G Kuinka monen mies on hirvimetällä

Ens viikolla lähtee. Keskiviikkona iltapäivällä lähtee ja tulee takaisin sunnuntai-iltana (yöllä). Eli 5 iltaa yksin saan pärjätä lasten kanssa (on osallistunut hampaidenpesuun & pesuun & iltasatu-rumbaan, vaikkei muuten paljon lapsia hoidakaan). Huh huh jo etukäteen. Toivottavasti saa mahdollisimman paljon saalista, ettei tarvi monena vkonloppuna sen jälkeen sinne lähteä. Matkaa on noin 7 tuntia ajoa yhteen suuntaan ja on siis aina pois perjataista puolestapäivästä sunnuntai-maanantai väliseen yöhön.

meillä on
johan tuo on jo pari viikonloppua ollut ja taas tänäaamuna lähti,ainut vaan ketuttaa että lähtee sitten muka niin hiljaa ettei lapset heräis,mut mut mut aina ne herää...saas nähä kuinka jurrissa se isäntä on kun se taas kotio saapuu

Alkuperäinen kirjoittaja meillä on:
johan tuo on jo pari viikonloppua ollut ja taas tänäaamuna lähti,ainut vaan ketuttaa että lähtee sitten muka niin hiljaa ettei lapset heräis,mut mut mut aina ne herää...saas nähä kuinka jurrissa se isäntä on kun se taas kotio saapuu
Tarkoitin siis että se alkoi nyt metin perheessä :D

vieras
Juup, pari viikonloppuahan tuo on siellä jo ollut ja en laita kyllä yhtään hanttiin, kun sisäfile jo pakkasessa :) Niin ja sen verta vähän tänä syksynä miehiä porukassa että saattaapi tulla tulla toinenki file :) Niin ja tietysti paisteja ja jauhelihaa...Ja koiralle luita ja roippeita sen verta et ei tarvii kaupasta kantaa... Jospa ne tänään sais lisää hirviä kaatumaan!

Meillä ei mies metsästä, mutta mää olin lasten kans juuri viikon hirviä jahtaamassa ja oltais viihdytty pitempäänkin, mutta työt sotkee harrastuksia... eli piti eilenillalla kotia palata ja nyt täällä kiireen keskellä töissä netissä pyörin ;)

Toista hirvestys viikonloppua täällä vietetään. Aamusta isäntä läks ja varmaan tuossa 16-17 takas, riippuen vähän kuinka monta hirveä kaatuu. Lihanjakomies kun on niin menee sen punnittelun ja jälkitöiden kans vähän pitempään. Viime vloppuna kaatui 3 vasaa ja yks täyskasvunen. Paljon on lupia vielä jäljellä...

Tuossa miehen porukassa onneks ei alkoholilla läträtä. Heillä on nolla toleranssi, musta ihan asiallinen linja kun kuitenkin aseiden kanssa pelataan. Kaatoryypyt ottavat sitten peijaisissa.

Mä toivon että lihaa ei vielä tällä viikolla tulis, meillä on kylmiön teko vielä kesken. En tiedä minne ne lihat laittas riippumaan jos nyt jo tulis...Pakastin on kuitenkin jo valmiina ottaan lihat vastaan, viime vuonna tuli 146kg meille. Hyvin on talven aikana mennyt ja tokihan tuosta on tullut vietyä tuliaislihoja tutuille. Ai peeveli, se uus lihamylly tarttis ostaa, vanha kärvähti.

Jenni30v:
Tuossa miehen porukassa onneks ei alkoholilla läträtä. Heillä on nolla toleranssi, musta ihan asiallinen linja kun kuitenkin aseiden kanssa pelataan. Kaatoryypyt ottavat sitten peijaisissa.
Näin just. Juopottelu ja metsästys ei oikein sovi yksiin. Ja meillä ainakin mies kulkee koiran perässä, ni eihän sitä sovi "jalattomana olla" ja vielä kun pitää ajaa kotiinkin.

vastaus
juu eipä ne kännissä ammuskelekaan ja ei kyllä missään seurassa mitä itse tiedän niin kaatoryyppyjä vasta peijaisissa oteta,johan ne otetaan samana iltana ku o kaadettu.
Nolointahan tuo olis hirvimiehelle jos hirven kaatais eikä oliskaan kaatopulloa.
Mutta siis pointti oli se että kun varsinainen ajo lopetetaan niin sillon laavulla kuppia kallistetaan:)

Tällä suunnalla porukoissa taas ei tuota kaatoryyppy perinnettä ole. Ainakaan näissä kolmessa porukassa jotka tässä liki metsästää. No tapoja on erilaisia. Ihan kiva niin ainakin perheellisten kannalta kun muutenkin tuo metsästys syö sitä yhteistä aikaa paljon näin syksystä

Onneksi ei meidänkään porukoilla ole tapana tuota ryyppyhommaa tehä. Aikustenpeijaat on sitte eri asia.
Mies ja poika avovaimonsa kanssa aamusella lähtivät hirvimetille, pari nuorempaa poikaa on mahatauvissa, eikä lähteneet.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:
juu eipä ne kännissä ammuskelekaan ja ei kyllä missään seurassa mitä itse tiedän niin kaatoryyppyjä vasta peijaisissa oteta,johan ne otetaan samana iltana ku o kaadettu.
Nolointahan tuo olis hirvimiehelle jos hirven kaatais eikä oliskaan kaatopulloa.
Mutta siis pointti oli se että kun varsinainen ajo lopetetaan niin sillon laavulla kuppia kallistetaan:)
Mitä noloa siinä olisi, jos ei olisi kaatopulloa? Hirvestys on niin yleistä puuhaa jo. Mä en ymmärrä jos lähtee metsälle, niin miksi pitää olla viinaa mukana?!

Mie vaan
Siellähän se. Jo kolmatta viikonloppua peräkkäin. No, ens viikonloppuna ei pääse, kun on töissä. kiva vaan että oon itekkin sunnuntain töissä. Mihinkäs sitä lapset työntäis. Mulla kun ei yleensä oo viikonloppuisin töitä, mutta nyt sitten sattu, ja vielä miehen töiden kans päällekkäin.

Yhteistyössä