G: Ketä muistatte lahjoin jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kenelle annatte jonkinlaisia lahjoja jouluna "oman perheen" lisäksi? Kuuluuko jokin tavaramuistaminen päiväkodin tai kerhon hoitajalle tai sille naapuriperheelle jonka kanssa sovitte viikottain puistotreffejä? Läheisimmälle työkaverille, naapurille, vapaaehtoistoiminnan työparille? Muistatteko lahjoin aikuisia sisaruksianne tai isovanhempianne?

Ja tässä siis "lahja"-kategoriaan voi mahduttaa kaikki konvehtirasiat, kynttilät, itsetehdyt makeiset tai kuorrutetut pähkinät yms. lahjat joissa ele on lahjan rahallista arvoa oleellisempi.


Itsellä on nyt lähinnä mietinnän alla kuuluuko/saako/onko yliampuvaa/asiaankuuluvaa muistaa jollain pienellä (mutta korttia isommalla):
- lapsen kerhonohjaajia (2kpl)
- naapuriperhettä jonka äidin ja lasten kanssa tehdään viikottain jotain yhdessä (sovitaan tapaavamme puistossa tai että lähdetään yhdessä kirjastoon tms.)
- kaveria, josta on vapaaehtoistoiminnassa muodostunut myös kaveri eikä vain työkaveri, mutta ei kuitenkaan läheinen kaveri :D

Ja aikuisilta sisaruksiltani (tai puolisoni sisaruksilta) en kaipaisi enää yhtään löylykivivimpainta tai tsiljoonansia pörrösukkia, mutta en tiedä miten saisin esitettyä tämän asian. Ei osteta puolin ja toisin -sääntö ei toimi, koska oletan, että haluavat kuitenkin lapsille ostaa (ja me haluamme ostaa heidän lapsilleen), mutta kaikilla sisaruksillani (tai puolisoni sisaruksilla) ei ole lapsia, joten "ostetaan vain lapsille" asettaisi heidät aika tylsään asemaan.
 
"vieras"
Ai niin, ja sitten nämä sisarusteni avopuolisot ja poika-/tyttökaverit, jotka saattavat tulla jouluna paikalle tai saattavat olla tulematta... Yleensä siis sisarusparveni kokoontuu vanhempieni luo aattoiltana. Tai sellaisten sisarusten puolison/tyttö-/poikakaverit joita emme tapaa jouluna, mutta jotka kuitenkin pariskuntana muistavat meitä molempia, tai ainakin ovat aiempina jouluina muistaneet (karkkia, sukkia, yöpuku tms. molemmille erikseen osoitettuna postitse).
 
"vieras"
Ei oo yliampuvaa antaa lahjaa noille mainitsemillesi henkilöille ap. Ja onko ne pikkulahjat niin iso juttu että et ottais niitä aina vastaan, ajattele enemmin lahjan antajan iloa. Eihän niitä ole pakko loputtomiin säilöä. Itse annan lahjat: Oman perheen lisäksi äidilleni, kummilapsille, kummilasten perheille, lasten opettajille.
 
viisi lasta
Vanhemmille, lapsille, miehelle ja kummilapsille. Vie jotain jouluisia viemisiä muutamille sukulaisille/ystäville, joiden luona vierailemme joulun alla/aikaan ( esim. siskoni). Lapset vievät halutessaan opettajilleen jotain pientä.
 
weqwrty
s[QUOTE="vieras";29113116]Kenelle annatte jonkinlaisia lahjoja jouluna "oman perheen" lisäksi? Kuuluuko jokin tavaramuistaminen päiväkodin tai kerhon hoitajalle tai sille naapuriperheelle jonka kanssa sovitte viikottain puistotreffejä? Läheisimmälle työkaverille, naapurille, vapaaehtoistoiminnan työparille? Muistatteko lahjoin aikuisia sisaruksianne tai isovanhempianne?

Ja tässä siis "lahja"-kategoriaan voi mahduttaa kaikki konvehtirasiat, kynttilät, itsetehdyt makeiset tai kuorrutetut pähkinät yms. lahjat joissa ele on lahjan rahallista arvoa oleellisempi.


