G: Kuinka monta lasta joudut lahjomaan jouluna? Entä aikuista?

• Viestiketjun aloittaja joulu-ukko
  • Ensimmäinen viesti
joulu-ukko
Itsellä 3 omaa lasta + 4 kummilasta. Noista vanhin on päässyt jo ripille, eli häntä en enää lahjo.

Aikuisten kesken on sovittu että lahjoja ei osteta, korkeintaan joku pieni muistaminen koko perheelle. Näitä muistettavia perheitä on sisarukset ja isovanhemmat. Omalle miehelle ostan vielä jonkun pikkuruisen paketin.

Työkavereille (4 kpl) olen laittanut aina pienet paketit, heidän kanssa kuitenkin tulee vuodessa vietettyä melkoinen tovi aikaa ja kivoja ihmisiä ovat.

Yhteensä siis 6 lasta, 5 aikuista ja 5 sukulaisperhettä.

näin
Lapsia kaksi. Miehen lapsenlapsia on lisäksi viisi, mutta on sovittu että kumpikin ostelee oman klaaninsa lahjat.

Aikuisia mulla 9, eli omat lapset ja niiden kumppanit, veli vaimoineen ja vanhemmat, yksi kummityttö. Jaa, no lisäksi itseni, on sovittu miehen kanssa että kumpikin ostaa haluamansa kirjan ja lahjoittaa sen itselleen "toiselta". Aaton yllätys on sitten että jaaha minkäs osasin ostaa tolle kumppanilleni.

Sit miehen suvulle joudun olemaan mukana miettimässä.

"minää"
Minä saan ostaa kahdelle omalleni, kahdelle kummitytölle ja kolmelle sukulaislapselle, pienet muistamiset 3 ystävien lapsille. Ikähaitari on 0-17.
Lisäksi 6 aikuista, ja noita perhemuistamisia 4.
Onhan niitä, ihmekään kun paketteja kertyy vinopino...

muutamille vaan
Lahjoja ostan omille lapsille, appivanhemmille omille vanhemmille omille kuin puolison sisaruksille lapsien harrasteen ohjaajille lapsien opettajille koulu taksikukeille terapeuteille roskakuskille siivoojalle postinjakajalle ja tuolle mun salasuhteeni rakkaalle ja hänen lapselleen ja naapurllenikin ostan lahjan isännöitsijällekin ajattelin jotein pientä..

"asi"
Yksi, joka on kummilapsi. Oma on vielä vauva eikä tajua joulusta mitään, joten jää ilman lahjoja. Kavereiden, sukulaisten ym kanssa vietetään mielummin aikaa yhdessä hyvän viinin kera kuin ostetaan toisillemme tavaraa.

Mä saan antaa lahjoja omien kolmen lapsen lisäksi kahdelle kummilapselleni sekä kahdelle ystäväperheen lapselle :)

Aikuisia en meinannut tänäkään vuonna lahjoa kuin yhden. Mutta hänen lahjomisensa onkin sitten sitä merkityksellisempi.

"vierailija"
Ketään en joudu lahjomaan, itse päätän kenelle lahjoja annan. Kahdelle veljenpojalle olen ostanut paketit, aikuisille (mummolle, vanhemmille, puolison vanhemmille ja puolison mummolle) teen itse lahjat, eli joulusinappia ja piparitaikinatryffeleitä. Puolison kanssa lahjotaan toisiamme sitten runsaammin.

Omalle vauvalle, tämän sylikummille, vanhemmilleni, serkulleni.. Ja siskoilleni ostin lahjat myös jo lokakuussa mutta välit viilenikin tässä välissä sen verran, että tuskin hakevat pois. Sääli, rahaahan sekin oli.

Itseäni olen myös lahjonut ennätys paljon, mutta ajattelen että kerrankin kun taloudellinen tilanne hyvä ja ylimääräistä löytyy, niin antaa mennä :)

"Vierailija"
Siskon lapselle ja miehen siskon lapselle ostan lahjat, tai siis ostin jo. Omani on vielä niin pieni (6kk jouluna) että hänelle en varmaan osta mitään, kun kummeilta ja isovanhemmilta on jo tulossa jos jonkinmoista härpäkettä.

Yhteistyössä