G: Kuinka paljon silität?

Miten innokkaita olette silittämään?

Silitätkö
a) omat paitasi
b) miehesi paidat
c) lastesi paidat
d) lakanat ja muut petivaatteet
e) pyyhkeet
f) sukat ?

Omat vastaukseni:
a) ihmisten ilmoille silitän jos tarvis, kotona yleensä kelpaa silittämättä (töissä ollessa silitin aina)
b) mies silittää omat paitansa ja aina taitaa olla silitetty paita päällä
c) Lasten paitoja en usein silitä, eivät niin kovasti rypisty edes. Synttäreille tms. aina silitetyt vaatteet päälle.
d) en silitä petivaatteita
e) en silitä pyyhkeitä
f) en silitä sukkia, kysyin tätä siksi, että muistan yhden työkaverin, joka kertoi silittävänsä sukatkin, kun tykkäsi niin kovasti silittämisestä
 
tytsyjen äiti
Tykkään silittää vaikka kaikki pyykit kunhan on rauhallinen hetki ja saan tehdä homman alusta loppuun rauhassa, iltaisin yleensä. Lakanat ja pussilakanat meillä vain vedetään suoraksi ja viikataan kaappiin. Muuten silitän tyynyliinat, keittiöpyyhkeet, omat paidat ja housut, miehen paidat. Lapsilla aika vähän silitettäviä materiaaleja, joitain juhlavaatteita silitän. Tulee muuten jo vähän kuluneenkin näköinen vaate ihan eri näköiseksi kun jaksaa silittää ja viikata kauniisti. Mun äiti oli niin "silitysintoinen" että vaikka meitä lapsia oli vuoden ikäeroilla kolme, niin äiti silitti sukkia myöten kaikki vaatteet, ja harsoliinatkin joita käytti kaikilla vaipoissa.!
 
AnniHelena71harmaana
Minimin. Minsta taas kuivausrummussa jos heti viikkaa tulee kohtalaisen sileitä vaatteita. En vaan jaksaisi joka päivä seistä silittämässä., mun inhokkikotityö

a) omat paitasi - vain töihin tai juhliin
b) miehesi paidat - mies silittää itse, osaa paremmin kuin minä ja silittää joskus minunkin vaatteeni
c) lastesi paidat en, ellei ole juhlat
d) lakanat ja muut petivaatteet - en
e) pyyhkeet -en
f) sukat en
 
silitän joitain omia paitoja, sellaset jotka näyttää ryppysiltä, farkut silitän sekä lastenvaatteet. mies silittää omat vaatteensa. lakanat, pyyheet, tyynyliinat ja verhot viedään mummolan silityskoneen läpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En silitä mitään mikä ei oo pakko.
Sama homma. Viimeks vissii silitin pojun kauluspaidan ku serkkunsa synttäreille lähdettiin. ja seuraavan kerran silitän pojun paidan ja ehkä miehen paidan (ellei silitä itse ) kun lähdetään pappani synttäreille, eli reilun 3 viikon päästä..
 
Blume
Silitys on oikeastaan ainut kotityö, johon panostan (lue: jonka teen). Silitän kaikki vaatteet, sillä kaikki pääsevät hengariin roikkumaan suorina eivätkä joudu pinoihin ruttuun. Silitän myös kaikki petivaatteet ja pyyhkeet, erityisesti käsipyyhkeet (ja pikkuiset vieraspyyhkeet). Olen oppinut tavan isältäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Silitys on oikeastaan ainut kotityö, johon panostan (lue: jonka teen). Silitän kaikki vaatteet, sillä kaikki pääsevät hengariin roikkumaan suorina eivätkä joudu pinoihin ruttuun. Silitän myös kaikki petivaatteet ja pyyhkeet, erityisesti käsipyyhkeet (ja pikkuiset vieraspyyhkeet). Olen oppinut tavan isältäni.
Sulla on varmaan ihanan näköiset vaate- ja liinavaatekaapit sisältä katsottuna!
 
en silitä paitoja ikinä, käytän pitkähihaisia t-paitoja, toppeja ja villapaitoja. niitä ei tarvii silittää. eikä tarvii silittää miehen ja lapsen vaatteitakaan
lakanoita ja muita petivaatteita tai pyyhkeitä ei silitetä, rypistyyhän ne heti käytössä kumminkin. ei niitä kaapissa kukaan katsele.

 
Pyyhekitä ja sukkia en silitä. Lakanat silitän, koska meillä ei (vielä ) mankelia ole. Ja ulos mentäessä silitän meidän kaikkien vaatteet, mutta kotona ei haittaa, vaikka vähän rypyssä olisikin. Tosin jos muistan ottaa vaatteet heti käymisen loputtua kuivausrummusta pois, niin silloin niitä ei pahemmin tarvitse silitellä.
 
En silitä ku pakolliset juhlavaatteet.
Mä silitän omani, mies omansa ja jompikumpi lasten.

Niin joo ja kerran viiteen vuoteen täytyy silittää ehkä verhoja kun niitä pesee.
Vaikka jatkossa oon ajatellut hoitaa senkin kerralla ( kaikki pois ikkunoista ) ja pesulassa.

Inhoan silittämistä. Ajanhukkaa sanon mä.
:D
 
Blume
Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Silitys on oikeastaan ainut kotityö, johon panostan (lue: jonka teen). Silitän kaikki vaatteet, sillä kaikki pääsevät hengariin roikkumaan suorina eivätkä joudu pinoihin ruttuun. Silitän myös kaikki petivaatteet ja pyyhkeet, erityisesti käsipyyhkeet (ja pikkuiset vieraspyyhkeet). Olen oppinut tavan isältäni.
Sulla on varmaan ihanan näköiset vaate- ja liinavaatekaapit sisältä katsottuna!
Ainakin siellä on petivaatteet sileissä pinoissa. :)
 
Boogy
Mä olen laiska silittäjä, syy on se, että silitän joka päivä liimakankaita ja teen loppusilityksiä ja välisilityksiä...eli ei paljoa sitten kiinnosta silitellä muuten....
 

Yhteistyössä