Itsellä on nyt lähinnä mietinnän alla kuuluuko/saako/onko yliampuvaa/asiaankuuluvaa muistaa jollain pienellä (mutta korttia isommalla):
- lapsen kerhonohjaajia (2kpl)
- naapuriperhettä jonka äidin ja lasten kanssa tehdään viikottain jotain yhdessä (sovitaan tapaavamme puistossa tai että lähdetään yhdessä kirjastoon tms.)
- kaveria, josta on vapaaehtoistoiminnassa muodostunut myös kaveri eikä vain työkaveri, mutta ei kuitenkaan läheinen kaveri :D

Ja aikuisilta sisaruksiltani (tai puolisoni sisaruksilta) en kaipaisi enää yhtään löylykivivimpainta tai tsiljoonansia pörrösukkia, mutta en tiedä miten saisin esitettyä tämän asian. Ei osteta puolin ja toisin -sääntö ei toimi, koska oletan, että haluavat kuitenkin lapsille ostaa (ja me haluamme ostaa heidän lapsilleen), mutta kaikilla sisaruksillani (tai puolisoni sisaruksilla) ei ole lapsia, joten "ostetaan vain lapsille" asettaisi heidät aika tylsään asemaan.[/QUOTE]
 
"vieras"
En ymmärrä miksi pitäisi muille lahjoja ostaa kuin aivan lähipiirille? Meidän perheessä on vuosikaudet toimittu niin että lahjoja ostetaan ainoastaan lapsille ja tarkkaan harkitusti tietyille suvun aikuisille. Muut saavat tyytyä hyvän joulun toivotuksiin.
 
lahjaton
En osta muille kuin kummipojalleni. Omia lapsia tai miestä mulla ei ole, vanhempien ja siskon perheen kanssa on sovittu, ettei lahjoja osteta. En myöskään lahjo muiya sukulaisia, ystäviä, enkä kavereitani. Tämä on nyt kolmas joulu näin ja voin sanoa, että on tehnyt joulusta paljon kivemman ja rennomman juhlan, kun ei tarvitse laukata pitkin kauppoja ja tuskailla lahjoja. Suosittelen muillekin.
 
"Nelli"
-omille lapsille, joita 3
-lasten serkuille, 4 kpl, jotain n. 20€ arvosta/nuppi
-päiväkotiin hoitotädeille
-opettajalle
-iltapäiväkerhon ohjaajille
-5:lle sukulaiselle, joiden luona vierailemme jouluntienoilla, esim. joulukukka, jouluherkkuja tms. Ei kuitenkaan ostella mitään isompaa tavaralahjaa.
 
vvvvieras
Miehen kanssa ostetaan lahjat

-toisillemme
-lapselle (2 lelua ja askartelutavaraa, 60e)
-sisaruksillemme ja heidän puolisoilleen (3 pariskuntaa) n. 20e per pari
-lapsen serkulle (20e)
-mun vanhemmille (40e, ostetaan siskojen kanssa kimppaan ja kaikki laittaa tuon 40e)
-miehen vanhemmille (50e)
-mun isovanhemmat 5kpl (käsitöitä, tänä vuonna painetut keittiöpyyheet sekä glögiä)
-läheisin serkku ja hänen poikansa (näille myös siskojen kanssa kimppaan 20e per nenä)
-3 kaveripariskuntaa (20e per pari)
-2 kavereiden lasta (15e per nappula)
-päiväkodin tädit (konvehtirasiat)

Rahaa menee siis sellaiset reilut 300e, tähän päälle vielä mun ja miehen lahjat. Mies saa ainakin sähköhammasharjan ja jonkin kirjan, mä olen toivonut vaatimattomasti televisiota :)
 
näille
Omille aikuisille lapsille ja niiden kumppaneille. Miehen aikuisille lapsille ja niiden kumppaneille. Miehen lapsenlapsille. Miehelle. Omille vanhemmille, omalle veljelle ja hänen puolisolle sekä veljen lapsille. Sekä parhaalle ystävättärelle ja hänen puolisolle jonkun viinipullon tms.

Toinen veljen lapsista on kummilapseni. Minulla on lisäksi kaksi jo aikuista kummilasta, heille en enää lahjoja ostele.
 

Yhteistyössä