G: kommentteja joita ootte kuulleet raskauden aikana tai vauvan synnyttyä?

meiltä kysyttiin neljännestä että mitä meinaatte tehdä? ettekö tiedä että nykyään on keksitty ehkäisy vai ettekö osaa käyttää sitä?
ostakaa lestabussi.
ei teidän tarvitse koko maailmaa täyttää yms.
ei ehkä tartte itseensä ottaa mutta kyllä se hitusen loukkaa.
alku raskaudesta varsinkin kun raskaus oli yllätys meille ja käytiin läpi aikamoinen tunteiden myllerrys asian tiimoilta.
nyt sitten meille vinoillaan että kun meillä on poika-tyttö-poika-tyttö että seuraava on poika. juu meillä ei ole suunnitelmissa enää lapsia ainakaan tällä hetkellä mutta kukaan ei usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Synnytyksen jälkeen: "miltäs nyt tuntuu, kun tuli toinen poika?", "on sullekin tuota mahaa jäänyt" (tämä kommentti tuli synnytyksen jälkeisenä päivänä..)
nämä niin tuttuja.
myös epäiltiin että molemmat vahinkoja :eek: varsinkin toinen.. huh huh.
rakkaita ovat ja toivottuja. kolmannen odotus joka päättyi huonosti oli kaikille ihan shokki, siitä saatiin kuulla kyllä vaikka mitä.. |O

 
Raskauden puolivälissä anoppini puhui siskolleen minun kuullen : Katsoppas "maire" kun tuo meidän miniä on lihonnut!

Viikoja oli tosiaan jo 20, kaksoset mahassa ja painoa tasan samanverran kuin raskauden alkaessa :kieh:
 
luppa
Kolmannen jälkeen et "älä nyt ainakaan enempää tee"

Neljättä oottaessa:"ei sitä maailmaa yksin tarvi kansottaa"

"kyllä sulle tulee raskasta"

"kyllä koville joudut"

jne
 
Tytön kanssa kun oltiin juuri kotiuduttu sairaalasta, yksi vanhempi sukulainen tuli vauvaa katsomaan ja tuumasi että "muistan kun sinä synnyit, olit niin nätti, kuin ruusunnuppu... Tuo on kyllä ihan eri näköinen" :( Kyllä se loukkasi, kun oli muutenkin tunteet synnytyksen jälkeen niin pinnassa. Ja minusta tyttö oli niin suloinen ja nätti, ihana ruttunen.
 
Rukoilijasirkka
Kerran yks ukko sano mulle, et ai ootsä vai raskaana... (olin jo näkyvästi pitkällä raskaana)
...mä luulin, et oot vaan läski. :xmas:

Ja en ollut läski, kun painoin alle 50 kiloa.

Yksissä häissä yksi nuori mies tuli silittelemään mun mahaa ja sanoi, että kyllä raskaana oleva nainen on sitten hehkeä, ja minun miehelle sanoi, että eikö olekin nyt tosi mies-olo, kun on saanut naisen paksuksi. :xmas:
 
Synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä: milläs oot ajatellut saada ton mahan pois ennen kuin lähdet täältä kotiin ?
Ja en siis ollut kyllä suunnitellut olevani sairaalassa ihan niin kauan aikaa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
selvästi ylipainoinen EX-kaverini sanoi synnärillä,että "sä näytät ihan siltä kun odottaisit vielä vauvaa"...synnytyksestä kulunut 2vrk.
Noin mullekin yks valopää sano. Miehen sisko. Ja miehen veli tuli synnärille kertomaan, että alapää menee synnytyksestä pilalle ja ettei mun mies enää halua mua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
selvästi ylipainoinen EX-kaverini sanoi synnärillä,että "sä näytät ihan siltä kun odottaisit vielä vauvaa"...synnytyksestä kulunut 2vrk.
Noin mullekin yks valopää sano. Miehen sisko. Ja miehen veli tuli synnärille kertomaan, että alapää menee synnytyksestä pilalle ja ettei mun mies enää halua mua.
Et sitten tajunnut päästää miestäsi kaikkien lapsettomien naisten iloksi...mietippä nyt, kun oot ehkä pilannut miehes loppuelämän kun menit synnyttämään ja pilaamaan värkkisi. Ja siihen värkkiin joutuu mieskin ilmeisesti tökkimään väkisin kun oikein ruinaat :LOL: :LOL: :hug:
Tai :hug: ennemminkin sun miehelle kun sillä on tuollainen veli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
selvästi ylipainoinen EX-kaverini sanoi synnärillä,että "sä näytät ihan siltä kun odottaisit vielä vauvaa"...synnytyksestä kulunut 2vrk.
Tässä kohden on tainnut vaan se ex-kaveri päästä sanomaan jotain mikä sai hänet itsensä tuntemaan olonsa suht normaalin kokoiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
No ei ny mitään sinänsä kamalaa.. mutta anoppi kommentoi pitkään yritysaikaan (vajaa 2,5v) että sehän on aivan normaalia. Ei kyllä kovin normaalilta tunnu, ku 80% tai 90% onnistuu vuoden sisään. :/
Ymmärrän tunteesi ettei se ihan normaalia ole. Mutta onneksi anoppisi ei sanonut mitään negatiivistä teistä eli että oletteko te jotenkin viallisia kun ei lasta saada alulle. Nimittäin noita juttuja tulee välillä ihmisten suusta, kun ei tajuta että toiset tekee kaikkensa jotta se lapsi tulisi.
 
