G: Koska on sun mielestä ensi viikonloppu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos puhun ensi perjantaista se on 28.5. ja ensi viikonloppu alkaa siis siitä. Jos tarkoitan 21.5. perjantaita puhun nyt perjantaista tai vaan perjantaista.

Aika usein kyllä ihmiset puhuu ensi viikonlopusta seuraavaksi tulevana viikonloppuna. Ehkä siksi olenkin usein väärinymmärretty.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
ens perjantai on 28.5. ja viikonloppu alkaa siittä päivämäärästä.

näin mieskin väittää ja mulla menee herrrrrrmot :kieh: |O

eikö se kuitenkin ole oikein niin että ensi perjantai on 21.5 ja ensi VIIKON perjantai on tuo 28.5...

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Entäs kun mun mies puhuu edellispäivästä, niin se tarkoittaa toissapäivää! Vielä ärsyttävämpää! :kieh:

Mun mielestä edellispäivä ja toissapäivä on sama päivä, eli päivä ennen eilistä..

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

eikö se kuitenkin ole oikein niin että ensi perjantai on 21.5 ja ensi VIIKON perjantai on tuo 28.5...

Ensi perjantai 21.5 ja ensi viikon perjantai 28.5.

Näin minäkin olen ajatellut, olen häkeltynyt että voi ajatella toisin, mutta uskon, kun sanotaan =) Mikä se nyt perjantai on, kuten joku sanoi, onko nyt tiistai ja nyt keskiviikkokin? En ole kuullut sellaista koskaan, tämän viikon tiistai tai keskiviikko kyllä ja jos se päivä on vielä edessä, se on ensi tiistai ja ensi keskiviikko.

no ei tietenkään ole. kun ensi perjantai on ensi viikon perjantai ja 21.5. on tämän viikon perjantai eli tämä perjantai :D

riippuu sanotaanko mulle ensi viikonloppu vai ensi viikon loppu :laugh:
Ensi viikon loppu on tietty "ei tän viikon, vaan ensi viikon" loppu..ja ensi viikonloppu on seuraava viikonloppu eli tän viikon viikonloppu :D

tässä on hauskaa vääntöä aiheesta http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/ensi-viikonloppu-tarkoittaa-kysely-t40179.html

tuolta linkistä otettua:

"edit2. Selventävä esimerkki. Eihän esimerkiksi ensi keskiviikko tarkoita että hypätään tuleva keskiviikko yli ja tarkoitetakkin vasta seuraavaa keskiviikkoa ensiviikolla. Jos siis on vaikka maanantai, kun puhutaan. Ensi keskiviikko=tuleva keskiviikko. Ensi viikonloppu=tuleva viikonloppu."

juuei näin. vaan kun nyt maanantaina puhutaan ENSI keskiviikosta niin se on ensi viikon keskiviikko. jos puhutaan siis keskiviikosta 19.5. niin sehän on vaan keskiviikko eli tämän viikon keskiviikko :D

heh, tämä menee vähän samaksi kun hitchcockin leffassa: mutta kuka murhasi harryn? eilenen onkin huominen ja huominen on toissapäivä ja tänään on ylihuomenna :D :D :D

se ensi viikonloppu on vaan lyhenne ensi VIIKON viikonlopusta. Kuulostaako oikealta: ensi viikon viikonloppuna? Ite sanon ensi pe/vkloppuna ja se tarkoittaa seuraavan viikon parhaillaan kuluvan viikon pe ja vkloppu ovat perjantai/viikonloppu, nyt pe/nyt vkloppu, tänä pe/tänä vkloppu, tuleva pe/tuleva vkloppu tms...

Yhteistyössä