G:kaupan mehua vai oma tekemää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vinci

Jäsen
29.11.2005
745
0
16
kumpaa annatte ja paljonko teilllä juodaan mehua päivässä?
minkä ikänen lapsi?

meillä poika 1v3kk juo mehua päivittäin parikin desiä tai alle ja jos kyläillään niin otan mehua mukaan juomaksi...
ja itse tehtyä tai mummun tekemää juotan...oon silti kaksi kertaa antanut jopa kaupankin mehua kyläpaikassa kun ollut jotain synttäreitä ja tiesin että siellä on mehua enkä viitsinyt raahata!

Meillä juodaan omatekemää mehua jossa ei ole lisättyä sokeria, vain muun ruokailun yhteydessä, muuten juomana vesi. Saunan/kylvyn päälle saa pillimehua. Limsaa ollaan maistettu. Neiti 1,1v. Nyt kun kipeenä ei ole ollut väliä mitä ja millon, ku vaan jotain saa menemään vatsaan. Viidettä päivää syömälakossa.

Olen antanut laiskuuden hetkellä sellaista kaupan mehua (Tropic) jossa sanotaan että on makeuttamaton ja säilyntäaineeton.
Muussa tapauksessa olen pusertanut appelsiinista tai mandariinista mehua. Ehkä tommonen desi, maksimissaan puolitoista menee päivässä. Ja vielä vähän "lantrattuna".

Poika 1v1kk on hirveän huono juomaan, vettä menee vain jos on hirmu jano, ja maitoa menee vielä huonommin. Nyt viime päivinä on ollut käänne parempaan, ja tarkoitus on ruveta vähentämään tuota mehun antamista. Vaikka eipä se mehu ole minunkaan hampaita pilannut.

Meillä juodaan kaupan sokeroimattomia täysmehuja, nyt vasta muutaman viikon on juonut. Yleensä ruoalla saa mehua/vettä, koska veriarvot pikkaisen matalalla niin terkka ei suositellut juotavaksi maitoa ruoan yhteydessä..
Pillimehuista tykkää kovasti =)
Niin ja tollainen 2dl purkki riittää 2-3ksi päiväksi.. Janoon juodaan vettä tai maitoa

Meillä ei kelpaa lapselle (ikää 1v4kk) mehut ollenkaan. Ei sillä, etten olisi voinut aina välillä antaa, muttei tähän mennessä ole kelvannut mikään mehu, ja toisaalta ehtiihän niitä mehuja juoda myöhemminkin. Vesi on juoma numero yksi, maitoakin menee, mutta vesi on ehdottomasti mieleisin juoma.

Meilläkin juodaan vaan maitoo ja vähän vettä. Yhteismäärä päivässä on n. 1/2 litraa, eli ei kauheen paljoo, mut ei näytä tahtia haittaavan.
Mä en nää mitään hyvää siinä et laps totutetaan mehuihin tai limuun pienenä. Mut jokainen tehköön niinkun parhaaks näkee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 22:10 Tiuna83 kirjoitti:
saako fun lightia muuten antaa? 1v4kk:tiselle?
eihän siinä mitään haitta ole?

fun light:ssa on "myrkyllisiä" aineita. En antaisi lapselleni missään tapauksessa. Minä en ainakaan juo sitä, kun se tuhoaa aivosoluja.

Tyttö juo vettä ja maitoa. MEhuja ei olla annettu. Turhia happohyökkäyksiä :o

Meidän tyttönen on 1v5kk eikä hän juo mehua. Kerran tarjosin sitä tytön ollessa kipeänä, mutta ei maistunut, joten hän juo vain vettä ja maitoa.
En pidä sitä mitenkään maailmanloppuna, jos lapsi tottuu mehun makuun, mutta helposti siinä sitten käy niin ettei vesi/maito enää kelpaa. Tämän vuoksi en aio opettaa tyttöä mehua tai limppareita juomaan ennen kuin hän osaa sitä itse vaatia :)

Yhteistyössä