Ihan pahimmalle tuntui nyt kun aloin odottaa kolmatta, kukaan ei onnitellut ja mummo soitti monesti ja kysyi eikö "asialle voisi tehdä mitään enää kun ette te kolmatta lasta tarvitse".
Perusteluina siihen että meitä ei onnitella eikä me tarvittaisi kolmatta lasta on se, että meillä on jo TYTTÖ ja POIKA :headwall: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lullinäiti:
Ihan pahimmalle tuntui nyt kun aloin odottaa kolmatta, kukaan ei onnitellut ja mummo soitti monesti ja kysyi eikö "asialle voisi tehdä mitään enää kun ette te kolmatta lasta tarvitse".
Perusteluina siihen että meitä ei onnitella eikä me tarvittaisi kolmatta lasta on se, että meillä on jo TYTTÖ ja POIKA :headwall: :'(
:eek: jestas mitä järjenvaloa...
 
kylläpä
osa on saanut ihan ilkeitäkin kommentteja, ei mitään vahingossa laukaistuja!:( ja lapset, kun ovat ihana asia!
mulle on kommentoitu ekasta et oliko vahinko? joo se osas tulla vaan just sillo ku itellä opiskelut oli saatu turvallisesti päätökseen ja muuten työtilanne vakaa vaikkei vakipaikkaa ollutkaan ;)
tokasta kommenttia että esikko olis VARMASTI viihtynyt vielä pidempään itsekseenkin! ja ikäeroa tuli vajaa 1,5vuotta. Tätä tietysti epäiltiin myös vahingoksi...
ja molemmista on kommentoitu et ootpas ISO! joo 20kg tuli molemmista ja tiesin kyllä itekin valtavine liitoskipuineni, että olin iso...
nyt on kolmas masussa, josta ei vielä moni tiedä, saa nähä mitä kommenttia sitten lohkeaa, kun löytyy jo tyttö sekä poika ja tokan ja tän uuden ikäeroks tulee n1v 7kk:) ja siis kolme lasta kolmessa vuodessa, kunhan kaikki menisi hyvin!
 
Mun kummastakin lapsesta maha ollut tosi iso ja lapsetkin isoja joten en 24h:ssa palaudu. Olin juuri synnyttänyt. n.Vuorokauden päästä about tuli sairaalaan eräs lähiomainen(saattaa lukeakin tämän :kieh: ), sanoi enempikin kuin kerran: " apua HIRVEE maha!!! Miten se on noin iso?!!! Ja pyysi miestään yhtymään ihmettelyyn järkyttyneenä ja naureskellen" :/ |O :eek: että semmosta. Tais tökkiä sitä sormellakin. Siinä värkki rikki, kroppa tuhoutuneen näkösenä maha melkein lattialla roikkuen on tooooosi kiva kuulla tollasta :( . Toivonkin että hän lukisi tämän, kun tekis vaan mieli purkaa tää sille. Ite nyt odottaa kolmattaan, iltatähteä. Katsotaan mitä sanoo jos meen nauraan sille ja pamauttaan saman :kieh: . Heippa vaan sisko :D :wave: :whistle:
Ei oo paha ihminen ei tod eikä varmaan halunnu pahaa mutta ihme möykkyjä senkin suusta joskus pääsee.
 
Vieras
Anoppi tokaisi kuullessaan, että toinen lapsi (joka vielä massussa) on tyttö kuten esikoinenkin: "No, ei se mitään, kunhan on terve" Just, sanoin siihen vaan että mies kyllä toivoikin toista tyttöä. Mua ärsyttää erityisen paljon tuo oletus, että ihmiset on niin pinnallisia että pitää saada tyttö JA poika. Ei kaikki ajattele noin.
 

Yhteistyössä