G. Kaikille, jotka ovat heteromiehen kanssa parisuhteessa tai joilla on poika-lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Kuka teidän huushollissa pesee vessat?

Montako kertaa vuodessa miehenne pesee WC istuimen?

Opetatteko pojillenne vessanpesua, esim. onko teillä joku vuoro systeemi käytössä, jos

useampi lapsi?

Tuli tämä mieleen, kun TAAS hinkutin sitä skeidaa tuolta yläkerran pöntöstä :X

Onko se muillakin näin, et tuo homma jää kokonaan talon naisväelle?

Molemmissa vessoissa on pesuainetta ja harjat ja olen pojille 15 ja 13-v opastanut

et ne jarrutusjäljet pitää putsata heti pois, muuten saa kynnet verillä jynssätä.

Onneks mies sentään siistii jälkensä :)

Kerro vielä, kuin usein teillä pestään vessa? Meillä n. 2 krt/vko.

Kuka teidän huushollissa pesee vessat?
Kunnon pesun teen minä, ihan siitäkin syystä että epäilen ettei mies pese kunnolla. :)

Kyllä se sen suihkulla huuhtasee oikeestaan joka pv kun käy suihkussa, meillä suihku on lähes kiinni wc pöntössä

Opetatteko pojillenne vessanpesua, esim. onko teillä joku vuoro systeemi käytössä, jos

useampi lapsi?
Meillä ei vielä ole poikaa, toivottavasti tämä tuleva olisi (toivon molempia sukupuolia ja tyttö meillä jo on) mutta tarkoitus on kyllä ihan kaikille perheen jäsenille se opettaa ja tulee kyllä siivousvuorot kun sen aika on.

2 krt viikossa pesen. Minä pesen. Mies ei pese juuri koskaan, poika on vasta vuoden. Tykkää kyllä välillä sohia harjalla pönttöä, kun on nyt tuollaisessa matkimisiässä ja on nähnyt että äiti tekee niin :)

Aion opettaa omille pojilleni kaikki tavalliset kotityöt ja delegoida niitä myös heille. Uskon vahvasti siihen, että miestenkin tapa- ja siisteyskasvatus lähtee jo ihan pienestä, siivottomat miehet on lellivien äitien aikaansaannoksia ;/ Oma mies ei ole lapsuuskodissaan joutunut tekemään koskaan MITÄÄN siivoamiseen tms liittyvää, ja se on aiheuttanut pojan avioliitolle kyllä melkoisia ongelmia välillä :D Nykyään kyllä jo tekee osan kotitöistä, mutta minusta moinen "kasvatustyö" ei kuulu enää tyttöystävälle/vaimolle, vaan ne hommat pitäis osata jo kotoota lähtiessä.

Mä oon opettanut miehelle oikeat tavat pestä mitäkin, ja pesee jos pyydän tai on pidemmän aikaa yksin kotona. Muuten kyllä mä hoidan siivouksen, se vaan tulee luonnostaan ja ei vie multa paljon vaivaa.

Mies osaa kyllä pestä jälkensä vessaharjalla sieltä pöntöstä heti, joten en edes tiedä jos siellä on jälkiä ollut.

2-3x viikossa tulee pestyä vessa.

Miten tähän ongelmaan liittyy jeteromies ja poikalapset?
Kyllä tytötkin osaa niitä vauhtiviivoja tehdä, mutta lapset on oppivaisis, joten pienestä asti voi opettaa siivoamasn jälkensä.
Miksi et itse opeta normaaleja käytöstapoja pojillesi?

Ei löydy jarrutusjälkiä pöntöstä kenenkään jäljiltä. wc-pestään noin 2x viikossa, minä pesen. Mieskin pesisi jos sanoisin että pese, mutta yleensä en kotitöitä tuputa enkä valita, joten voin pestä itsekin jos huomaan että tarvetta on. Mies siivoaa sitten muuta mitä huomaa helpommin tarvittavan, pyykit, tiskit, imuroi tms.

Vessat pesen useimmiten mie. Mies pesee vessan noin joka toinen viikko. Omat ralliraitansa kuitenkin pesee pois joka kerta, mikäli niitä tulee.

Lapset on vielä niin pieniä, ettei niiltä voi vaatia vessan pesemistä. Vessa pestään meillä suunnilleen joka toinen päivä.

Mä pesenn aina meidän vessan. Milloinkohan mies ois sitä viimeksi pessyt...:-/

Mies vaan jättää kauheet jarrutusjäljet. :D Mä pesen heti omat jälkeni pois. :)

Anyway... miehet tai pojat ei oo kyllä ainuita, jotka ei osaa pestä vessoja. Löytyy niitä ihan tytöistäkin.

Mä ite oon siivousalalla töissä ja pari kertaa ollu 17-18vuotias tyttö harjottelemassa ja kysyny, että miten vessa pestään. :O

Siinä sit on pitäny ihan kädestä pitäen neuvoa, että ensin lavuaari, sitten pönttö ja sitten lattia ja roskat roskiksesta. (Puhtaasta likaisempaan).

Oon ollu siinä ihan hoo moilasena, että eikö ne vanhemmat opeta kotona lapsilleen niin yksinkertaistakaan asiaa kuin vessan pesu. :O

Ja lisäys edelliseen...

Kun oon ite siivousalalla seurannu tuollaisia harjottelijoita, niin oon kyllä ollu tosi tyytyväinen siihen, että meidät oåetettiin kotona siivoamaan.

