 2 kertaa päivässä, aamupäivällä kerran, ja toisen iltapäivällä. Keväällä, kesällä ja syksyllä ollaan kyllä ihan ulkoilmaihmisiä, etenkin mitä isommaksi tuo pienempi taas kasvaa. Tosin pienempää ei oo viittiny ulkoiluttaa näillä 30+ pakkasilla, ja kun nyt oon lasten kanssa ollu viikon yksin, niin ei oo isompikaan päässy ulos. Mutta tänään jo pakkanen laski 25:een, niin päästiin edes joksikin aikaa. ja niin, kyllä niiltä paleltumilta vältytään, enemmän oon huolissani keuhkoista.
 
vieras
moniko teistä himo-ulkoiluttajista ulkoili ennen lapsen tekoa itse, joka ikinen päivä tunti tolkulla? Varsinkaan jos ei ollut mitään ulkona oloa vaativaa harrastusta, niin aika harva nuori ihminen seisoo ulkona tumput suorina joka päivä pari tuntia. Siksi minäkään en tee niin, nyt kun mulla on lapsia. Kesällä voi toki tehdä puutarhan hoitoa tuntitolkulla, mutta syksyllä tai talvella ei oo mitään tekemistä pihassa. Ei sitä samaa lumikasaa voi loputtomasti pihan reunasta toiseen kolalla siirtää. Keskisuomessa kolaamista on meidän pihassa riittänyt n4tunniksi tänä talvena, joten ei voi kukaan väittää, että äitihän voi vaikka luoda lunta kun lapset leikkii. Mun kroppa ei kestä pihalla seisomista joka päivä tuntitolkulla. Mä jäädyn! Ja lapset on niin pieniä ettei niitä voi yksin ulos laittaa. Tai en halua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
1-2krt/viikossa
2 ja 5vuotiaat
1-2krt viikossa??????

mitä vit+?
Meillä myös. Eikö ole hirveää????
Suomessa tämä ulkoilukulttuuri on hysteeristä...
Mitä ihmettä? Luulisi, että tulee nuutunut olo vaan sisällä kökkiessä :eek: Pakkohan se on vähintään kerran päivässä päästä tuulettumaan.
Ei tule ei :)
On sisälläkin tekemistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
moniko teistä himo-ulkoiluttajista ulkoili ennen lapsen tekoa itse, joka ikinen päivä tunti tolkulla? Varsinkaan jos ei ollut mitään ulkona oloa vaativaa harrastusta, niin aika harva nuori ihminen seisoo ulkona tumput suorina joka päivä pari tuntia. Siksi minäkään en tee niin, nyt kun mulla on lapsia. Kesällä voi toki tehdä puutarhan hoitoa tuntitolkulla, mutta syksyllä tai talvella ei oo mitään tekemistä pihassa. Ei sitä samaa lumikasaa voi loputtomasti pihan reunasta toiseen kolalla siirtää. Keskisuomessa kolaamista on meidän pihassa riittänyt n4tunniksi tänä talvena, joten ei voi kukaan väittää, että äitihän voi vaikka luoda lunta kun lapset leikkii. Mun kroppa ei kestä pihalla seisomista joka päivä tuntitolkulla. Mä jäädyn! Ja lapset on niin pieniä ettei niitä voi yksin ulos laittaa. Tai en halua.
Häh??? ei oo tekemistä??

etkö leiki lastesi kanssa?

tää äiti laskee lapsen kanssa mäkeä kun pienempi vetää hirsiä vaunuissa ja on hauskaa ja lämmintä puuhaa!!
tänään rakennettiin lumilinna tunneleineen jne.
 
äiti
täällä 2-vuotias ja päivittäin ulkoillaan säällä kuin säällä. jos on isompi pakkanen eli -15 ja siitä eteenpäin, ei olla niin pitkää aikaa ulkona kuin yleensä, muuten ollaan aamulla 2h ja iltapäivällä 1,5h. Vesisateellakin käydään edes kääntymässä ulkona.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä mietin tänään asiaa kun tuttuni kehuu reimat sun muut maasta taivaiseen ja sijoittaa niihin hurjat summat ja nyt kuitenkin pakkanen estää ulkoilun.... :/
mä tiedän kans yhen joka ostaa kaikki tikit ja tekit sun muut ja on sit pakkasella sisällä.......
 
Riippuu keleistä ja mitä on tekemistä. Tyttö on eskarissa ja käy tietysti siellä ulkona arkisin. Ei käydä ulkona ulkona käymisen "pakosta", vaan aina kun on jotain tekemistä siellä. Kesällä esim. ollaan ulkona lähes koko päivä, pungetaan pihamaata jne. Talvella käydään lähinnä lumityöt tekemässä ja kävelemässä, eli ei välttämättä joka päivä. Aika huonoja "ulkoilijoita" ollaan koko sakki, täytyy olla selkeästi joku syy miksi ulostautua sisähommista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä mietin tänään asiaa kun tuttuni kehuu reimat sun muut maasta taivaiseen ja sijoittaa niihin hurjat summat ja nyt kuitenkin pakkanen estää ulkoilun.... :/
mä tiedän kans yhen joka ostaa kaikki tikit ja tekit sun muut ja on sit pakkasella sisällä.......
Jos niitä tekkejä ostaa niin eiköhän ne käteviä ole juuri vetisellä kelillä eikä kolmenkymmenen asteen pakkasella. Silkkaa hulluutta mennä tällaisella ilmalla ulos vain siksi että naapurit näkee tai saa palstalla kehua :LOL:
 

Yhteistyössä