G: Kierrätetäänkö arjen helpotus-reseptejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissansilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissansilmä

Aktiivinen jäsen
10.06.2005
2 700
0
36
Sitä tuppaa tekemään aina samaa, joten itse olisin ainakin tyytyväinen jos joku antaisi ohjeen jolla saisi "pikaiseen" töitten jälkeen ruokaa nälkäisille ja reseptikin olisi uutta eikä me syötäis aina samaa..

Oma reseptini on:
Tonnikalavuoka:
pussi pättkäspagettia
2 prk tonnikalaa
ruokakermaa
+mausteita maun mukaan.

Mä keitän lihaliemessa spagetin jonka kaadan vuokaan, sekaan valutetut tonnikalat ja päälle purkki (1,5dl) ruokakermaa -uuniin 225 ja n.1/2h.
Nopeaa ja meillä tykätään.

1 kg peruna-sipulisekoitusta
1 pss kinkkusuikaleita
2 tlk ruokakermaa
Mustapippuria,aromisuolaa.

Lado vuokaan peruna-sipulisekoitus,mausteet,kinkku-kerroksittain,kunnes vuoka täynnä.Kaada ruokakermat vuokaan ja kypsennä 200 asteessa 1 tunti.Nopea valmistaa ja uuni hoitaa kypsentämisen. =)

paketti nakkeja tai 250-400g jauhelihaa(maun mukaan) tai 400g seitiä
pussillinen knorrin ruskeasipulikastike

makarooneja

paistetaan öljyssä viipaloidut nakit,jauheliha tai kala.Tehdään samaan pannuun sipulikastike ja tarjotaan makaroonien kanssa.

On hyvää,meillä suosittua ja herkullista.

Herkkusienikastikepussin aineksista valm. kastike ja siihen sekaan valmiita lohipyöryköitä. Hyvää keitettyjen perunoiden kanssa.
:ashamed: Ei mikään oikea resepti, mutta hyvää on.

Teemme myös paljon keittoja(ja kiusauksia) perunasipulisekoituksesta. Sen sekaan voi laittaa lähes mitä vaan, kuten jauhelihaa/seitiä ja keittojuureksia. Kypsyy todella nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja jalmir:
1 pss kinkkusuikaleita
2 tlk ruokakermaa

Lado vuokaan peruna-sipulisekoitus,mausteet,kinkku-kerroksittain,kunnes vuoka täynnä.Kaada ruokakermat vuokaan ja kypsennä 200 asteessa 1 tunti.Nopea valmistaa ja uuni hoitaa kypsentämisen. =)

Mä teen tän mut kinkun tilalle kebab pussi

Mä tein just tänään tätä (löytyy kyllä Atrian sivuilta ) :p

1 litra lihalientä
2 dl pastaa/ makaroonia
sipulipakastepussi (laitoin tuoretta ja v-sipulia)
pussi pakastettuja keittojuureksia (laitoin yhden porkkanan ja kukkakaalia +paputölkki)
400 g naudan paistijauhelihaa
oreganoa (itse käytin pizzamaustetta)
jauhettua pippuria
tomaattipyreepurkki
1,5 dl ruokakermaa

Pistä vesikiehumaan ja kun vesi kiehuu lisää lihaliemikuutiot, paista jauheliha sekä sipulisilppu. Veden kiehuessa laita pasta kattilaan ja jos käytät tuoreita juureksia niin myös ne. Muussa tapauksessa anna pastan kypsyä jonkun aikaa ja lisää sitten vasta muut ainekset kun pastan kypsymisaikaa on vähän jäljellä. Ja anna kypsyä loppuun. Itse laitoin ruokakerman ihan viimeisenä ennen tarjoilua.

Lisäksi leipää ja esim. tuorejuustoa :p

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja jalmir:
1 pss kinkkusuikaleita
2 tlk ruokakermaa

Mä teen tän mut kinkun tilalle kebab pussi

ja mä välillä jauhelihasta

Helppo kanakastike:
paista valmiiksi marinoidut kanasuikaleet pannulla kypsiksi, ja kaada päälle kevyt-flora ruokakermaa. Anna kiehua hetki. Keitä lisäksi makaronia tai perunoita.
Tämä on meidän perheen nopea hätävararuoka! Ja vinkki kaupan päälle: pidä aina pakastimessa valmiina em. kanapaketti, niin syntyy kastike hetkessä, eikä tarvii enää kaupasta lähtee lihoja hakee.

Ai kauheeta. Minusta pottujen kuoriminen on jo kauhea duuni, sitä jos pääsee töistä klo 16 joka on aikaisin vaihtoehto, ja alkaa pottuja keittelemään, ollaan ruokapöydässä vasta lähempänä kuutta. Tai samoin kiusaukset uunissa, tunnin saa ainakin paistaa.

Yhteistyössä