Jokaisella lapsella oli oma tiskivuoro, imurointivuoro, mattojen puisteluvuoro ja vessan pesuvuoro.

Sillo sitä ei niinkään tykännyt siitä siivoamisesta, mutta kyllä sitä nyt jälkikäteen arvostaa tosi paljon, että kotona on opetettu nämä perus siivoustaidot.:)

[QUOTE="mama";29498455]Kuka teidän huushollissa pesee vessat?

useampi lapsi?

Tuli tämä mieleen, kun TAAS hinkutin sitä skeidaa tuolta yläkerran pöntöstä :X

Onko se muillakin näin, et tuo homma jää kokonaan talon naisväelle?

Molemmissa vessoissa on pesuainetta ja harjat ja olen pojille 15 ja 13-v
opastanut

et ne jarrutusjäljet pitää putsata heti pois, muuten saa kynnet verillä jynssätä.

Onneks mies sentään siistii jälkensä :)

Kerro vielä, kuin usein teillä pestään vessa? Meillä n. 2 krt/vko.[/QUOTE]

Mies ja pojat (7 ja 4v). Mies pessyt vessat ehkä 3 krtaa 8v aikana. Vessoja pestään 1-2 krtaa vkossa tai tarpeen mukaan. Mies kyllä tekee kaikkea muuta esim. eilen imuroi ja luutusi. En luota mieheen vessan pesussa...

Sipsu, siis eikö se harjoittelija oikeasti ollenkaan tienny, miten vessa pestään? Vai eikö se vain tiennyt, miten vessa pestään työssä oikeaoppisesti?

Mullakin on ollut paljon kesätyöntekijöitä ja perehdytän uudet työntekijät firmaan, enkä ole koskaan törmännyt minkään ikäiseen, joka ei mitenkäänpäin osais vessaa pestä :O

No ei ollut niillä tytöillä minkäänlaita tietoa vessan pesusta yleensäkään. Seisoivat vaan siinä vessan edessä ja kyselivät, et miten tää vessa oikein siivotaan. :O

Sen takia mä vähän olinkin siinä ihan hoo moilasena. :D

Jokainen putsaa omat jarrujälkensä itse, pyytämättä. Lapset opetettu tavoille alusta asti, ikää hiellä nyt 4 ja 5v. Me aikuiset käytetään sitten domestostakin, siihen ei lapsilla ole lupa koskea. Kerran viikossa tai kahdessa pesen sitten kunnolla, eli niin, että irrottelen kaikki irtoavat osat, liotan rinkulan yms ja jynssään vanhalla hammasharjalla saumat ja rakoset. Kunnon siivous on minun hommani, koska olen kotiäiti ja se kuuluu minusta "työnkuvaan".

mies pesee vessan useammin kuin minä. Lapsilla on yläkerrassa oma vessa, joutuvat pestä sen itse. Koska tyttö on vasta yhdeksän vuotias, eikä meinaa saada pynttyä puhtaaksi, yleensä 14 vuotias poika on siinä neuvomassa tai auttamassa, mutta poika pesee pytyn muuten useammin.

Miten tähän ongelmaan liittyy jeteromies ja poikalapset?
Kyllä tytötkin osaa niitä vauhtiviivoja tehdä, mutta lapset on oppivaisis, joten pienestä asti voi opettaa siivoamasn jälkensä.
Miksi et itse opeta normaaleja käytöstapoja pojillesi?

Ehkä siten, et mun tuttavapiirissä ainakaan heteromiehet ei paljo vessan pesulla päätänsä vaivaa ;)

Jep, sikshän tässä meinaa metrinen molo otsaan kasvaa, ku suunnilleen 15-vuotta oon noille yrittänyt niitä tapoja opettaa ja tuossa yhes vaihees jo näytti et meneeki jakeluun, mut nyt on yhtä vääntämistä ku ovat teinejä, ARGGHHH!!!!!

Teenage is punishment for parents, to enjoying sex... vai miten se nyt menikään?

Perheen miesväki pesee vessat, koska se käyttää heiltä hyvin ja tykkäävät siitä sen lisäksi, että sotkevatkin vessoja eniten.

Tarkoititko ap siis, että teinipoikasi jättävät ns. paskarannut pönttöön, eivätkä osaa käyttää vessaharjaa?
Jos näin on, niin huh huh ja ällötys. Huonosti kasvatettuja sotkupettereitä.

Perheen miesväki pesee vessat, koska se käyttää heiltä hyvin ja tykkäävät siitä sen lisäksi, että sotkevatkin vessoja eniten.

Tarkoititko ap siis, että teinipoikasi jättävät ns. paskarannut pönttöön, eivätkä osaa käyttää vessaharjaa?
Jos näin on, niin huh huh ja ällötys. Huonosti kasvatettuja sotkupettereitä.

Kiva ku tiedät tän perusteella, miten meidän kersat on kasvatettu;)

Joo, siis tuo vanhempi siivoo jälkensä kyllä, mut nuoremmalle ei meinaa millään saada tuota asiaa jakeluun. Että milläs sen selität jos kyse on huonosta kasvatuksesta, miten mä tuon toisen oon osannu sit kasvattaa?

Nuoremmalla on "ei kinooost"-asenne, kun ne paska jäljet ei häntä itseään haittaa, niin sit ne saa hänen puolesta olla ja mä vaan nipotan turhasta *huokaus*

No, taidampa ottaa hänen kohdallaan käyttöön viikkorahan suhteen "ei kinooost maksaa"-asenteen, jospa se ääni sit muuttuis kellossa.

Yhteistyössä