G:kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etelänloma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

etelänloma

Vieras
Minkä ikäisinä olette lähteneet ekaa kertaa ""rantalomalle""? Missä olitte? Mihin vuodenaikaan? Aiheuttiko sää (mahd. helle) ongelmia? Ruokailu? Suositteletko kyseistä kohdetta / hotellia? Lennot? Mitä kaikkea pakkasitte mukaan ja oliko tarpeeksi tai mitä uupui matkasta? Osasiko lapsi jo istua tai kävellä?

Me lähdössä välimerenalueelle loppukesästä (vauva silloin n. 9-10 kk). Onko joku Ollut nuoremman kanssa esim 6kk? oliko ongelmia? Pelkään loppukesän helteitä kohteissa, mutta en tohdi lähteä aiemmin esim touko-kesäkuussa kun vauva vasta 6kk...vai epäilenkö suotta?

Hei! Minulla ei omakohtaista kokemusta ole, mutta semoinen seikk atuli mieleen, että n. puolivuotiaan kanssa saattaisi olla helpompi lomailla sen puoleen, että malttaa vielä paremmin olla paikallaan esim. rattaissa/sylissä. Kymmenkuinen kun saattaa olla jo melkoinen elohopea.. :)

Kokemusta reissaamisesta on sekä 3kk ikäisen että 10kk ikäisen kanssa ja ehdottomasti tuo nuorempi versio oli helpompi :). Hänelle kun riitti, että perustarpeista huolehditaan ja sylissä pidetään. Ei vajaa vuoteinenkaan vielä mikään mahdoton reissukaveri ole, mutta huomattavasti enemmän tarvitsee viihdykettä esim. lentokoneessa ja ehtii kyllä mättää suuhunsa hiekkaa ja kiviä rannalla enemmän kuin lääkäri määrää :). Huumorilla ja pitkällä pinnalla pärjää reissussa minkä tahansa ikäisen lapsen kanssa!

Hei vaan!
Minä olen ollut kreikassa lasten kanssa ja olen myös samaa mieltä siitä, että tommonen 6kk on helpompi reissussa kuin 10kk. Toukokuu on erittäin mukava ajankohta juuri kreikkaan lähteä. Syksyllä siellä on sitten syys- ja lokakuu mahdollisia. Elokuussa on vielä aivan liian kuuma. Tommoselle 6kk hepulle, on helppo varata maidot ja ruuat mukaan ja he yleensä viihtyvät erittäin hyvin rattaissa ja ihmettelevät maailman menoa. Monesti liikkuminenkin on vielä sen verran vähäistä, että hotellihuone riittää jaloitteluun. Ja tosiaan lentomatkat saattaa vielä mennä vaikka nukkuen. Kunnon matkarattaat hyvällä makuuasennolla ja kuomulla varustettuna on elintärkeät. Ja mikä tietysti parasta jos vauveli on vielä rinnalla, niin juomat on aina tuoreena ja puhtaana mukana.

Oltiin puoli vuotiaan kanssa joulukuussa Kanarialla. Kyllä oli niin leppoisa matkakaveri. : ) Meillä oli pääravinto vielä rintamaito ja mukana vähän soseita. Me ei oltu rannalla ollenkaan, koka tuuli niin paljon. Tuuli oli mielestäni suurin ongelma. Liian kuumahan ei ollut tuohon vuoden aikaan. Paljon käveltiin ja lapset(6kk ja 3v.) istuivat rattaissa.

Yhteistyössä