G: Kuinka te jotka teette vielä lisää lapsia kun muut jo isompia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
niin eikö tunnu hurjalle aloittaa koko rumba uudestaan? :D

Sitähän on kerennyt jo tulla mukavuuden haluiseksin kun lasten kanssa olo helpottaa vuos vuodelta vauva ajasta.

Mä olen tätä yksikseni ja miehen kanssa miettinyt.
Meillä on nyt kaksi lasta toinen on 3,5v ja toinen 1v ja ollaan sitä mieltä tällä hetkellä että lapsi luku on tässä.
Mutta kun koskaan ei pidä sanoa ei koskaan niin ei voi sanoa ettei koskaan enää lapsia.
Mut itse en jotenkin usko että haluaisin vielä alkaa kaiken alusta kunhan nämä lapset jo isompia.
Yövalvomiset, hampaat, vaipparuljanssit yms. yms. yms.

Mut tää on mun ajatus :)

En tiedä onko minun lapseni jo niitä isompia, mutta 6 v ja 3,5 v. Minä nimenomaan kaipaan sitä vauvan ruokkimista, ensimmäisiä sanoja, kävelemään oppimista... kaikkea sitä. Nyt odotan kolmatta. En ole vapauden perään, vaan haluan huolehtia vielä kerran pienestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äidiksi kolmannelle toivoo hän;22238657:
En tiedä onko minun lapseni jo niitä isompia, mutta 6 v ja 3,5 v. Minä nimenomaan kaipaan sitä vauvan ruokkimista, ensimmäisiä sanoja, kävelemään oppimista... kaikkea sitä. Nyt odotan kolmatta. En ole vapauden perään, vaan haluan huolehtia vielä kerran pienestä.

En minäkään ole vapauden perään. Nautin lasteni kanssa olosta ja tästä kotiarjesta, mutta silti mä jotenkin haluan et tässä tulee sit vaan vuos vuodelta mukavuuden haluisemmaksi kun lapset oppii ja osaa koko aika enempi asioita "eikä oo niin passattavia" Ymmärtääköhän joku pointin :D

Olen mä miettinyt et nää on viimosia kaikkia pikku lapsi juttuja mitä esim. kuopuksen kaa on ja tavallaan "suren" ettei enää mut silti jotenkin uskon ettei enää sit vuosien päästä, tai kun ikä "alkaa enemmän painamaan"

meillä lapset 2,5v ja 1,5v. Ite haluaisin kolmannen heti putkeen ja sitten ois lapsiluku täynnä mutta mies on sitä mieltä ettei enään vauvaa,saas nähä miten käy, iän puolesta ei oo kyllä hoppu.mutta 3ov on mulla tällä hetkellä raja,sen jälkeen ei enään lapsia.

Eihän tuossa ole mitään uutta että Suomessa on 2lasta/perhe! Meilä ei olla kokorumbaa keritty ajattelemaan, kun lapsia on syntynyt tasaiseen tahtiin. Kuitenkin on aika isoperhe, eli lapsia on 6kpl ja ikähaitari on 1-15-vuotta. Äitinä tunnen sellaista hyvän mielen tunnetta joka päivä kun saan olla äiti ja hoitaa lapsia kotona ja koskaan ei ole tekemisen puutetta. Tässä porukassa ei kuitenkaan pääse kukaan ikävystymään. Mummoksikkin tässä varmaan ehtii ennen 4-kymppisiä hyvällä tuurilla.:)

No meillä on lapsilla 6 vuotta ikäeroa ja oli kyllä niin ihanaa pitkästä aikaa se vauva-arki ja nyt sitten seurata taaperon kehitystä ja isomman "isojen juttuja".:)
Ja kun mä en ole koskaan halunnut lapsia pienillä ikäeroilla niin tämä on ollut juuri sellaista kuin kuvittelinkin mutta kolmatta ei kyllä meille varmaankaan tule, koska sitten se voisi tuntua jo raskaalta ja tuntuisi hurjalta että ekan ja kolmannen välillä ois esim. 10 vuotta tai enemmänkin ikäeroa.

Mulla vanhemmat lapset jo 15 ja 16 ja odotan pienokaista perheeseen sytyväksi minä hetkenä hyvänsä. Ajatus pienen kanssa touhuamisesta on vaan niin ihanaa,että en missään nimessä voisi ajatella niin että en jaksaisi.

Meillä on nuorimman ja keskimmäisen ikäero 9 vuotta. Tietysti vähän huoletti, että miten jaksaa näin vanhana sitä rumbaa. Olihan se raskasta, mutta toisaalta osasi ottaa sen vähän rauhallisemmin: oli varmempi. Ja nyt kun on tuollainen tattiainen jaloissa, miettii joskus, miten helppoa olisi vain isojen kanssa. Mutta pienestä on myös valtavasti iloa. En osaa enää kuvitellakaan perhettä ilman sitä. Jotenkin minusta tuntuu, että tämä pieni on myös lähentänyt meitä vanhempia ja näitä isompia lapsia.

Yhteistyössä