G: Kauanko sinulla kesti toipua synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis en ole vieläkään tarpeeksi toipunut, että uutta raskautta haluaisin ( tyttö 1v 4kk ihan just), mutta 2½ vuorokautta synnytyksestä olin koiran kanssa lenkillä ja aloin elämään muutenkin ihan normaalisti.
Tai siis ei mulla sitä synnytystä mitään vastaan ollut, mutta raskausaikaa inhosin kauheesti. Jos vois vaan synnyttää uuden vauvan olematta raskaana, ni se sopis mulle.

Kuukausia molemmista.
Ekasta tehtiin iso episiotomia ja lisäksi repes emätin ja kohdunkaula ja häntäluu murtui niin että kuului PAM :o :x . Pilha oli kuukausia kipeä ja istuminen tuotti häntäluun takia vaikeuksia kaaaauan. Muistan et pahinta oli n. 6kk ja sitten kaikkineen luun takia pari-kolme vuotta ellei enempikin. Luu kummitteli kipeesti tosiaan kun poika oli jo iso, jos istuin kauan, kovalla tai huonossa asennossa.
Tokasta ei tehty epparia, repesin emättimestä ja kohdunkaulasta taas ja taas murtui häntäluu |O :kieh: :kieh: :kieh: muttei niin pahasti kun ei kuulunut PAm vaan NITS :kieh: . Toipuminen pilhan osalta nopeempaa ehdottomasti, mutta luu taas haittasi hmm n. 6kk muttei niin pahasti.
Että semmosta ;) pientä.

Fyysisesti 1kk-10kk, henkisesti elän päivän kerrallaan (lapsi 1v2kk).

Fyysiset: episiotomia, vuotoa kesti 2 viikkoa, tikit sulivat 3 viikossa ja haava parani. Seksi sattui 10 kk asti ja edelleen arpikudoksessa tuntuu kipua seksin aikana. Kävelin normaalisti viikko synnytyksestä, istuin 5 päivää synnytyksestä. Iskiaskivut jatkuvat edelleen.

Henkiset: raju käynnistys, lapsi syntyi sinisenä, ei kestänyt nopeaa laskeutumista kanavaan. Nyt terve poika. En ehtinyt saada kivunlievitystä, synnytyksen kesto 1h 50min, esikoinen. Minä sairastan vakavaa synnytyksen jälkeistä masennusta. Toivun ajallani, pikkuhiljaa.

Ekasta päiviä, tokasta tunteja. Ekasta tosin tuli eppari, joka tuntui seksin aikana useamman kuukauden. Normiarkea ei kuitenkaan haitannut, istuin jo samana päivänä jne.