G: Joulupiparit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
Teetkö itse taikinan vai ostatko kaupan valmiin taikinan?

Koristeletko piparit?

Me tehtiin juuri äsken koe-erä Sunnutai-piparitaikinasta pipareita, kuorrutettiin sokeritöhnällä ja ihan syötäviä tuli. Muksut söi taikinaa jo paljon ja vielä parit piparit päälle. :whistle:

Ajattelin tehdä itse seuraavan taikinan, jos vaikka sattuisi löytymään sopiva, ei nuo kaupan valmiit ole kyllä niin hyviä... :p

Tuli ihanan jouluinen tuoksu! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ostan, osa koristellaan.
Mut ihan valmiit kaupan piparitkin on mun mielestä hyviä. :p

On, on. Niitä me syödään sitten muuten vuoden ympäri! :D Mä tykkään niistä Anna's pepparkakor vai mikä se nyt oli. Nää itse paistettavat on niinku sit jouluisempia mukamas. :whistle:

sen yhden taikinan teen ite kun siitä keittämisestä tulee kotiin niin ihana joulun tuoksu :) mutta pipareita meillä kuluu joulun aikaan niin paljon, että niitä kyllä paistellaan 4-5 kertaa, eli myös kaupan taikinasta tehdään :)

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
sen yhden taikinan teen ite kun siitä keittämisestä tulee kotiin niin ihana joulun tuoksu :) mutta pipareita meillä kuluu joulun aikaan niin paljon, että niitä kyllä paistellaan 4-5 kertaa, eli myös kaupan taikinasta tehdään :)

Kerroppa hyvä ohje niin voisin kokeilla.

Taikinan suhteen toimin miten milloinkin, eli itse tehdenkin onnistuu, mutten mä kaupan taikinoitakaan karsasta. Osan koristelen. Nyt odotan piparien leipomista ihan erityisesti, kun poika (vajaa 2v.) pääsee ekan kerran "kunnolla" mukaan touhuamaan...

Yhteistyössä